Aviseringar
Rensa alla

Intensivkurs - Körkort?


Ämnesstartare

Hej! Jag har aldrig kört en bil förr, ingen i familjen har varken bil eller körkort (vet inte varför direkt).

Så, min fråga är om det är värt att ta intensivkurs på c.a 3 veckor som kostar kanske 15 - 16 000 samanlagt? Det sägs att de man lär sig ta lång tid att "sätta" sig, och det är inte garanterad körkort.

Det innebär ju att man går utan körkort och 15 lax fattigare, vilket skulle kännas as segt[sad] Vad säger ni? Vad borde jag göra? Jag har även tid att ta intensivkurs.


   
Citera
Ämnesstartare

om du satsar hårt och tar det seriöst så borde du väl klara det på 3 veckor kan man tycka. teori går ju att börja plugga när man vill på egen hand :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

om du satsar hårt och tar det seriöst så borde du väl klara det på 3 veckor kan man tycka. teori går ju att börja plugga när man vill på egen hand :p

Det tror jag. Men det är väl mycket att sätta sig i? Reflexer, automatik osv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Det tror jag. Men det är väl mycket att sätta sig i? Reflexer, automatik osv?

Du får körkort att låta som avancerad kvantfysik [tard]
Det är bara vett och lite logiskt tänkande som behövs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ju olika från person till person, själv lärde man sig köra väldigt fort. Tacka datorspelen! [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kör inte där polisen är bara, då behöver du inte ta körkort[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ju alltid så, man får ju inte tillbaka pengarna man lagt ut om man misslyckas med uppkörningen.


   
SvaraCitera
Åtta

Jag tog körkort via intensivkurs. 10 dagar med 2 lektioner per dag. Fungerade alldeles utmärkt för mig, men det lär ju vara individuellt hur man lär sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har hållt på ett halvår utan att lära mig något så det är nog högst individuellt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänker du köra upp i någon bonnhåla?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Funderar också på det..


   
SvaraCitera