Aviseringar
Rensa alla

Inleda ett förhållande med en icke-svensk???


Ämnesstartare

Hej!
Det är en sak jag undrar: Skulle ni kunna tänka er att bli ihop med en icke- svensk v.s. invandrare???En riktig invandrare som kan knappt svenska??[confused]
Själv gillade jag en kille för ungefär 1.5 år sen, men jag ville inte bli ihop med honom p.g.a. hans ursprung och konstiga beteende(som berodde på hans ursprung) och jag är inte en rasist!! det var bara hans konstiga traditioner plus att han pratade inte speciellt bra svenska [shake]
och det var en till grej som störde mig, han bodde nämligen i Husby och jag fick aldrig komma hem till honom...vet inte om ha skämdes över sitt boende eller kanske föräldrar???[confused] jag tyckte iaf att han var konstig.
Och nu, när jag har mognat lite, så får jag dålig samvete och undrar: Är det verkligen viktigt det här ursprung??? eller inte bara ursprung...spelar föräldrar och boende en stor roll i ett förhållande??? vad tycker ni??? kom gärna med exempel, så att det blir roligare at läsa 😀


   
Citera
Åtta

Det är klart att det spelar roll. Kan jag inte kommunicera med människan så kan det vara ett litet problem när man ska ha ett förhållande...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

randig_macka:

Skulle ni kunna tänka er att bli ihop med en icke- svensk v.s. invandrare???

Ja, varför inte?


   
SvaraCitera

randig_macka:

Är det verkligen viktigt det här ursprung?

Vill man föra vidare sin ras utan att förpesta den så är ju rasblandning inte ett alternativ.

P.S. Inte rasist. D.S.


   
SvaraCitera

jag dras nästan bara till invandrar killar så ja, det skulle jag. men inte om han inte kunde svenska. man ska väl kunna prata med personer man är tillsammans med?[confused] så tycker inte du ska ha dåligt samvete för att du dumpade honom. och vad gäller ursprung så tycker jag inte det är så viktigt iaf. men klart det kan bli jobbigt om föräldrarna är värsta muslimerna som hotar och blir arga för ingenting etc. men annars är det väl ingen fara I guess.


   
SvaraCitera

Tja, jag skulle inte kunna tänka mig att bli ihop med någon alls, då förhållanden inte riktigt är min grej. Men om vi bortser från det, jo, ursprung som så är inte ett problem för min del. Svårigheter i kommunikation och beteenden som jag finner märkliga/jobbiga kan däremot bli ett problem.


   
SvaraCitera

randig_macka:

En riktig invandrare som kan knappt svenska

Hahahahaha. Bara de invandrare som knappt kan svenska är riktiga invandrare.

Där hör ni, alla fakes där ute!


   
SvaraCitera

randig_macka:

Skulle ni kunna tänka er att bli ihop med en icke- svensk v.s. invandrare???

Min flickvän är från Bosnien, så ja.

randig_macka:

En riktig invandrare som kan knappt svenska??

Nja, tveksamt. Skulle krävas att hon var jävligt bra på engelska isf.


   
SvaraCitera

Alabama Rocker:

Vill man föra vidare sin ras utan att förpesta den så är ju rasblandning inte ett alternativ.

Husdjursaveln har väl förvisso visat oss att varelser med liknande karaktärsdrag inte kan korsas i allt för stor utsträckning utan att problem uppstår. M.n folk som gillar raslära har en tendens att ignorera det.


   
SvaraCitera

randig_macka:

Skulle ni kunna tänka er att bli ihop med en icke- svensk v.s. invandrare???

japp, varför inte? [shake]

randig_macka:

En riktig invandrare som kan knappt svenska??

kan man kommunicera på engelska så visst, om inte så går det ju inte..hur kan man va tillsammans om man inte förstår vad den andre säger?


   
SvaraCitera

Skulle inte kunna vara ihop med någon som inte kan hantera svenska språket.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Husdjursaveln har väl förvisso visat oss att varelser med liknande karaktärsdrag inte kan korsas i allt för stor utsträckning utan att problem uppstår.

Stryk "förpesta" och sätt in "smutsa ner" då.. viktigpetter.


   
SvaraCitera

Ja, jag är inte rasistisk. Min storasyster har gjort det, det går bra. Men ja, engelska ska kunna vara förståeligt iallafall.


   
SvaraCitera

Alabama Rocker:

Stryk "förpesta" och sätt in "smutsa ner" då.. viktigpetter.

Om man vill ge sina blivande avkommor diverse genetiska sjukdomar så är det en bra sak att söka sig till personer inom sin egen "ras".


   
SvaraCitera

Varför inte, förutsatt att jag antingen kan tala människans språk, eller att människan är ganska väldigt jätteduktig på engelska.


   
SvaraCitera