Aviseringar
Rensa alla

Inte äta socker - Gå ned i vikt


MastNj:

Frukt och bär är awesome 😛 Men daddlar, fikon och russin är ju skitsött :3

mm men iaf bättre än vanligt godis ifall man e sötsugen


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

varför inte sötningsmedel?[shake] det är inga kalorier i sötningsmedel x)

ne men allt handlar inte om det... finns olika sötningsmedel o jag vet inte så mycket om dom men kan vara cancerframkallande eller så kan man få andra sjukdomar av dom.


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

varför inte sötningsmedel?

för att det är cancerframkallande, kan öka aptiten etc?

ont absolut inget fel med att jogga! använd bra springskor bara och spring helst inte på asfalt, det är dåligt för knäna!


   
SvaraCitera
MastNj
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

varför inte sötningsmedel? det är inga kalorier i sötningsmedel x)

Som många andra sagt, sötningsmedel är lika dåligt som socker om inte värre!

Blivande_japan:

spring helst inte på asfalt, det är dåligt för knäna!

Jag joggar isf i skogen 🙂


   
SvaraCitera

MastNj:

Jag joggar isf i skogen 🙂

Låter bra! [y] Fixa bra skor också ba!


   
SvaraCitera

MastNj:

Som många andra sagt, sötningsmedel är lika dåligt som socker om inte värre!

nej...


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

nej...

detta grundar du på? ;P


   
SvaraCitera

Du har gett mig den sista gnistan att ha ett godisfritt år.


   
SvaraCitera

Knarko:

detta grundar du på? ;P

har nog förklarat detta i minst 100 olika diskussioner ch orkar inte ge mig in i detta igen, sorry.


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

har nog förklarat detta i minst 100 olika diskussioner ch orkar inte ge mig in i detta igen, sorry.

mes.
sötningsmedel är farligare än socker iaf vad jag hört från ett större antal pplz


   
SvaraCitera

Knarko:

sötningsmedel är farligare än socker iaf vad jag hört från ett större antal pplz

mmmh så är det säkert och att du har hört det från några gör att det absolut måste vara så. håller med dig precis.


   
SvaraCitera
MastNj
Ämnesstartare

Bastard:

Du har gett mig den sista gnistan att ha ett godisfritt år.

Hoppas det brinner bra då! [y]

Nintendos BFF:

nej...

Jo. Bland annat är några av dem cancer-framkallande och har även för mig att en del kan vara beroendeframkallade, det sistnämna är jag inte säker på dock 😛


   
SvaraCitera

MastNj:

Jo. Bland annat är några av dem cancer-framkallande och har även för mig att en del kan vara beroendeframkallade, det sistnämna är jag inte säker på dock 😛

nej man har sett att det kanske KAN vara cancerframkallande vilket man har gjort med i princip ALLA livsmedel som finns. ska man gå efter den typen av aftonbladets skrämselpropaganda så skulle man inte kunna äta någonting. och nej det är inte beroendeframkallande på något sätt eftersom att det bara är ett smakämne(däremot är riktigt socker det). vad som dock är 100% säkert är att man väldigt lätt blir fet av socker, vilket man omöjligt kan bli av sötningsmedel då det är helt kalorifritt.

[love]


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

sötningsmedel

Vilka sötningsmedel prata vi då? Alla?


   
SvaraCitera

Miceparade:

Vilka sötningsmedel prata vi då? Alla?

vet inte, de vanligaste iaf? är bara trött på hela grejen med OMG MAN FÅR CANCER AV SÖTNINGSMEDEL FÖR DET STOD DET I AFTONBLADET HÄLSA FÖR 10 ÅR SEDAN-grejen ^^

aspartam bla är man ganska säkra på inte är cancerframkallande tex:
http://www.alltomvetenskap.se/index.aspx?article=1015

har ingen koll andra sötningsmedel då aspartam är det enda jag konsumerar i större mängder.

[love]


   
SvaraCitera