Aviseringar
Rensa alla

Innebandy - Hur hålla en jämnare nivå?


Ämnesstartare

Tjena! Jag är en 15 årig kille som lirar innebandy. Och det är så att mina insatser på planen svajjar alldeles för mycket.

För mig är början på matchen eller träningen kanske det viktigaste. Lyckas jag inte med mina 2-3 först bollkontakter blir jag less och ofokuserad vilket gör att oftast resten av perioden eller till och med matchen är "över" för mig.

Får jag dock till mina 2-3 första bollkontakter kan jag vara bäst på plan. Då vinner jag allt vid sarhörnerna, lyckas med mina dribblingar, passningar och skott osv.

Jag förstår inte vad som är problemet? Hur ska jag göra för att lixom hålla en jämnare nivå? Det här är verkligen en sak jag måste jobba på men vet inte hur jag ska göra?

Får ursäkta mig för eventuella stavfel osv. 🙂


   
Citera

ditt problem är ditt psyke. tänk mer positivt.


   
SvaraCitera

so what om du suger i början, det är ju ba uppvärmning och du har ju jävligt mkt tid kvar på dig att göra bra ifrån dig sen


   
SvaraCitera

andas, tänk bort det dåliga och fokusera på hurdet känns i kroppen när du gör bra saker. så strävar du efter den känslan.

vet INGET om innebandy men håller på med annan sport som kräver 100% bra psyke annars fuckar man upp sitt "redskap" så ja. vet hur man håller en jämn nivå och tänker sig till toppen, så att säga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

andas, tänk bort det dåliga och fokusera på hurdet känns i kroppen när du gör bra saker. så strävar du efter den känslan.

Jag har verkligen försökt med det där. Men det funkar liksom inte eftersom att du alltid efteråt får höra av tränaren varför jag inte gjorde si och så.


   
SvaraCitera

WinterTime:

Jag har verkligen försökt med det där. Men det funkar liksom inte eftersom att du alltid efteråt får höra av tränaren varför jag inte gjorde si och så.

prata med din tränare då. du är ju inte gymnast i kinaeller ryssland så det finns liksom ingen anledning att piska dig till framgång. En bra coach håller sitt lag motiverat och jobbar med positiv förstärkning, istället för att bara påpeka det negativa. Berätta detta du skrivit i tråden, att du har höga krav på dig själv och tappar självförtroendet nrädet går dåligt ibörjan och att det blri värre av att han gnäller, och att du, när det händer, hellre vill ha pepp än gnäll för att komma tillbaka på rätt köl och spela bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

prata med din tränare då. du är ju inte gymnast i kinaeller ryssland så det finns liksom ingen anledning att piska dig till framgång. En bra coach håller sitt lag motiverat och jobbar med positiv förstärkning, istället för att bara påpeka det negativa. Berätta detta du skrivit i tråden, att du har höga krav på dig själv och tappar självförtroendet nrädet går dåligt ibörjan och att det blri värre av att han gnäller, och att du, när det händer, hellre vill ha pepp än gnäll för att komma tillbaka på rätt köl och spela bra

Ja de kanske jag måste göra. Eller så söker jag enbart de enkla passen för 2-3 bollkontakterna för att komma in i matchen på ett bra sätt. 

Dock blir det ju situationer där detta inte fungerar så jag vet inte..


   
SvaraCitera

WinterTime:
Ja de kanske jag måste göra. Eller så söker jag enbart de enkla passen för 2-3 bollkontakterna för att komma in i matchen på ett bra sätt. 

Dock blir det ju situationer där detta inte fungerar så jag vet inte..

prata med din tränare. ska han kunna träna dig på bästa sätt behöver han veta hur du fungerar och vad du behöver jobba med


   
SvaraCitera

Ät ordentligt innan, värm upp och slappna av. Är man trött i skallen spelar man sämre. Gör du misstag, arbete dig in. Sök inte de svåra spelet då utan spela enkelt. Jag går tillbaka till grunderna då jag spelar dåligt. = )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

prata med din tränare. ska han kunna träna dig på bästa sätt behöver han veta hur du fungerar och vad du behöver jobba med

Får ta och göra det, dock är det bara en träningsmatch (idag) + en cup kvar innan laget splittras men men 😉

davvelito:

Ät ordentligt innan, värm upp och slappna av. Är man trött i skallen spelar man sämre. Gör du misstag, arbete dig in. Sök inte de svåra spelet då utan spela enkelt. Jag går tillbaka till grunderna då jag spelar dåligt. = )

Äter faktiskt ganska dåligt innan match, är ibland nervös som fan(!) och värmer faktiskt inte alltid bäst heller.

När det går dåligt så börjar jag tveka och det blir ju då i 9 fall av 10 något dåligt av det jag gör.

Går det bra lyckas jag med kanske 9/10 bollkontakter och då försöker jag också göra betydligt svårare saker med bollen.


   
SvaraCitera

WinterTime:
Får ta och göra det, dock är det bara en träningsmatch (idag) + en cup kvar innan laget splittras men men ;)Äter faktiskt ganska dåligt innan match, är ibland nervös som fan(!) och värmer faktiskt inte alltid bäst heller.

När det går dåligt så börjar jag tveka och det blir ju då i 9 fall av 10 något dåligt av det jag gör.

Går det bra lyckas jag med kanske 9/10 bollkontakter och då försöker jag också göra betydligt svårare saker med bollen.

Börja med att äta bra innan träning och match. Vissa gillar ju att känna en viss hunger. Jag vill inte känna mig mätt mätt och inte superhungrig. Men jag måste ha mat i magen för att orka. Och börja inte för tidigt med att spela svårt. Sen är det lite så. Spela enkelt om möjlighet finns, lägg en skapande pass eller dra en gubbe. Men gör du alltid bara en sak så är alla med på det. = )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

Börja med att äta bra innan träning och match. Vissa gillar ju att känna en viss hunger. Jag vill inte känna mig mätt mätt och inte superhungrig. Men jag måste ha mat i magen för att orka. Och börja inte för tidigt med att spela svårt. Sen är det lite så. Spela enkelt om möjlighet finns, lägg en skapande pass eller dra en gubbe. Men gör du alltid bara en sak så är alla med på det. = )

Gick bra för mig idag iaf. 1 mål och 1 ass och vi vann 🙂


   
SvaraCitera

Snyggt


   
SvaraCitera