Aviseringar
Rensa alla

inspiration för att ta sig ur mörka tider


Ämnesstartare

vare sig man är deprimerad, har bipolär, känner sig väldigt ensam eller bara ha en riktigt dålig dag så kan det alltid behövas inspiration för att hålla hoppet levande och tro på framtiden. tro på att man någon dag kommer att må bra och känna sig lycklig.

jag tycker själv att det är väldigt svårt att hålla hoppet uppe, ibland går det men oftast är jag väldigt likgiltig inför livet. det påverkar i stort sett allt, jag pluggar inte, skadar mig, utsätter mig för risker etc. och vissa saker som inspirerar mig betyder verkligen enormt mycket, ger mig den tröst jag behöver och får mig att hålla mig uppe.

så om ni har någon/något som inspirerar er får ni gärna dela med er. kan vara vad som helst, allt från litteratur till musik eller något tankesätt. tycker att sådant hjälper väldigt mycket.

let's share?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag lyssnar på If You're Feeling Sinister.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skaffa ett jobb, eller plugga, spara undan lite pengar och köp skivor och grammofonspelare för.
avkoppling+sysselsättning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar alltid hitta böcker där:
1. Någon mår sämre än jag.
2. Där flickan får sitt drömliv.


   
SvaraCitera

filmer filmer filmer filmer
dels så jag får tänka på annat för en liten stund. brukar också leta upp filmer som kan förklara varför jag mår som jag gör.. ungefär..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

räkna matte, plugga matte [mad] du slipper tänka på annat och det känns bra när det går bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

räkna matte,

jag suger på matte : / och plugga är inte direkt det jag söker. när jag mår så dåligt har jag väldigt svårt att koncentrera

ska vara något som inspirerar, inte direkt något att sysselsätta sig med för att glömma sina problem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

när jag mår så dåligt har jag väldigt svårt att koncentrera

vaför måru dålit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

musik


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

vaför måru dålit

lång historia, men främst sociala problem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

lång historia, men främst sociala problem

jaharu, men du har väl nåt intresse av nåt slag.. Syssla med det eller nåt jag vet inte [cry] Hade jag vetat vad man gör hade jag väl vart lycklig nu [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Musik, Absolut.


   
SvaraCitera

soimpolite:

inspiration för att ta sig ur mörka tider

Skaffa en hobby[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Woho:

Skaffa en hobby

soimpolite:

ska vara något som inspirerar, inte direkt något att sysselsätta sig med för att glömma sina problem

enhimmelskdrog:

musik

vilken musik?

Dekadent:

Musik, Absolut.

vilken?

Tickstart:

jaharu, men du har väl nåt intresse av nåt slag.. Syssla med det eller nåt jag vet inte Hade jag vetat vad man gör hade jag väl vart lycklig nu

men menar fortf att det mer ska vara ngt som inspirerar en, ger en hopp osv. typ ngn som tagit sig ur ngt dåligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

vilken?

Någon musik som berör just DIG. [smile]


   
SvaraCitera