Aviseringar
Rensa alla

Internationella kvinnodagen


Ämnesstartare

Idag fyller den internationella kvinnodagen hundra år.

Hundra år av mansförtryck.

Hundra år där utomstående alltid tar kvinnans parti i ett gräl mot en man.

Hundra år där mannen kan bli anmäld för sexuella trakasserier för att han petar på kvinnan medan kvinnan kan ta mannen i skrevet och en uppgiven man blir fnyst åt.

Hundra år fyllda av kvinnofridsbrott, men inga mansfridsbrott.

Hundra år där mannen blir utfryst när han rör sig utanför mansrollen, medan en kvinna betraktas som häftig om hon rör sig utanför kvinnorollen.

Hundra år där kvinnovåld mot män blir åsidosatt och sällan pratat om medan våld mot kvinnor förstoras upp och bidrar till den redan monsterliknande synen av män.

Hundra år där män som vill ha sex är svin, för att detta då är det enda de tänker på.

Hundra år där män anses obotligt kåta och samtal med kvinnor alltid har en sexuell avsikt.

Hundra år där män döms utifrån handlandet av några få.

Ja, listan kan, som ni märker och säkert förstår, göras lång och ändå är det ingen som uppmärksammar dessa orättvisor, detta nedriga förtryck. Inga radioprogram, inga dokumentärer, inga speciella dagar och ingen sympati ty kvinnor är de enda som äger förmågan att lida.

Diskutera.


   
Citera
Ämnesstartare

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kvinnor suger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mm fy för ojämnstäldhetstankar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag ska göra vad jag vill och ingen ska hindra mig och om du är dum nog att låta dig förtryckas så får du skylla dig själv, jag spottar på dig och dansar på din grav, liksom.

mvh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi män kommer illskna till snart, då är kvinnorna tillbaks där de hör hemma. Köket[badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Internationella kvinnodagen borde avskaffas. Antingen ska båda könen ha en speciell dag eller så ska inget av dem ha det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bordellmamma:

Internationella kvinnodagen borde avskaffas. Antingen ska båda könen ha en speciell dag eller så ska inget av dem ha det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visst, men det är ändå en promille av allt "kvinnorna" fått utstå de 5000 år innan dess.


   
SvaraCitera

Ser inte det jämställda i att ha en kvinnodag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Ser inte det jämställda i att ha en kvinnodag.

Se det som att alla andra dagar är mansdagar.

Så tekniskt sett så har du ju rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

/care


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dekadent:

Se det som att alla andra dagar är mansdagar.

Så tekniskt sett så har du ju rätt.

[bigsmile]


   
SvaraCitera