Aviseringar
Rensa alla

Innebandy


Ämnesstartare

Hello ! Jag är en tjej på 14 år och spelar innebandy.
Jag håller även på med Ridning. Jag skulle vilja ha ett enkelt träningsschema som man kan använda sej av hemma, helst inga redskap med.

Jag tränar innebandy 2 dagar i veckan och det är 1 timme varje träning. Min ridlektion kan hålla på nästan 1 timme.
Jag håller ju inte på med något annat så helst vill ja ju träna lite under dagarna efter skolan också om ni fattar.
Så snälla om nån bara kunde göra ett schema till mig, helst vill ja träna magen väldigt mkt och armarna är det väl inge fel på heller att träna. Benen tränas ju automatiskt eftersom ja rider och håller på.
Är tacksam för svar ! [y]


   
Citera
Ämnesstartare

Tror inte du behöver mer träning då innebandy och ridning ger tillräckligt med träning för dig. Fast vad vet jag, du kanske vill göra dina armar större? Eller bara starkare?
Och vill du träna magen för att få starkare magmuskler, lr vill du ha synligare magmuskler lr bara mindre mage?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det stämmer att innebandy och ridning ger mycket träning för både armar och mage. Det ja är ute efter är att få en fastare mage lr hur man ska säga.. Jag glömde att säga att jag rider ju andra hästar andra dagar också men det blir ju ibland kortare turer lr längre. När det gäller armar så vill ja träna upp underarmarna lite så man kan få mer kraft i slangen när man ska skjuta iväg en boll.

Det är svårt att förklara ! Tack för svar. [smile]


   
SvaraCitera

Boomboom:

När det gäller armar så vill ja träna upp underarmarna lite så man kan få mer kraft i slangen när man ska skjuta iväg en boll.

Nu ska jag vara skittråkig. 😛
För att få ett bra skott inom innebandy är det viktigaste av allt tekniken. Jag har själv spelat innebandy i många många år och har sett en liten kille skjuta en innebandyboll i uppmot 160km/h.
Han var inte äldre än 13år. Är man "jättestark i armarna" när man är 13år? Han var ganska spinkig också.

Boomboom:

Det ja är ute efter är att få en fastare mage lr hur man ska säga

Situps. Det viktigaste att tänka på är att om du tränar magen måste du träna ryggen. Om du tränar triceps måste du träna biceps. osv.

Hoppas du har fått lite tips.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo det vet ja att det är, alltså tekniken 😉
Men jag visste inte riktigt hur ja skulle förklara sörru.
Men okej, situps gör ja nästan varje dag men tkr inte att det händer så mkt. Eftersom jag rider så hjälper det ju också att träna mer mage och rygg eftersom man ska bara uppsträckt och ha fin sits.
Men tack för tipsen !


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera