Aviseringar
Rensa alla

Inspirerande/motiverande citat


L Y S
Ämnesstartare

Här skriver vi citat som vi tycker är motiverande/inspirerande. Det behöver inte ha sagt/skrivits av någon känd person, vem som helst funkar.

Personligen gillar jag detta:
"Jag har inte misslyckats. Jag har bara hittat 10,000 sätt som inte fungerar."
Thomas A. Edison


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag vet inte riktigt om det här är just ett sådant citat, men jag gillar ändå ett citat som sägs vara från självaste Albert Einstein. Dock sägs det nu att Einstein aldrig sa det, men jag gillar citatet ändå. “Everyone is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”  Jag använder personligen inte ordet geni särskilt ofta, men jag gillar att det tar upp våra olika förmågor. En apa skulle absolut ha lättare för att klättra upp i ett träd än en fisk skulle. Vi har helt enkelt olika förutsättningar. Det tycker jag är motiverande, för vi människor skiljer oss från varandra på olika sätt. Vi har olika förutsättningar osv. Jag anser att det bör tänkas på i alla fall! Mycket glad


   
SvaraCitera

WeirdTeen:
Jag vet inte riktigt om det här är just ett sådant citat, men jag gillar ändå ett citat som sägs vara från självaste Albert Einstein. Dock sägs det nu att Einstein aldrig sa det, men jag gillar citatet ändå. “Everyone is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”  Jag använder personligen inte ordet geni särskilt ofta, men jag gillar att det tar upp våra olika förmågor. En apa skulle absolut ha lättare för att klättra upp i ett träd än en fisk skulle. Vi har helt enkelt olika förutsättningar. Det tycker jag är motiverande, för vi människor skiljer oss från varandra på olika sätt. Vi har olika förutsättningar osv. Jag anser att det bör tänkas på i alla fall! Mycket glad

Basically så alla som inte har autism ser på folk med autism


   
SvaraCitera
L Y S
Ämnesstartare

WeirdTeen: Jag vet inte riktigt om det här är just ett sådant citat, men jag gillar ändå ett citat som sägs vara från självaste Albert Einstein. Dock sägs det nu att Einstein aldrig sa det, men jag gillar citatet ändå. “Everyone is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.” Jag använder personligen inte ordet geni särskilt ofta, men jag gillar att det tar upp våra olika förmågor. En apa skulle absolut ha lättare för att klättra upp i ett träd än en fisk skulle. Vi har helt enkelt olika förutsättningar. Det tycker jag är motiverande, för vi människor skiljer oss från varandra på olika sätt. Vi har olika förutsättningar osv. Jag anser att det bör tänkas på i alla fall!

Det finns definitivt en hel del visdom i citatet. Det var lite det jag försökte komma fram till i tråden om ens egna styrkor och svagheter. När man väl har koll på de inser man att det inte är någon mening att bli något man inte är, utan man är nöjd med de färdigheter man har och gör det bästa av de. En fisk kan alltid bli bättre på att simma, men kommer aldrig kunna klättra.


   
SvaraCitera

Bananlåda:

Basically så alla som inte har autism ser på folk med autism

Ja. Precis. Det är därför jag tar upp det. Glad


   
SvaraCitera

L Y S:

Det finns definitivt en hel del visdom i citatet. Det var lite det jag försökte komma fram till i tråden om ens egna styrkor och svagheter. När man väl har koll på de inser man att det inte är någon mening att bli något man inte är, utan man är nöjd med de färdigheter man har och gör det bästa av de. En fisk kan alltid bli bättre på att simma, men kommer aldrig kunna klättra.

Precis! Glad


   
SvaraCitera
L Y S
Ämnesstartare

“If something is important enough, even if the odds are stacked against you, you should still do it.”
Elon Musk


   
SvaraCitera
L Y S
Ämnesstartare

a.png


   
SvaraCitera

B

L Y S:
a.png

Bara en idiot gör samma sak om och om igen och förväntar sig ett annat resultat. 


   
SvaraCitera
L Y S
Ämnesstartare

Dindoonuffin: Bara en idiot gör samma sak om och om igen och förväntar sig ett annat resultat.

Citatet handlar om att inte ge upp om livet, det handlar inte om att man bör behålla usla strategier. Du har dock rätt i att bara en idiot gör samma misstag gång på gång utan att lära sig något...


   
SvaraCitera
L Y S
Ämnesstartare

“The best time to plant a tree was 20 years ago. The second best time is now.”
Chinese Proverb


   
SvaraCitera
L Y S
Ämnesstartare

“Creativity is intelligence having fun.”
Albert Einstein


   
SvaraCitera
Tifo06

”Tårarna jag fällde betydde aldrig att jag var svag”


   
SvaraCitera

Eyes are useless if the mind is blind. 


   
SvaraCitera
L Y S
Ämnesstartare

"Mod är inte frånvaro av rädsla, det är att agera trots rädsla"


   
SvaraCitera