Aviseringar
Rensa alla

Intern kritik mot Sahlin


Ämnesstartare

Nu cirka en vecka innan valet ska äga rum verkar det finnas en väldigt stor opinion inom Socialdemokraterna, mot Mona Sahlin.

Nu har öppna och kritiska brev mot Sahlin börjat visa sig, även ifrån hennes "undersåtar".

http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1663&blogg=45659&timestamp=17:54:46

Är Mona Sahlin en stor anledning till att de rödgröna kommer förlora på söndag? Vad tror ni?


   
Citera
Ämnesstartare

Ja. Innan hon kom till makten, ville jag en socialdemokraterna till makten igen. Och jag tror jag delar den åsikten med alla de som helt förlorat sitt stöd för Mona Sahlin och Socialdemokraterna sen hon kom till makten.


   
SvaraCitera

Chryseus:

Är Mona Sahlin en stor anledning till att de rödgröna kommer förlora på söndag? Vad tror ni?

Yep, tror faktiskt det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sahlin saknar ju allt som kan förknippas med trovärdighet så det är klart det finns kritik


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Är Mona Sahlin en stor anledning till att de rödgröna kommer förlora på söndag? Vad tror ni?

i den här frågan så tror jag inte, mer vet. nämligen att din kampanj för att presentera valresultatet innan valet är rätt jävla efterbliven.


   
SvaraCitera

En stor anledning til att de förlorade förra valet var Persson. Folk röstade inte på de blå, de röstade mot Persson.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

i den här frågan så tror jag inte, mer vet. nämligen att din kampanj för att presentera valresultatet innan valet är rätt jävla efterbliven.

+1.

That said så är hon ju ett sänke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

nämligen att din kampanj för att presentera valresultatet innan valet är rätt jävla efterbliven.

[wink] Jag (kanske till skillnad från dig?) är en självsäker person. Det kommer man långt på, tro mig. Sossarna verkar ju redan ha kapitulerat? [bigsmile]

Vilken guru på politik du verkar vara Leijonsparf. Dags att lära sig lite mer om Sveriges allmänna politik istället för den som Lenin förde för snart 100 år sedan? Att kunna allt om det är inte speciellt imponerande nuförtiden. Men du kanske inte är intresserad av att vara delaktig i diskussioner rörande valen i framtiden, vad vet jag.

Du verkar mer vara intresserad av att trolla.


   
SvaraCitera

Förmodligen ja. Förtroendet för Mona Sahlin är ju rekordlågt. Tror inte det har så mycket att göra med alla hennes skandaler, jag menar ingen politiker har ju ett fläckfritt förflutet. Har snarare att göra med deras politik. Det är fult gjort av exempelvis Göran Persson att attackera Mona Sahlin för vad som ser ut att bli ett fiasko för S.... det är ju inte Monas fel. Hon har ju bara tagit över vad Persson och gänget sysslade med, en misslyckad och verklighetsfrånvarande politik. Mona själv säger att S behöver moderniseras vilket stämmer mycket bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Är Mona Sahlin en stor anledning till att de rödgröna kommer förlora på söndag?

JA! [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Är Mona Sahlin en stor anledning till att de rödgröna kommer förlora på söndag? Vad tror ni?

Jag tror de rödgröna kommer att vinna och att det snarare är media som skapat bilden av Mona Sahlin. En granskning av medias rapportering som nyligen släpptes ger mig rätt. Förstår dock kritiken mot Sahlin, eller snarare den politiska inriktning på partiet hon kommit att bli representant för. Ser också Socialdemokraternas rejäla högervridning och vändning mot medelklassen (som iofs började redan på 90-talet) som det som i slutändan kommer bli partiets död. Samförståndets tid är på väg mot sitt slut, högern är på frammarsch i parlamentet och vänstern utanför.


   
SvaraCitera
KSENIA

Tycker mest att det är media som hetsar mot henne, samtidigt som de kramar reinfeldt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

[wink] Jag (kanske till skillnad från dig?) är en självsäker person. Det kommer man långt på, tro mig.

det är inte min avsikt att framstå som osäker, men jag har full förståelse för att du har svårt att tolka mina subtila signaler. det har hänt att autister blivit lite osäkra kring huruvida jag är fullständigt säker på min sak, eller om det finns en gnutta underliggande tvivel, och de har trots allt i regel långt mer omfattande förmåga att tolka sociala interaktioner än vad du verkar ha. jag ska försöka vara tydligare i framtiden. låt mig försöka igen.

Leijonsparf:

din kampanj för att presentera valresultatet innan valet är fullständigt efterbliven.

Chryseus:

Dags att lära sig lite mer om Sveriges allmänna politik istället för den som Lenin förde för snart 100 år sedan?

det man möjligen kan vinna på att studera alliansens politik under de senaste fyra åren framför att studera lenin är väl en närmast fullständig lista över saker man under inga omständigheter bör göra, om ens syfte är något annat än att framstå som en fullständig idiot.

Chryseus:

Du verkar mer vara intresserad av att trolla.

än svensk parlamentarism? absolut. men de båda är väl rätt nära besläktade, så jag ser inte vad problemet är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

det är inte min avsikt att framstå som osäker

Du verkar i din lilla bubbla du lever i tro att allt kretsar kring dig. Mitt uttalande om att jag var självsäker var för att jag är säker på min sak att de rödgröna kommer förlora på söndag.

Avregistrerar du dig ifrån UM och aldrig någonsin skriver en rad här i forumet igen ifall jag har rätt? Jag vågar faktiskt toppa den dealen, självsäker som jag är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, det tror jag absolut - och till viss del även tillsammans med exkommunisten Lars Ohly. Båda två är lite väl färgstarka och sitter på känsligast respektive näst-näst känsligast post (tvåa kommer vice statsministerkandidat). Det är därför t ex Beatrice Ask klarar sig. Synd bara att det är det folk går på och inte partiprogrammen.


   
SvaraCitera