Aviseringar
Rensa alla

Instagram meddelande.


Ämnesstartare

Hej,

Så jag fick ett meddelande från instagram till min Email från en person som heter Zoe Garza. Jag tänker inte skriva vad denna mailen innehöll men det ser legit ut faktiskt. Iallafall så stod det i texten typ ''Hi this is a personal mail to you by me and i want you to know that you can get more likes by clicking this link below and enter your Instagram Username. Jag har dock inte klickat på länken I mailet än eftersom jag tvekar väldigt mycket och behöver eran råd och tips på om jag borde klicka på länken. Jag Sökte upp detta namnet på Google men kom inte fram till något knytande till detta eftersom jag normalt brukar hitta såna här saker på nätet om att det kan vara en skam eller hackers. Vad tror ni? Kan jag bli scammad eller hackad om jag klickar på länken som fanns i Mailet? Hon skrev inte bara att jag kunde få mer likes utan också att jag kunde bli mer famous om man säger så.


   
Citera
Ämnesstartare

Låt bli bara.

Ja, klart du kan bli hackad...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lav:
Låt bli bara.

Ja, klart du kan bli hackad...

Det här mailet såg lite annorlunda ut än vad man brukar få på Direct-message på instagram. Märkligt att jag inte hittar någon koppling på nätet iallafall 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:

Det här mailet såg lite annorlunda ut än vad man brukar få på Direct-message på instagram. Märkligt att jag inte hittar någon koppling på nätet iallafall 😛

Det gör det inte mer legit för det Rullar ögonen


   
SvaraCitera

Varför skulle du klicka på det??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? Vad tror du att du skulle vinna på det?


   
SvaraCitera

123fendas:
Varför skulle du klicka på det??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? Vad tror du att du skulle vinna på det?

likes och att han skulle bli mer "populär"


   
SvaraCitera

Skåneärbäst:

likes och att han skulle bli mer "populär"

vincebruh, det är EXTREMT osannolikt att du får fler likes och blir mer "populär" av att klicka på länken. Det har förmodligen aldrig skett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:
''Hi this is a personal mail to you by me and i want you to know that you can get more likes by clicking this link below and enter your Instagram Username.

Låter ju väldigt legit 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PWr:

Låter ju väldigt legit 

aa men fortfarande inte om det är en fälla haha 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:

aa men fortfarande inte om det är en fälla haha 😛

Är du seriös eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lav:

Är du seriös eller?

Nej men har kollat upp det och kom bara till en hemsida där man kunde köpa fler följare 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:

Nej men har kollat upp det och kom bara till en hemsida där man kunde köpa fler följare 😛

...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du blir varnad av flera av oss här och ändå kollar du in länken. GG...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lav:
Du blir varnad av flera av oss här och ändå kollar du in länken. GG...

Jo men så farligt kan det inte vara. Länken skickade bara vidare mig till en hemsida som erbjöd följare till ett random pris. Hade ju varit en annan sak om jag fyllde i lösenordet osv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:

Jo men så farligt kan det inte vara. Länken skickade bara vidare mig till en hemsida som erbjöd följare till ett random pris. Hade ju varit en annan sak om jag fyllde i lösenordet osv. 

Jomen polisen osv varnar för att ens klicka på länken i många andra fall, du vet bättre., Grattis  Tumme upp


   
SvaraCitera