Aviseringar
Rensa alla

International Baccalaureate


Faulkner:

2. jag vill bli läkare, helst av allt vill jag studera på standford.

Stanford, Californien? Coolt 😛
Dags att göra SAT proven då (om du inte vet vad det är, kolla http://www.collegeboard . com ). Samt försök skaffa erfarenhet inom något voluntär"service" inom vården - ganska viktigt för pre-meds (man läser medicin efter att ha gått 4 år i college i USA, till skillnad från Storbrittanien).
Tyvärr är inte Stanford need-blind för internationella studenter, så om man inte har runt 50000 dollar/år redo, så är det svårare att komma in. Omöjligt är det dock absolut inte.
Finns skolor som är need-blind för internationella med bra pre-med program. Som MIT och de 3 bästa Ivy League universiteten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

läser inte som internationell student eftersom jag är amerikansk medborgare. ska ta sats antingen under sommar lovet eller nästa jul. ska ta förstahjälpen kurs till cas nästa termin. eftersom jag inte fyllt 18 kan jag ju inte vara voluntär på sjukhus 😛 men ska prata med ett närligande ålderdoms hem nästa termin. har redan äckligt mycket cas projekt på g 😛

vad har alla andra gjort för cas?
någon som ska till egmun i november?


   
SvaraCitera

Faulkner:

läser inte som internationell student eftersom jag är amerikansk medborgare. ska ta sats antingen under sommar lovet eller nästa jul.

Nice! Där ökade dna chanser markant :).
En sak dock, SAT kan man inte ta mitt under loven, utan endast vid specifika tillfällen. Så det blir precis innan loven då. Och man måste ta det minst 2 gånger - en för SAT I, och en för 3 SAT Subject tests.
Bor du i Malmö eller Sthlm så är det lika bra att ta proven flera gånger för att maximera chanserná för bra scores. Det krävs riktigt bra resultat för de bösta universiteten.
Du söker sedan universitet från Commonapps.org så kan du skicka ansökan till flera universitet samtidigt - går snabbare då.

lycka till! hoppas att du lyckas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har kollat upp allt, ska ta det i köpenhamn. ska kontakta antingen dom eller syon efter jul. har en tjej i ib2 som ska ta sat's under jullovet så ska fråga hur hon fick tid osv. ska också kontakta en som gick ut förra året och som går på stanford nu:PD
men tack for websiban :D:D: har försökt hitta en bra sida där man kan ansöka :P:D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera