Aviseringar
Rensa alla

Inte bleka?


Ämnesstartare

Jag färgade håret lila för ungefär 2 veckor sedan, och färgen åkte ut vid schamponeringen i duschen. Jag färgade blont kvällen innan.
nu är nästan all färg ute och jag har min vanliga igen, och då jag funderar på att färga lila igen (eller rosa) så frågade min mamma sin frisör lite om det, och då sa hon att blondering gjorde något med håret (kommer inte ihåg vad) som gjorde att färgen åker ut snabbare. Och om jag inte blonderar det först så kommer det hålla längre, dock kommer jag inte få lika fin färg. Men en kompis säger att jag måste bleka 8-9 gånger och då håller det mycket längre.
Vad tycker ni jag ska göra, bleka eller inte?


   
Citera

Jag tycker att du ska köra på något mera naturligt. Är det verkligen värt att slita på håret så pass bara för att få en lila färg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Jag tycker att du ska köra på något mera naturligt. Är det verkligen värt att slita på håret så pass bara för att få en lila färg?

Jomen tycker det skulle vara kul att prova på, och har inga problem med att klippa bort det slitna sen. Så typ, varför inte? [smile]


   
SvaraCitera

färga då
fast jag tycker naturliga färgskalor är mest klädsamt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

färga då

Men har fortfarande problemet, ska jag bleka eller inte? [sad]


   
SvaraCitera

Nomnomnam:

Men har fortfarande problemet, ska jag bleka eller inte?

du har ju redan blekt håret en gång, går ej att göra ogjort. Även om d färgar till oblonderad färg finns u ändå den blonderade strukturen där uder. Då kan du ju lika gärna blondera sönder håret helt, så det är så torrt att det suger åt sig färg som en svamp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

du har ju redan blekt håret en gång, går ej att göra ogjort. Även om d färgar till oblonderad färg finns u ändå den blonderade strukturen där uder. Då kan du ju lika gärna blondera sönder håret helt, så det är så torrt att det suger åt sig färg som en svamp.

Jaha


   
SvaraCitera

trodde detta gällde analblekning[sad] blev smått besviken


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

trodde detta gällde analblekning[sad] blev smått besviken

[love]


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

För att få det lila måste du ha det fett ljust. Inte mycket att göra annat än att bleka då ju. Men vänta ett tag mellan blekning och färgning.


   
SvaraCitera

Chryseus:

trodde detta gällde analblekning[sad] blev smått besviken

Men fy vilka tankar du har om småflickor! [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

För att få det lila måste du ha det fett ljust. Inte mycket att göra annat än att bleka då ju. Men vänta ett tag mellan blekning och färgning.

Ok, tack.


   
SvaraCitera

Nomnomnam:

och då sa hon att blondering gjorde något med håret (kommer inte ihåg vad) som gjorde att färgen åker ut snabbare.

Din frisör har faktiskt fel. Det är tvärtom. Färgen fäster bättre på blekt hår och sitter därför hårdare.

Ha i färgningen iså länge du orkar nästa gång, helst i något dygn, så brukade jag göra. Sätt en plastmössa på huvudet så det inte torkar för mycket och färgar av sig på kudden när du sover. Av någon anledning så är det svårt att få starka färger som lila, blått och grönt att fastna i håret ordentligt.


   
SvaraCitera

Nomnomnam:

Jaha

menar ej att låta elak om jag gör det, förlåt
har ej haft ok matintag, ska fixa till det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Din frisör har faktiskt fel. Det är tvärtom. Färgen fäster bättre på blekt hår och sitter därför hårdare.

Tänkte väl det!

framtidstron är död:

helst i något dygn,

oj [surprised] men borde det inte stå på förpackningen då? För på den jag använde stod det 15 min [n]


   
SvaraCitera