Aviseringar
Rensa alla

Insidan det viktigaste


iosib:

ifall man gillar personen så blir egenheterna till skönheter, så jag förstår begreppet.

Om man söker en snygg person för att känna intimitet med är det bara för sex.

Om man söker någon för sin personligheten är det för love, och då kanske det är en mindre "snygg" person som kommer upp men när du vet insidan hos honom/henne så förvandlar det de hela.


   
SvaraCitera

För det första tror jag du ljuger, inte minst för dig själv. Du skulle inte bli ihop med en tjej oberoende av utseende.

För det andra beror utsidan mycket på insidan: Gillar man inte att sola blir man blek, är man blyg flackar man med blicken, dåligt självförtroende leder gärna till dålig hållning och så vidare.

Dessutom är det ont om fula personer, det är mest lata sådana.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Laban90:

Hur är det för er? Måste eran tjej/kille vara "snygg" alternativt ha ett visst grund utseende? Eller skulle ni kunna gå enbart på en bra insida?

Ehm...Varje människa ser ju andra från olika perspektiv.
En kille som jag ser och som jag tycker är hur snygg som hellst, kanske min kompis tkr är as ful. Det beror ju på från person till person.
Jag tycker dock att killen ska ha ett utseende som jag tkr om och en insida som jag älskar och som passar ihop med min.
Insidan kan vara bättre än utsidan men jag vill ändå ha ngn som är fin i "mina ögon" [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

För det första tror jag du ljuger, inte minst för dig själv. Du skulle inte bli ihop med en tjej oberoende av utseende.

Beror på hur man ser det. Skulle jag gilla hennes personlighet så skulle hon vara vacker i mina ögon.


   
SvaraCitera

Laban90:

Beror på hur man ser det. Skulle jag gilla hennes personlighet så skulle hon vara vacker i mina ögon.

Jag tror dig inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Jag tror dig inte.

Okej , du får tro vad du vill[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spejjare:

Jag tycker dock att killen ska ha ett utseende som jag tkr om och en insida som jag älskar och som passar ihop med min.
Insidan kan vara bättre än utsidan men jag vill ändå ha ngn som är fin i "mina ögon" [wink]

Du verkar ha samma syn som mig då[smile] Att om en människa har en fin insida så blir dom automatiskt vackra på utsidan. 🙂

Eller missförstod jag dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Laban90:

Du verkar ha samma syn som mig då Att om en människa har en fin insida så blir dom automatiskt vackra på utsidan. 🙂

Eller missförstod jag dig?

Ja ungefär så ja! [smile][love]


   
SvaraCitera

Jag har försökt med detta men det går inte. Lite sjukt då jag själv ser ut som något katten släpat in.


   
SvaraCitera

Fagerjärn:

Lite sjukt då jag själv ser ut som något katten släpat in.

Gör du inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Laban90:

Hur är det för er? Måste eran tjej/kille vara "snygg" alternativt ha ett visst grund utseende? Eller skulle ni kunna gå enbart på en bra insida?

Jag o min kille har jobbat ihop ganska länge och i början tycket inte jag alls han såg särskilt bra ut och så tyckte jag han såg ganska liten ut, trodde inte han var äldre än mig iaf 😛
Men efter några månader att vi jobbat ihop så berättar han för mig vad han kände för mig och jag kände inte alls samma sak men efter det fick jag upp ögonen för honom och 3 månader senare är vi tillsammans och nu tycker jag han är det bästa o finaste jag vet. Tack vare att han har den personligheten han har och att vi började lära känna varandra som vänner innan.

Jag var ganska kräsen innan och ville med att min kille skulle ha ett speciellt utseende osv.. När jag fattade att jag hade känslor för min kille så blev han ju mycket snyggare än vad jag tyckte att han var innan jag var intresserad! Börjar man gilla insidan så börjar man oftast gilla utsidan med. men klart det är ju utsidan man ser först. och det går ju inte att ändra på.


   
SvaraCitera

Fagerjärn:

Lite sjukt då jag själv ser ut som något katten släpat in.

hahaha omg.


   
SvaraCitera

Laban90:

Eller skulle ni kunna gå enbart på en bra insida?

Mitt ex hade inte alls utseendet jag tyckte en kille skulle ha. Men jag vart kär så det spelade ingen roll.
Jag kan gå enbart på insida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Laban90:

Idag tittar jag bara insidan när jag bedömer en tjejs snygghet.

Jag vet inte vilket århundrade du kommer från, men vad kul att du var först med att komma på det i ditt århundrade iaf [smile]


   
SvaraCitera

Personligheten betyder inte allt, men en hel del..

Träffar man ex någon som är skitsnygg, men har en dryg och rutten personlighet - så blir personen bara "ful" i mina ögon..
Träffar jag däremot någon som ser rätt bra ut men har en jättefin personlighet så blir personen automatiskt ännu snyggare i mina ögon. [tard]


   
SvaraCitera