Aviseringar
Rensa alla

Inte Jung Lyssnar på musik-tråd


Ämnesstartare

Jag gillar musik och jag gillar att lyssna på nya saker och prata om dem så här kommer jag då och då att skriva när jag hör nya saker och vad jag tycker om dem i väldigt varierande detalj.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

R-6331081-1416658105-5614.jpeg.jpg
Josie Cotton - Convertible Music (1982)
Typ New wave pop
Josie Cotton lyssnade förmodligen väldigt mycket på Blondie för det är vad det låter som, inte så mycket disco-blondie som nuevo-phil-spectorish-Blondie, "girl group" grejen i modern tappning typ.Gott om bra låtar som He Could Be The One, Rockin' Love, Systematic Way och Bye Bye Baby.
Och Johnny, Are You Queer? är värd att nämna pga kontrovers, men det var tydligen ok innan när The Go Go's spelade den.

Gillar skarpt, 4 av 5 enheter för poäng


   
SvaraCitera
Cobrak

*sponsrar lite kärlek till denna tråd*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

R-788864-1165089859.jpeg.jpg
Butthole Surfers, allt, musiken som helhet (1984-2001)
Psykedelisk? noiserocknonsens?

Man lär förvänta sig någonting av ett band med namnet "Butthole Surfers" men oavsett vad så kommer man nog mest att känna sig "va?"
Musiken varierar från kaos till kaos till skivan ElectricLarryland, som förmodligen är deras mest "lätta" skiva att lyssna på och även innehåller deras enda hitlåt Pepper, som låter ganska mycket Beck och passade in i tiden och allt sånt där. Jingle Of A Dogs Collar är också nämnvärd.
Överlag så gillar jag deras spretiga musik och ger dem betyget sjutton frågetecken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rockthembacktohell.jpg
Left Lane Cruiser - Rock Them Back To Hell! (2013)
Träskblues

Left Lane Cruiser spelar den skitigaste bluesrocken någonsin och det här är ett mycket bra exempel. På den här skivan spelas andra instrument än bara gitarr och trummor som på "Bring Yo' Ass To The Table" men det passar in mer naturligt här än på "All You Can Eat", där jag störde mig lite på att de använde fler instrument.
Vet inte om jag tycker att omslaget är töntigt bra eller bara fånigt.
Mycket bra och högljudd musik, låtar som fastnade i huvudet direkt är exempelvis: Zombie Blocked, Electrify och Juice To Get Loose

4/5 Träsk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the-flirts-10c-a-dance-vinyl-lp_1.jpeg
The Flirts - 10¢ A Dance (1982)
Discopop

Temporik elektriskt disco, Jukebox (Don't Put Another Dime) är mycket bra, We Just Want To Dance och On The Beach är bra, resten var inte särskilt memorabelt.

2 eller 3 av 5


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

black-mountain-iv-new-album-690x690.jpg
Black Mountain - IV (2016)
Progressiv/space/art-rock
Den påminner mycket mer om "In The Future" än deras förra skiva "WIlderness Heart", osäker på vad jag tycker om det.
Det är en skiva som kommer att kräva fler lyssningar för att komma in i känner jag, gillar de lugna rymdljuden och så men inte direkt av arten hitspäckad skiva. Line Them All Up och Cemetary Breeding är vad som slog mig under första genomlyssningen.
Hade definitivt passat in väl år 1975 eller 2008.

preliminärt 3/5 Berg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1200x630bb.jpg
The Flirts - Born To Flirt (1983)
Discopop

Den här skivan kändes inte särskilt innovativ och så, Telephone (Pick Up The) var bra, Nice Girls Say No var ok men känns lite propaganda. I övrigt kanske den kan fylla sitt syfte som aerobicsstämning eller nått

2/5


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

R-2752798-1405628919-7681.jpeg.jpg
Bonnie Hayes with the Wild Combo - Good Clean Fun (1982)
Pop/Rock
Det här är en hyfsat glad och roande skiva att lyssna på, Girls Like Me är mycket bra och ni minns den eventuellt om ni sett filmen Valley Girl, kind of vill gilla den här skivan mer men en del låtar har svårt att fastna i hjärnan. Inside Doubt stannade där, och typ Shelly's Boyfriend

3/5, kommer bli ytterligare lyssningar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lament_s.png?itok=rEo_yAZh
Einstürzende Neubauten - Lament (2014)
Industri/Avant-Garde

2010 så tänkte jag att snart är det 100 år sedan första världskriget började och att jag borde göra något med det, jag kom aldrig längre än att samla ihop en del samplematerial tror jag. Orelaterat till det så såg jag även Einstürzende Neubauten live det året och det var den bästa konserten jag varit på så det var passande att de genomförde den idén istället.

Lament fungerar inte riktigt som ett konventionellt neubauten-album, men är inte lika galet udda som exempelvis "Weingeister" där de dricker vin i tystnad i en timma. De som funkar bäst som låtar är nog The Willy - Nicky Telegrams och How Did I Die?, och alla gillar en bra omskrivning av en nationalsång så Hymnen med antar jag.

I övrigt är musiken bland annat ljud, oljud, tal med bakgrund och en del har en ganska neofolkig estetik om än inte stilen.
Kan inte gradera den här skivan på något rimligt vis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

R-7114546-1434030766-6923.jpeg.jpg
Left Lane Cruiser - Dirty Spliff Blues (2015)
Träskblues

Behöver inte säga så mycket mer om musiken annat än vad som skrevs om andra skivan ovan (Där jag glömde att nämna låten Coley), mycket bra och anmärkningsvärda låtar är Whitebread N' Beans (Och på tal om det, de har väldigt många låtar och titlar som är relaterade till mat, antar att de ofta skriver musik när dem är hungriga), Dirty Spliff Blues och She Don't Care

Utmärkt 4/5


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fromthehip.jpg
Josie Cotton - From The Hip (1984)
Rock/Pop

Inte riktigt samma nivå som första skivan, en del onödiga elektroniska pålägg som inte tillför så mycket, men tar inte så mycket plats heller.
De flesta låtarna är helt ok, School Is In är skitbra och Gina känns klassiskt girl-group-aktig.

3.5/5


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

R-3485763-1440427582-4830.jpeg.jpg
Jefferson Airplane - Bless Its Pointed Little Head (1968/1969)
Psykedelisk Rock

Det är en liveskiva av Jefferson Airplane och mycket bra, hälften av låtarna finns ej som studioinspelningar vilket är extra nice.
Känns överflödigt att specificera sig om någon låt, hela skivan
4/5


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Jung: R-7114546-1434030766-6923.jpeg.jpg
Left Lane Cruiser - Dirty Spliff Blues (2015)
Träskblues

William Stout är en helt otrolig konstnär som inte bara gjorde mängder med skivomslag utan även många comic books.  Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

R-1736719-1262350187.jpeg.jpg
The Flirts - Made In America (1984)
Disco/elektronisk danspop

Överlag bättre än deras andra album, He's A Lot Like You är rätt bra, Temptation är ok och något intressant är att det verkar som att vem som nu producerade Dead Or Alive's jättehit You Spin Me Round (Like A Record) verkar ha byggt den låten på samplade instrument från det här albumets öppningsspår Helpless (You Took My Love) och från Divine's You Think You're A Man
2.5-3/5 typ


   
SvaraCitera