Aviseringar
Rensa alla

Intern kritik mot Sahlin


Ämnesstartare

Chryseus:

Du verkar i din lilla bubbla du lever i tro att allt kretsar kring dig. Mitt uttalande om att jag var självsäker var för att jag är säker på min sak att de rödgröna kommer förlora på söndag.

jaha.

allmän fråga, om en person säger något efterblivet, är den mer eller mindre efterbliven om den faktiskt tror på vad den säger, eller gör det ingen skillnad?

Chryseus:

Avregistrerar du dig ifrån UM och aldrig någonsin skriver en rad här i forumet igen ifall jag har rätt? Jag vågar faktiskt toppa den dealen, självsäker som jag är.

nej, någon sådan överenskommelse intresserar mig inte. men du är fri att avregistrera dig alldeles oavsett hur valet går, det känns onödigt att chansa om något sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djeydjey:

till viss del även tillsammans med exkommunisten Lars Ohly.

Tror ohly är ett starkt kort för de rödgröna. För de som inte gillar socialdemokraternas alla steg åt höger är vänsterpartiet enda alternativet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

jaha.

Allmän fråga. Är den personen som tror att allt kretsar kring sig själv inte redo att bli inspärrad på St Lars för vård av diverse psykiska åkommor?

Leijonsparf:

nej, någon sådan överenskommelse intresserar mig inte.

Förstår det. Osäkerheten kring dig, dina åsikter och ditt sätt att skriva lyser igenom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Allmän fråga. Är den personen som tror att allt kretsar kring sig själv inte redo att bli inspärrad på St Lars för vård av diverse psykiska åkommor?

det beror väl på, vinner alliansen valet? nog för att det uppenbarligen är något fel på dig, men jag tror inte att slutenvårdsavdelningarna kan öppna upp extra platser bara för att du skulle behöva det.

Chryseus:

Förstår det. Osäkerheten kring dig, dina åsikter och ditt sätt att skriva lyser igenom.

jag upplever ingen osäkerhet kring mina åsikter. grejen är den att det inte är jag personligen som avgör hur valresultatet ska se ut, och oavsett vad valet resulterar i så kommer vi drabbas av en regering som kommer göra ett dåligt jobb. om du lider av några vanföreställningar om att du personligen påverkar valets utfall, och ser det som en personlig bedrift, så är knappast det någon indikation på att jag är osäker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

det beror väl på, vinner alliansen valet?

Allmän fråga 2: Tyder det inte på schizofreni när en person helt plötsligt ändrar personlighet och mot alla odds inte längre ser sig själv som världens centrum där allt kretsar kring honom?

Leijonsparf:

valets utfall

Påverkar? Sen när påverkar man något när man påstår att man "vet" valets utgång?

Anyhow. Ha det bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Allmän fråga 2: Tyder det inte på schizofreni när en person helt plötsligt ändrar personlighet och mot alla odds inte längre ser sig själv som världens centrum där allt kretsar kring honom?

nej, jag råkar vara bekant med diagnoskriterierna för schizofreni, och vad du precis beskrev är något helt annat.

Chryseus:

Påverkar? Sen när påverkar man något när man påstår att man "vet" valets utgång?

enda rimliga sättet att faktiskt veta något sådant, till skillnad från att gissa, är att faktiskt påverka valet för att få det utfall man är ute efter. det, eller en tidsmaskin, men det känns inte som en särskilt rimlig förklaring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

eller en tidsmaskin

Du vet inte vilka magiska krafter jag besitter. Jag har t.o.m bättre skills än Professor Balthazar, jag lovar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Tror ohly är ett starkt kort för de rödgröna. För de som inte gillar socialdemokraternas alla steg åt höger är vänsterpartiet enda alternativet.

Ohlys förflutna skrämmer bort de som inte gillar kommunister, men V i övrigt är ett bra alternativ för dem, ja.

För övrigt har socialdemokraterna stabiliserat sin vänsterposition igen i och med Göran Perssons avgång.

För övrigt igen så förlorar inte S någonting på att vara alltmer höger, då lockar de bara väljare som inte är fullt så höger som Alliansen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djeydjey:

Ohlys förflutna skrämmer bort de som inte gillar kommunister, men V i övrigt är ett bra alternativ för dem, ja.

De som "inte gillar kommunister" (och har det som en medveten tanke) lär inte rösta på V i vilket fall; de tillhör troligen sossarnas högerfalang (som är de som har minst emot Sahlin), eller MPs högerfalang, eller alliansen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Du vet inte vilka magiska krafter jag besitter. Jag har t.o.m bättre skills än Professor Balthazar, jag lovar.

jag är rätt säker på att det inte är omnisciens, i så fall så skulle du inte ha fel så jävla ofta. detsamma gäller förmodligen även en tidsmaskin, men å andra sidan så ser jag inte det orimliga i att du skulle inneha en sådan, och misslyckas med att hitta ett användningsområde för den som hjälper dig att ha rätt oftare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

De som "inte gillar kommunister" (och har det som en medveten tanke) lär inte rösta på V i vilket fall; de tillhör troligen sossarnas högerfalang (som är de som har minst emot Sahlin), eller MPs högerfalang

Både S och MP samarbetat med Ohlys V, vilket skrämmer bort dem från De rödgröna. V har inte varit kommunistiskt på 20 år; Ohly var kommunist redan för fem år sen. Det smartaste draget hade förstås varit att ta någon ny som inte har varit med sen Vänsterpartiet Kommunisterna och aldrig haft något samband till kommunism alls.

Stringburka:

eller alliansen.

Det har du visserligen rätt i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

ha rätt

Att "ha rätt" i en politisk diskussion är väl ett rätt högt krav då politik mestadels består utav åsikter. Det trodde jag att du visse men uppenbarligen så gjorde du inte det. Att du vidare exempelvis anser dig veta mer om monetär politik än Ben Bernanke som har skrivit diverse böcker i Nationalekonomi och även är sittande chef för FED är en aning oförskämt av dig.. och vanföreställt.

Men sen finns det ju människor som tror de är störst, bäst och vackrast(det sista är nog det värsta, know what im saying?).. och vet allt. Det måste vara jobbigt att leva med sig själv om man är en sådan person. De som är så lär ju inte direkt ha någon stor umgängeskrets som står ut med personen i fråga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Att "ha rätt" i en politisk diskussion är väl ett rätt högt krav då politik mestadels består utav åsikter. Det trodde jag att du visse men uppenbarligen så gjorde du inte det

åsikter som baseras på underliggande resonemang, som definitivt kan vara felaktiga. och självklart kan åsikterna i sig vara det också, alldeles oavsett bakomliggande resonemang. jag hoppas att du inte fått för dig att jag förespråkar demokrati eller något annat trams, i vanlig ordning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Socialdemokraterna har varit ett döende parti sen Palme det är bara det att det börjar bli riktigt jävla synligt nu.


   
SvaraCitera