Aviseringar
Rensa alla

Insändare gällande MMA


Evil Conduct:

Fan vad jag hatar att folk ska bry sig så jävla mycket om något som andra gör frivilligt. Så jävla typiskt Sverige

Första gången jag ser dig skriva något vettigt.
Fortsätt med det! [y]


   
SvaraCitera

Kapitalistsvin:

Första gången jag ser dig skriva något vettigt.
Fortsätt med det! [y]

Hahaha, tack, eller nåt [party]


   
SvaraCitera

MMA är inte så farligt som många tror.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äh. de är ju tur att de är upp till var och en.
Det är ju olagligt att slåss på gatorna, nu finns de en sport.
Värkar sjukt kul, hade själv velat testa faktist!


   
SvaraCitera

Herjarn:

Vad tycker ni om denna insändare enligt eran åsikt?

Idiotisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

freakbeat:

Jag tycker att den typen av sport är totalt poänglös.

freakbeat:

Så för mig, hästsport, människan samspel med hästen.

Hästar är ju lika poänglöst som att slåss i ringen. Dessutom, sporten som mannen i insändaren talar om är UFC eller K-1 och inte den svenska MMAn. I sverige har man handskar, suspensoar, benskydd och tandskydd. Matchen bryts ifall någon börjar blöda och personen blir genast uppkollad av läkare och om skadan inte är farlig alls så fortsätter man annars bryts matchen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

freakbeat:

Jag tycker att det är rätt stor skillnad med tanke på att man i ridining inte brukar fysiskt våld mot någon annan

Naj, men du brukar psykiskt våld mot din själ....


   
SvaraCitera

Det är FRIVILLIGT.

Det är nästan argument nog till att vilja få nyllet inslaget.

Vill kidsen testa lite MMA? Det är inte som att man slänger in dem i en bur med lite skydd och låter dem slå halvt ihäl varandra. [shake]

Det där med träning, och själen man lägger ner i sporten verkar de flesta kampsportsmotståndare (bortsett från judo och lite mindre råa sporter) se förbi.
Nej, jag tror de flesta som hyser agg för många kampsporter och framförallt för MMA fighters är för att de helt enkelt är livrädda för att bli nedslagna av dessa "busar" som utövar detta en sen lördagskväll.


   
SvaraCitera
Papper

Nää det ska fan vara lagligt, man måste ju få spöa skiten ur varanda om båda är med på det.
BBLBLALBLABb


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmpf


   
SvaraCitera

redig djävla bump där


   
SvaraCitera

Orka, underbar sport. Jävla gnällgubbe.

Vill folk spöa varandra lite så äre klart att de ska få spöa varandra lite.

Gubben ser inte det fina i sporten eftersom att han är instängd och inte vill förstå det ens.

Vad jobbigt.


   
SvaraCitera

jag kör detta två gånger i veckan och gärna på min övriga fritid med kompisar och så, den ska inte stängas av, det är min dröm och jag har inget att förlora ändå! det är så världen ser ut, lev med det!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Idiotpod:

Orka, underbar sport. Jävla gnällgubbe.

Vill folk spöa varandra lite så äre klart att de ska få spöa varandra lite.

Gubben ser inte det fina i sporten eftersom att han är instängd och inte vill förstå det ens.

Vad jobbigt.

så sant som det var sagt, vi gör vad vi vill och du kan ju jämföra dagens MMA med den sorts MMA som existerade för några 100 år sedan, det är noga med läkare att man ska skydda sig och vill man göra detta så vill man

man lever bara en gång


   
SvaraCitera

blackorwhite:

lever

Ja och dessutom så är det väl krav på skallröntgen innan match?


   
SvaraCitera

Idiotpod:

Ja och dessutom så är det väl krav på skallröntgen innan match?

ja egentligen är det inte farligare än andra idrotter, allt man gör innehåller nån form av risk, så enkelt är det


   
SvaraCitera

Han låter inte alls som en idiot.


   
SvaraCitera