Aviseringar
Rensa alla

Internet/Dator Problem


Ämnesstartare

Detta problem dök bara upp en kall vinterdag i 2009.

Mitt trådlösa internet (ThomsonE98328) som körs med hjälp av ZyXEL Utility stängdes ner av ingen anledning, när jag försökte trycka på "Reparera" så stannade den på "Det trådlösa nätverket inaktiveras" och inget hände, det gick inte ens att trycka på "Avbryt".

Så, nätverket fastnade på Reparations skärmen och jag fick inte igång nätverket, så jag beslutade mig att starta om dators som alltid brukar fungera för mig när internet krånglar.

Men då låste sig datorn på "Windows Avslutas" och jag kunde inte komma vidare, så jag avslutade via knappen och lät dators startas om, sen så fungerade internet igen...

Allt detta upprepas upp till tre gånger om dagen, jag har testat att avinstallera ZyXEL Utility och köra utan den men det gjorde internet mycket svagt så jag kunde knappt kolla på YouTube.

Har någon av er varit med om samma sak, vet ni något jag kan göra innan jag kontaktar reparations grabben?

Tack


   
Citera

en ominstallation är nog att rekommendera eller system återställning till dagen innan det började strula.

sist jag hade det problemet var när jag fick virus


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virus låter troligt.
Kör ett eller helst ett par antivirus-program är min rekomendation, annars göra som borderline säger.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera