Aviseringar
Rensa alla

Intim Vax stripes ?


Ämnesstartare

raally:

min syrra använde nånting som hette brasilian wax, nånting .. köpte det på kicks, fast hon sa att det var det smärtsammaste hon varit med om . men håret försvann iallafall

andrea brazilian hard wax
asså det gör bara ont de första gångerna.
jag fick panik inför varje gång ja skulle rycka första gångerna!
det gjorde så jävla ont!
men nu tänker jag knappt på det längre..
kanske för att håret växer glesare ju fler gånger man vaxar och om man gör det med jämna mellanrum.
och med tiden kan man gå mer och mer närmare det allra mest intima. det gör såklart ont för det är tätare med hår, men vaxat en gång= glerare när det växer upp igen och inte alls lika ont.

tjejer, det är såå värt i längden. gäller bara att hålla ut de första kanske 3-4 gångerna.
så sjukt mycket behagligare än raktat.
stubb kliar ocg har sig efter bara någon dag.
håren är mjukare när de kommer upp efter en vaxning och därför kliar det inte alls speciellt mycket.
det enda dåliga med vaxet är att de är ganska dyrt imo. 120:- och håller ungefär 2-3 månader beroende på hur ofta man behöver vaxa.


   
SvaraCitera

raally:

min syrra använde nånting som hette brasilian wax, nånting .. köpte det på kicks, fast hon sa att det var det smärtsammaste hon varit med om . men håret försvann iallafall [y]

[rolleyes]


   
SvaraCitera

finns vaxremsor på kicks som sagt. eller åhlens, eller h&m osv. [y]


   
SvaraCitera

och jo, stoor skillnad på sådana för benen och sådana för känsligare ställen. står massa varningar på lådorna att man inte ska använda här och där och blabla.


   
SvaraCitera

fridachoke:

står massa varningar på lådorna att man inte ska använda här och där och blabla.

Fuck that shit! "LEEEEEEEEEROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOY!!"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Fuck that shit!

själva grejen då är att vaxet inte är så starkt så de klarar av de grövre stråna -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pixx:

det enda dåliga med VAXet är att de är ganska dyrt imo. 120:-

Åker ni till gekås finns de varmvax för 70 spänn tror jag de e och vanligt vax för benen för typ 60 såänn 🙂


   
SvaraCitera
ziiesh

alltså ... det krävs typ otrolig vilja för att klara att vaxa fittan själv. Jag vaxar bara venusberget själv, vilket iofs gör ondare än längre ner, men har inte intimvax och vågar inte vaxa hela fittan själv. Resten rakar jag, ändå det som är lättast att raka för mig. Men ska du vaxa allt så gå till salong..


   
SvaraCitera

ziiesh:

Men ska du vaxa allt så gå till salong..

var finns en sån där salong där de vaxar fittan [shake][chocked]


   
SvaraCitera
ziiesh

SeriösochSnäll:

var finns en sån där salong där de vaxar fittan [shake][chocked]

i stockholm 🙂 http://www.clinicdivine.se/ hette Taras hudvård förut, har varit där ett par gånger, hon är bra 🙂
Eller om det är närmare till göteborg för dig så har jag hört att http://www.mphudvard.se/ ska vara bra. Finns säkert i närmsta större stad. Googla 🙂


   
SvaraCitera

Vill man vara fin får man lida pin [badgrin]
Men hur applicerar man braislian hard vax? kan man använda det på hela kroppen? [chocked]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera