Aviseringar
Rensa alla

Internat?


Ämnesstartare

Nån som bor i de?

det gör jag iaf.


   
Citera

gethsemane:

Nån som bor i de?

aj då 🙂 gillart 😀 oftast 😛


   
SvaraCitera

jag har funderat att gå typ på internat nästa år, men vet inte om jag kommer trivas där. Hur är de där på dit internat? skulle vara snällt om du ville svara, gärna med för och nackdelar, du kan skriva ett pm

tack;)


   
SvaraCitera

nej usch aldrig mer


   
SvaraCitera

gethsemane:

Nån som bor i de?

det gör jag iaf.

gjorde


   
SvaraCitera

gaywankern:

tack;)

Fördelar sammanhållning. Lär dig hur du ska bo med andra, diska städa bo själv mm.

Nackdelar måste va med på ruta ett för att få ut så mycket som möjligt. Mycket skvaller och alla ligger med alla (Killar och tjejer). Den sista delen lyckades jag undvika [cute]. Svårt att umgås med folk utanför internatet. (Om jag nu hade börjat om så skulle jag ha det mycket enklare). Lär känna folk innersta hemligheter efter ett tag, när man väl bor med dem.

Men det är mycket olika på olika internat kan jag tänka mig.


   
SvaraCitera

Bajwa:

Nackdelar måste va med på ruta ett för att få ut så mycket som möjligt. Mycket skvaller och alla ligger med alla (Killar och tjejer). Den sista delen lyckades jag undvika

hehe[crazy]låter som om de skulle vara något för mig, gillar att lära känna folk på djupet, de är nog dom vännerna man kommer känna livet ut[smile]


   
SvaraCitera
Issen

gaywankern:

hehe[crazy]låter som om de skulle vara något för mig, gillar att lära känna folk på djupet, de är nog dom vännerna man kommer känna livet ut[smile]

Och tvärtom. Det går inte att göra något med någon utan att såra någon annan. Det är underbart att bo såhär på ett sätt, på andra sätt inte. Det finns alltid någon, men man får typ aldrig vara i fred.

Om du är den som blir kärlekslös så blir allting skit för du ser de runt dig varje dag bland de andra.

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=286034


   
SvaraCitera

Issen:

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=286034

Erfarenhet från internat skolan?


   
SvaraCitera
Issen

Bajwa:

Erfarenhet från internat skolan?

Oh yes 😛


   
SvaraCitera

pratar vi om vanliga internat eller som tex Lundsberg där dom tar ut skolavgift och nästan alla föräldrar bor utomlands?


   
SvaraCitera