Aviseringar
Rensa alla

Insekter som invaderar rummen..


Ämnesstartare

Hej, jag har ett problem. När en insekt tar sig in i t.ex mitt sovrum så får jag panik, blir rädd och flyr rummet. Jag går hellre och lägger mig på golvet i hallen än att försöka döda den med rädslan över att den skall storma mig och kanske nudda mig.

Jag köpte ett myggnät som jag hade vid fönstret men insekterna tar sig igenom det på något sätt. Nu kommer sommaren hur som helst så en insekt valde att ta en sväng förbi mitt sovrum, jag skickade in katten som i 9 av 10 fall inte gör ett skit utan blir orolig över mitt beteende och lägger sig under sängen men idag så hörde jag att katten jobbade på i rummet och den lyckades få tag på insekten. Anteckna det för det är så intressant!

Undrar mest om det finns fler här som har detta problemet. Alltså att bli så rädda för en liten insekt. Vad kan man göra för att stoppa rädslan?


   
Citera

ja
får in tvestjärtar i mitt rum på sensommaren
vågar oftast inte döda dom heller (+ dom är svåra att döda ju :c)

dygnade en natt under de veckor jag sommarjobbade förra året bara för att jag hade två tvestjärtar på golvet. vågade inte sova.

[blush]


   
SvaraCitera

hehe kommer ihåg när jag fortfarande bodde hemma och hade ett rum i mina föräldrars källare, där frodades en och annan insekt kan jag lova, stora källarspindlar, gråsuggor, silverfiskar och fan vet vad[shake]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

för att jag hade två tvestjärtar på golvet. vågade inte sova.

haha vafan det är ju bara insekter? bara peta på dom så dör dom typ[crazy]


   
SvaraCitera

Paranormal_Cannabis:

haha vafan det är ju bara insekter? bara peta på dom så dör dom typ[crazy]

men dom är ju så jävla äckliga!!!!
kan typ inte ens titta på dom

och jag hatar att dom är så smidiga och kan ta sig in genom millimetertrånga utrymmen och att man måste slå dom typ 5 ggr när man ska ha ihjäl dom........

ryser av tanken på dom [cry]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

ryser av tanken på dom

nu är du lite tjejjig tycker jag,[cute] visst insekter är inte så mysiga, men så obehagliga är dom ju inte så man behöver vara rädd för dom,[crazy] hade vart värre om dom varit i lika stor skala som djur är, då hade jag varit nojig på allvar kan jag lova[shake]


   
SvaraCitera

Jag har samma problem. Så fort en insekt är i mitt rum börjar jag skrika och springer därifrån eller gömmer mig under täcket. [cry]

Oftast kommer någon familjemedlem in i rummet och dödar insekten, jag klarar inte av det.


   
SvaraCitera
smisk

Åh, gillar insekter, de är ju inte så farliga liksom.
Vet ej vad man kan göra åt rädslan. Skaffa ett par cojones, kanske.


   
SvaraCitera

Hade det problemet förr. Sen fick jag för mig att bli macrofotograf och fota alla insekter å skriva ut dem på A3 papper t flera hundra gångers förstoring.

Sen dess är jag ännu mer rädd för dem [cry]
Fast blir bara mer spännande att fota då


   
SvaraCitera

Paranormal_Cannabis:

nu är du lite tjejjig tycker jag,[cute] visst insekter är inte så mysiga, men så obehagliga är dom ju inte så man behöver vara rädd för dom,[crazy] hade vart värre om dom varit i lika stor skala som djur är, då hade jag varit nojig på allvar kan jag lova[shake]

jag är tjej! får vara tjejig [cute]
men alltså
det som är äckligt är ju som sagt att dom kan vara vart som helst! och typ om vi hänger ut kläder på tork så klättrar dom in i kläderna eftersom dom gillar fukt

usch usch usch


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

jag är tjej! får vara tjejig

[no-no]

enhimmelskdrog:

så klättrar dom in i kläderna eftersom dom gillar fukt

mmn dom klättrar in i fibrerna sen när vi tar på oss dom så suger dom vårt blod[tard][surprised]


   
SvaraCitera

Paranormal_Cannabis:

mmn dom klättrar in i fibrerna sen när vi tar på oss dom så suger dom vårt blod[tard][surprised]

[cry]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

[cry]

då kommer vi bli "human slaves in an insect nation"![surprised] hahaa[crazy]


   
SvaraCitera

omanligt hörrödu

ne lider ej av samma


   
SvaraCitera

Dumt att låta ett kryp styra ens liv.


   
SvaraCitera