Aviseringar
Rensa alla

internet vänner vs irl vänner


Ämnesstartare

Vad är bäst? 

Umare (eller ngn annan från nätet) man har träffat och umgås med irl räknas fortfarande som internet vänner om man lärde känna varandra här (eller där) och har till störst del kontakt över internet. 


   
Citera
NEMI
 NEMI

fysiska, analoga vänner.


   
SvaraCitera

 jag delar inte upp så där, utan dom jag lärt känna på internet räknar jag som vänner pungt slut 

men sen är de skillnad på vänner och facebookvänner tkr jag om vi ska ta upp facebook 


   
SvaraCitera

har träffat alla mina facebookvänner irl mvh 

kan omöjligt rösta på din poll hjärtat, vänner som vänner osv 

🙂       


   
SvaraCitera

Jag kan inte rösta på dehär. :s

 


   
SvaraCitera

du använder oriktiga, arkaiska begrepp, så kan av princip inte rösta.


   
SvaraCitera

shatter: irl vänner

Alltså, det är så jävla svårt att säga, det är nog olika från person till person. Men jag tror att generellt så är det nog "bättre" med irl-vänner då man får träffa dem oftare, kan lära känna dem på ett annat sätt, oftast har dem nära till hands och så. I mitt fall har jag ju även kommit väldigt nära mina irl-vänner. Men det behöver inte gälla alla, för jag tror att många (inklusive jag) kommer väldigt nära sina internetvänner också och pratar med dem om saker man kanske inte skulle ta upp med irl-vänner.

Däremot har jag så fantastiskt fina internetvänner, eller vänner jag träffat via internet, jag räknar ju dem som irl-vänner även om vi träffats via nätet och ses sällan. Och de är också bäst! Hjärta


   
SvaraCitera

internet så de kan stänga av mig omedelbart när de vill


   
SvaraCitera

shatter: irl vänner

Har knappt några internetvänner kvar. Är ytterligt tröttsamt att kommunicera i text.

Sedan är förstås alla vänner riktiga vänner och såväl internet som utanför riktiga världen.


   
SvaraCitera

vissa internetvänner är så otroligt mycket mer givande att vara med och prata med. tyvärr är mitt liv så för stunden.


   
SvaraCitera

Nachac:

Har knappt några internetvänner kvar. Är ytterligt tröttsamt att kommunicera i text.

förstår d om man använder versal o skriver ut alla ord 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: kan omöjligt rösta på din poll hjärtat, vänner som vänner osv

naaw gulligt <3


   
SvaraCitera

mpt:hv: förstår d om man använder versal o skriver ut alla ord

Har inte med det att göra, men poäng tagen.


   
SvaraCitera
Paseo

tänker så här; skulle känna mig jävligt ensam utan irl vänner. utan internetvänner skulle jag klara mig alldeles utmärkt. så. det får bli irl vänner.


   
SvaraCitera
Paseo

men, så är det ju så, att alla vänner är vänner. o vänner är alltid bra.


   
SvaraCitera