Aviseringar
Rensa alla

Intervju me ett Jehovas vittne


Ämnesstartare

Har som skoluppgift att intervjua en person och jag tänkte intervjua min faster eftersom hon nämligen är med i Jehovas vittnen! [smile]
Vad tycker ni jag ska ställa för frågor? [y]


   
Citera

Bacarah:

Vad tycker ni jag ska ställa för frågor?

Jadu.. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Varför är ni emot blodtransplantioner när ni påstår att alla står lika inför gud?
Knarkar ni?

Och klassikern: Om det finns en gud, varför låter h*n allt detta hemska hända?


   
SvaraCitera

Öh... äre inte drygt att knacka dörr?
Tror du att du är en av de 100 000 eller vafan det är som kommer till himlen?


   
SvaraCitera

"Hur gör man för att sexa en Jehovas legalt?"


   
SvaraCitera

Bacarah:

Vad tycker ni jag ska ställa för frågor?

några frågor...

Varför tror du som Jehovas vittne att den är den sanna religionen?

Vad är skillnaden med Jehovas vittnen mot andra religiösa som säger sig vara kristna?

Vad tänker du om mänskligheten och framtiden?

Hur har du förändrats av att läsa bibeln och tro på Jehova Gud?

mopsen:

Varför är ni emot blodtransplantioner när ni påstår att alla står lika inför gud?

hehe

Framtiden är blodfri kirurgi. (billigare, snabbare återhämtning och större chans att överleva)

Varför?

Alla kan få blodfri kirurgi


   
SvaraCitera

Du kan fråga varför dom kallar sig troende. Dom säger att Gud finns men dom kallar sig ändå troende.


   
SvaraCitera

Varför de hatar bögar?


   
SvaraCitera

mopsen:

Varför är ni emot blodtransplantioner.

Men snälla nån... Vi lever i 2000-talet.

Användandet utan blod i operationer har gått så mycket framåt....

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Budolicious:

Varför de hatar bögar?

Menar du att vi har kommit på detta? Eller att detta står i bibeln?


   
SvaraCitera

Bacarah:

Vad tycker ni jag ska ställa för frågor?

Varför kan en man uppleva orgasm genom att få sin anal penetrerad, om det är onaturligt?


   
SvaraCitera

Andra fåren:

Menar du att vi har kommit på detta? Eller att detta står i bibeln?

Hade en Jehovas i min högstadieklass och en annan i min gymnasieklass. Båda var de två skummaste människor jag någonsin träffat tror jag, när det kommer till diskussioner och åsikter. De stödde inte direkt homosexualitet om vi säger så.


   
SvaraCitera

Budolicious:

De stödde inte direkt homosexualitet om vi säger så.

Ok. Men detta är ju inget som vi har hittat på. om det är så du vill framställa oss. Detta med ogillandet av homosexualitet står i bibeln.


   
SvaraCitera

Andra fåren:

Ok. Men detta är ju inget som vi har hittat på. om det är så du vill framställa oss. Detta med ogillandet av homosexualitet står i bibeln.

Ah, du menade så.
Må så vara, men ni står likförbannat för det.


   
SvaraCitera

Andra fåren:

Detta med ogillandet av homosexualitet står i bibeln.

Det går tydligen att diskutera eftersom svenska kyrkan tex tycker annorlunda, och de är säkert lika troende som JV.

Det är ju bevisligen inte onaturligt eftersom betendet obseverats hos massor med djurarter utöver människan. Dessutom är det bevisat med forskning och statistik att grupper av tex vargar och lejon är mer framgångsrika om de har några homosexuella individer i flocken. Dvs, homosexualitet fyller en bevisad biologisk funktion.

Finns det då något filosofiskt resonemang som förklarar "varför" det skulle vara ett problem att vara homosexuell? De flesta frågeställningar i bibeln kan besvaras filosofiskt, väldigt sällan är svaret "därför".


   
SvaraCitera

AndyH:

Det går tydligen att diskutera eftersom svenska kyrkan tex tycker annorlunda, och de är säkert lika troende som JV.

Om du vill likställa en sekt med ett gäng mesar som inte vågar stå för det som står i deras heliga bok (menar verkligen inte alla i SvK) so be my guest, men jag skulle inte kalla SvK särskilt kristet då de tar längre och längre steg ifrån bibeln [cute]


   
SvaraCitera