Aviseringar
Rensa alla

internet


Ämnesstartare

Har en Windows XP och nu undrar jag hur man gör om man vill begränsa sin anslutning till Internet, tex att det stängs av vid 23:00 eller så.

Mina föräldrar är trötta på att jag sitter uppe så länge och så är de trötta på att min bror sätter sig vid den jätte tidigt på morgonen, dator är i princip på dygnet runt.

Någon som kan hjälpa till? [y]


   
Citera
Ämnesstartare

bara ge fan i datorn ist?


   
SvaraCitera

lol får du reda på det vet du ju hur man överrider/förbipassar (kan inte det svenska ordet) det.


   
SvaraCitera

Tickstart:

kan inte det svenska ordet

Bypass/by-pass?


   
SvaraCitera

Annars kan du ju bara sätta en timer i utaget vid modemet?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

om ni har en router kan man oftas fixa det i routern, annars så finns det program för sånt, men dom brukar kosta pengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

lol får du reda på det vet du ju hur man överrider/förbipassar (kan inte det svenska ordet) det.

Och vad är det för något? Jag är inte alls kunnig inom datorer som du borde förstå, jag vill bara veta hur jag ska göra med Internet problemet.

Yogi:

bara ge fan i datorn ist?

Hjälp eller håll käft?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hixaren:

Annars kan du ju bara sätta en timer i utaget vid modemet?

Hurdå? [bigcheers]

tobias:

om ni har en router kan man oftas fixa det i routern, annars så finns det program för sånt, men dom brukar kosta pengar.

Hur fixar man det i routern? Jag kan verkligen ingenting om sånt här så skulle bli glad om du förklarar mer [cute][smile][smile]


   
SvaraCitera

010807:

Hur fixar man det i routern?

beror helt på vad du har för router.
eller kan man ju använda självkontroll o stänga av datorn kl 23.


   
SvaraCitera

Jo, hej mr. Förälder.

Tror du seriöst att ditt barn kommer bli så mycket bättre genom att ta bort datorn?

Mina föräldrar gjorde det, i tron om att jag skulle bli bättre i skolan och att jag skulle sluta spela. Istället för att spela och surfa på internet satt jag och kollade på TV-Serier hela dagarna istället.

Big failure.


   
SvaraCitera

010807:

Hurdå? [bigcheers]

Du bara stoppar in timern i eluttaget och ställer in den på det antal timmar du finner lämpligt, när tiden gått ut stänger timern av strömmen.

En vanlig timer...går att köpa i vilken affär som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fisQ:

Jo, hej mr. Förälder.

JAG ÄR 17! D:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hixaren:

En vanlig timer...går att köpa i vilken affär som helst.

Tack! Ska kolla [smile][smile]

tobias:

beror helt på vad du har för router.
eller kan man ju använda självkontroll o stänga av datorn kl 23.

Hur kollar man det? Ursäkta min okunnighet, det är pinsamt D:
Självkontroll?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

010807:

Självkontroll?

Innebär att du helt enkelt låter bli datorn efter 23:00, om du inte vill använda den efter 23:00.


   
SvaraCitera