Aviseringar
Rensa alla

internet vänner vs irl vänner


Ämnesstartare

borde haft med ett vänner som vänner alternativ också.... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:
vissa internetvänner är så otroligt mycket mer givande att vara med och prata med. tyvärr är mitt liv så för stunden.

ja, har få vänner irl som tänker på samma vis som jag, bråkar bara med dem... på internet har man ett större "urval" (om man nu kan kalla det så) alltså kan man komma i kontakt med människor som man kommer bättre överens med. 


   
SvaraCitera
mynona

Många av mina vänner bor långt från mig geografiskt, så det är givet att jag har och vill ha internetvänner, men jag tror inte jag har en distinktion mellan nätvänner och irlvänner. Mina nätvänner träffar jag irl när och om möjlighet och lust finns. 


   
SvaraCitera

shatter:

ja, har få vänner irl som tänker på samma vis som jag, bråkar bara med dem... på internet har man ett större "urval" (om man nu kan kalla det så) alltså kan man komma i kontakt med människor som man kommer bättre överens med. 

ja och lagret av mystik via nätet gör att avståndet aldrig kan förkortas för mycket genom fina ord eller ärlighet gentemot varandra. inte heller begränsas det av dygnets timmar. jag har faktiskt lärt mig mer om mig själv av vissa personer på um än jag någonsin har av många personer i det verkliga tidsrummet. de har tagit sig tid att lyssna.
jag önskar faktiskt bara att det fanns fler från internetvärlden som jag kunde ringa. har aldrig varit någon som ringer pga har haft telefonfobi men borde få in den vanan. är nog ett bra system för någon som ej gillar social networking utan är mer rakt på sak.


   
SvaraCitera

siceps : pungt

haha pung


   
SvaraCitera
reben

palla vänner


   
SvaraCitera

En gång hade jag UM-vänner, jag tror knappt de finns kvar här. 


   
SvaraCitera

Surf Nazi:
En gång hade jag UM-vänner, jag tror knappt de finns kvar här. 

vilka?


   
SvaraCitera

shatter: irl vänner

Tänkte först skriva internetvänner på grund av alla gånger man blivit sårad utav riktiga. Men det var den cyniska sidan hos mig som tänkte det, har jag lärt mig nu. När jag till slut träffade en ny vän, alltså på riktigt, så märkte jag direkt skillnaden och hur enorm den är! Hade glömt det 🙁 Känns så mycket finare och "äkta" i min värld i alla fall, att ha en vän eller vänner "irl." 


   
SvaraCitera

ceka92:

vilka?

Exempelvis massgrav, compton, stronghold etc.


   
SvaraCitera

Surf Nazi:

Exempelvis massgrav, compton, stronghold etc.

nja, jag vet inte vilka de är. varför är du kvar? gillar massgrav - bandet alltså


   
SvaraCitera

ceka92:

nja, jag vet inte vilka de är. varför är du kvar? gillar massgrav - bandet alltså

Kvar och kvar, jag är väl tämligen inaktiv. Men just idag hade jag inte bättre för mig.


   
SvaraCitera

De känns som att internet folket inte dömmer en lika mycket som folk man möter. Om någon irl vän skulle tracka/ håna mig för hur jag är eller ser ut så skulle jag ta väldigt illa upp men om någon över internet skulle göra de så bryr jag mig inte ett skit. Dom vännerna jag har roligast med är folk jag mött över internet för flera år sedan. Men jag föredrar ju att faktiskt träffa varandra istället för att "umgås" över internet. Så de är väl lika typ.

 


   
SvaraCitera

kan tillägga att de svaga irl-vänskaperna går inte att skriva med, medan man i bra förhållanden även kan kommunicera genom text


   
SvaraCitera
Jojjen

Internet vänner är ju mer givande och mindre blyga om man väl skulle träffa dem "irl"


   
SvaraCitera