Aviseringar
Rensa alla

Integration vs Assimilation


Ämnesstartare

Asha:

Otrevligt.

Folk får väl lära sig att läsa innan dom börjar yttra sig.

Asha:

Enligt ne räknar man att de judar som flyttade hitt på 1800 talet att de assilierades annars inte integrerades.

Förstår ingenting av vad du menar här..

Asha:

Du har egentligen bara sagt att "muslimerna" (de 400.000 i statistiken?) har varit svåra att integrera

Nej, jag sa att "Muslimer" var ett exempel på kass integration, just för att deras kultur är så olik våran egen. Naturligtvis finns det muslimer som integrerat sig helt utan problem, men den stora merparten kan inte göra det.

Asha:

Du har faktiskt sämre motiverat varför assimilation skulle vara en bättre ide, än vad en del tidigare har lyckats motivera med bara någon rad text.

Hopp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Nej, jag sa att "Muslimer" var ett exempel på kass integration

aha du menar när de är troende? hur många såna menar du de handlar om i Svergie?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Integration politik

Jag föredrar ett mångkulturellt samhälle.


   
SvaraCitera
svett

Asha:

Assimilationspolitik

Helst ingen invandring alls från utomvästeuropeiska länder. Om det måste komma andra människor så är assimilationspolitik nödvändig. Assimilationspolitik handlar inte om att fysiskt tvinga någon till att äta vissa rätter eller fira vissa dagar utan om att ställa kravet: Anpassa dig eller åk hem.

Alla mångkulturella samhällen är segregerade. Det är omöjligt att blanda olika folkslag med så enormt olika kulturer och förvänta sig att det inte ska uppstå konflikter.


   
SvaraCitera

Asha:

Integration politik (Du röstade på detta alternativ)

dazed_and_confused:

Folk ska få leva som dem önskar.

Summerar upp det ganska väl, så länge man inte bryter det sociala kontraktet så får man klä sig/be/äta/whatever hur/vad/etc. man vill


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Assimilation politik (Du röstade på detta alternativ)

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Integration politik (Du röstade på detta alternativ)

[zzz]


   
SvaraCitera