Aviseringar
Rensa alla

Inte trycka i sig mer mat än man orkar


Ämnesstartare

Ngn som vet hur man gör detta?
När man har börjat äta och inte kan sluta för det är så jobbigt när man inte äter för då måste man tänka och komma ihåg allt jobbigt runt sig igen.


   
Citera
Ämnesstartare

man bestämmer innan hur mycket man skall äta och serverar sig själv den mängden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingen aning. Att gå runt och va hungrig är värsta som finns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ahha okej. Men sen efter var det för jobbigt att inte äta så måste ha mer mat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

ingen aning. Att gå runt och va hungrig är värsta som finns.

Ja


   
SvaraCitera

ät fett- och proteinrik mat som håller dig mätt längre
din kropp vänjer sig vid mindre portioner också så använd mindre tallrikar/matlådor/osv
äter du av tristess så får du sysselsätta dig så du inte tvingas äta. tristess är så jävla starkt, inte ens illamående eller halsbränna kan få dig sluta äta :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåligt svar


   
SvaraCitera
mynona

Det finns så mycket man kan göra för att inte tänka. Att äta är bara en sak. Du får hitta på någon annan sak att göra för att slippa tänka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Det finns så mycket man kan göra för att inte tänka. Att äta är bara en sak. Du får hitta på någon annan sak att göra för att slippa tänka.

Vet men kommer aldrig på något... Kan du säga några saker?


   
SvaraCitera

bästa svaret ju sysselsätta dig me annat får dig att sluta tänka också fak jo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som vad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har också detta problem. Älskar mat samtidigt som jag hatar det, och jag kan äta stora mängder tro mig, nästan oavsett vad det är [sad]

mvh svullot


   
SvaraCitera
mynona

den läskiga vampyren:

Vet men kommer aldrig på något... Kan du säga några saker?

Det är svårt, för det är ju så personligt eftersom det bara har den funktionen om du går upp i saken, och det gör du ju bara om du är redan är intresserad. Jag skriver tex artiklar för att slappna av, men det är ju personligt.

Men du kan ju till exempel börja träna: tro mig, när man väl har vant sig känner man sig rastlös när man inte gör det. Du kan skriva, göra läxor, göra korsord, spela dataspel, egentligen vad som helst bara det är något som gör att du kan koncentrera dig och går upp i det, fokuserar på det.

Det känns tråkigt att jag inte kan ge ett självklart svar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Det är svårt, för det är ju så personligt eftersom det bara har den funktionen om du går upp i saken, och det gör du ju bara om du är redan är intresserad. Jag skriver tex artiklar för att slappna av, men det är ju personligt. Men du kan ju till exempel börja träna: tro mig, när man väl har vant sig känner man sig rastlös när man inte gör det. Du kan skriva, göra läxor, göra korsord, spela dataspel, egentligen vad som helst bara det är något som gör att du kan koncentrera dig och går upp i det, fokuserar på det. Det känns tråkigt att jag inte kan ge ett självklart svar.

Okej..

Bra svar iaf.....


   
SvaraCitera

öh tänk själv


   
SvaraCitera