Aviseringar
Rensa alla

Intim Vax stripes ?


Ämnesstartare

finns det vax stripes, Veets t.ex som finns för benen, fast som man kan vaxa muttan med ? nån som provat och vet om det blir bra resultat osv ?

Dold text: våga bara komma och föreslå Andrea Brazilian Hard Wax (såntdär tuggummi klet i en burk som man värmer upp ), jag går hellre hårig resten av livet än provar det igen.


   
Citera
Ämnesetiketter

Är väl samma sak? [shake]
Hud som hud. [zzz]


   
SvaraCitera

[chocked][cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Är väl samma sak?
Hud som hud

nää det är det inte..varför tror du det finns speciellt vax för fittan...man har ju olika sorters vax på olika områden för att håren är annorlunda (grövre på vissa ställen osv). sen är ju huden på fittan mycket känsligare typ än på benen t.ex.


   
SvaraCitera

kimberlyjoness:

våga bara komma och föreslå Andrea Brazilian Hard Wax (såntdär tuggummi klet i en burk som man värmer upp ), jag går hellre hårig resten av livet än provar det igen.

finns ett grönt litet paket med små vaxremsor för bikinilinjen på kicks för 50 spänn,remsorna är små och smala,men dom lämnar inget vax kvar och gör inte ont(vaxar bara halva och rakar bort resten dock)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

finns ett grönt litet paket med små vaxremsor för bikinilinjen på kicks för 50 spänn,remsorna är små

ok men hur länge håller det då ?


   
SvaraCitera

kimberlyjoness:

ok men hur länge håller det då ?

är ju individuellt.när jag vaxar så får jag med rötter och allt,men jag tycker d växer ut hyfsat snabbt ändå :S dock inte allt,man kan ta dom enstaka med pincett isånnafall.


   
SvaraCitera

kimberlyjoness:

sorters vax på olika områden för att håren är annorlunda (grövre på vissa ställen osv).

Alla har ju olika hår och vaxets syfte är fortfarande detsamma.

kimberlyjoness:

sen är ju huden på fittan mycket känsligare typ än på benen t.ex.

Men egentligen har ju inte vaxet något med huden att göra. Håret ska slitas bort - det blir ju ingen skillnad där.
Eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Men egentligen har ju inte vaxet något med huden att göra. Håret ska slitas bort - det blir ju ingen skillnad där.
Eller?

du kanske inte visste att huden blir irriterad vid vaxning ? antagligen fastnar favet på huden också om man inte har päls...

Myksa:

Alla har ju olika hår och vaxets syfte är fortfarande detsamma.

ja men dohh, hur ska jag förklara...tror dom flesta har grövre hår där nere än på armarna t.ex ? även om grovheten varierar från person till person men skillnaden på dom olika ställena för varje person är väl ändå samma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kimberlyjoness:

favet

VAXET* lol hur kunde jag skriva så fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min syrra använde nånting som hette brasilian wax, nånting .. köpte det på kicks, fast hon sa att det var det smärtsammaste hon varit med om . men håret försvann iallafall [y]


   
SvaraCitera

aj[cry]


   
SvaraCitera

Myksa:

Alla har ju olika hår och vaxets syfte är fortfarande detsamma.

ja,men "vanliga" vaxremsor har ganska tjockt väldigt klibbigt vax för ben och armhålor inte är så känsliga och håren kan va grövre där än skrevet.vaxremsor för tex bikinilinjen har tunnare vax och inte lika klibbigt,d sätter sig inte så hårt. Om man använder varmvax så dras mycke av hudcellerna loss.även man inte är skiten så kan man se en rand där man blir vitare där dom yttre hudcellerna åkt med i vaxet,läskigt.[shake]


   
SvaraCitera

Tözen:

även man inte är skiten så kan man se en rand där man blir vitare där dom yttre hudcellerna åkt med i vaxet,läskigt.[shake]

Läskigt som fan! [surprised]
Jag skulle aldrig använda sådana där. Tänk om man drar med flera hudlager. [chocked]


   
SvaraCitera

Myksa:

Läskigt som fan!
Jag skulle aldrig använda sådana där. Tänk om man drar med flera hudlager.

inte flera,men d lager hudceller som är ytterst ialf,men man känner sig jävligt fräsch efter,men jobbigt att springa och värma vax,lägga på lite,gå och värma etc 🙁 annars är det d bästa resultatet.


   
SvaraCitera