Aviseringar
Rensa alla

Instagram, Arkitektur, Hus modellering


Ämnesstartare

Hej gott folk! 🙂

Jag har startat ett nytt instagram konto där jag kommer visa upp mina egna designade hus, många tycker de är lite udda andra tycker det är fula... Men men sånt hör till! Den är ny och håller förtillfället på med ett hus som ni kan se grunden för till höger om ni kikar in den lite snabbt! Ett lite udda koncept men so jag tror kommer se bra ut till slut!Allt detta med förutsättning att du själv är intresserade hus! Annars kan du förmodligen bortse från detta inlägg:D

ODDD.HOUSE.DESIGN

Om ni nu besöker min profil så kommer ni se huset här nere fast med annan miljö!

 Program som använts är Sketchup och Raylectron

asd.png


   
Citera

snyggt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
snyggt 

Tackar! 🙂


   
SvaraCitera

LiaTheKing:

Tackar! 🙂

Om en skall se till funktion utifrån en verklig synpunkt så är nog taket vid väggen där lite kasst konstruerat dock, tänker på nederbörd som skall rinna av etc 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Om en skall se till funktion utifrån en verklig synpunkt så är nog taket vid väggen där lite kasst konstruerat dock, tänker på nederbörd som skall rinna av etc 

Vilket hus tänker du på då?:)


   
SvaraCitera

LiaTheKing:

Vilket hus tänker du på då?:)

asd.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

asd.jpg

Svårt och förklara men på insidan av taket till höger (det avskilda) så lutar det såpass mycket. Vad jag försöker säga är att taket till vänster sitter ihop med ''golvet'' på under sidan av taket till höger.. Så vatten som rinner ner rinner basically vidare utan att samlas där. Varför jag då gjort ytterligare ett tak som i sin tur verkar onödigt är pga design!

 Hoppas du hängde och tack för feedback !:D 


   
SvaraCitera

LiaTheKing:

Svårt och förklara men på insidan av taket till höger (det avskilda) så lutar det såpass mycket. Vad jag försöker säga är att taket till vänster sitter ihop med ''golvet'' på under sidan av taket till höger.. Så vatten som rinner ner rinner basically vidare utan att samlas där. Varför jag då gjort ytterligare ett tak som i sin tur verkar onödigt är pga design!

 Hoppas du hängde och tack för feedback !:D 

Jag förstår. hade du tänkt att lägga till detaljer som hängrännor och stuprör?


   
SvaraCitera

Gillar den första Tumme upp


   
SvaraCitera

vad hände med den faluröda lilla stugan med vita knutar i skogskanten hahahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Jag förstår. hade du tänkt att lägga till detaljer som hängrännor och stuprör?

Idén och tanken finns, men tiden är dessvärre problemet, samt att Sketchup inte är det snällaste programmet när det kommer till sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

handendärnissen:
vad hände med den faluröda lilla stugan med vita knutar i skogskanten hahahaha

När du ändå nämner det! Har gjort ett attefallshus i just det, i den miljön! 😀 Jag menar man måste ju göra nåt som representerar Sverige, ellerhur hahaha!


   
SvaraCitera

LiaTheKing:

Idén och tanken finns, men tiden är dessvärre problemet, samt att Sketchup inte är det snällaste programmet när det kommer till sånt.

i knooooow

testa maya 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

i knooooow

testa maya 

Använder Maya men då mest för bilmodellering. Har funderat på bytet men är inte jätteskicklig där heller men övning ger färdighet eller hur var de...

Använder du själv några av programmen? : )


   
SvaraCitera

LiaTheKing:

Använder Maya men då mest för bilmodellering. Har funderat på bytet men är inte jätteskicklig där heller men övning ger färdighet eller hur var de...

Använder du själv några av programmen? : )

Mja, har spenderat lite tid i sketchup, främst modellerat möbler och andra detaljer till ett spelprojekt jag sysslade med ett tag i unreal. har tillgång till licensversion av maya men har ej orkat sätta mig in i det riktigt.. lägger lite mer tid på ljuddesign atm.  


   
SvaraCitera