Aviseringar
Rensa alla

intressant


Ämnesstartare

Jag gillade att Zlatan fick visa dom Engelska "sport"-journalisterna/skvallerkärringarna vart skåpet skulle stå. Engelsmän och deras uppfattning om sina lag är brutalt löjlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Jepp Dortmund har fått lite rutin nu med europaspel och blir att räkna med framöver. Då har de troligtvis två stabila lag i CL. Sen där bakom finns Leverkusen, Schalke, med flera. Så det ser lovande ut även om årets europaspel inte varit någon succe för tyskarna.

ja ska bli riktigt kul. tror tom Dortmund gick upp i serieledning idag, de kan bli riktigt vassa nästa säsong. mm ser verkligen ljust ut, ska bli en intressant säsong att följa den kommande

El Guaje:

Ja det vore riktigt illa. Och framtiden ser heller inte så ljus ut för dem. Lite synd men det går upp och ner för alla.

jo det gör ju det ändå. de kär nog vara tillbaka om ett tag, city kommer ju bli ett topplag och tottenham bygger på rätt bra i smyg dem med. sen lär nog arsenal, chelsea och liverpool kanske vakna igen snart

passaro:

Hoppas att det går bra för de italienska klubbarna framöver. Speciellt Milan, Zlatan förtjänar sin “jävla champions”, hade varit ett perfekt slut på denna framgångssaga han haft ute i Europa. Forza!

haha tror faktiskt inte zlatan får sin champions. hans sista chans var i barca och den förstörde filosofen. milan håller inte och zlatan blir tråkigt nog inte yngre

dazed:

Engelsmän och deras uppfattning om sina lag är brutalt löjlig.

haha verkligen. skrattar man gott åt varje dag. de tror verkligen att de är fantastiska


   
SvaraCitera

patrick bateman:

de kär nog vara tillbaka om ett tag, city kommer ju bli ett topplag och tottenham bygger på rätt bra i smyg dem med. sen lär nog arsenal, chelsea och liverpool kanske vakna igen snart

Grejen med City är att man inte riktigt vet hur länge det varar. De kan säkert liksom Dortmund vara att räkna med i nästa års Cl då de i år för lite rutin för det men fifas nya regler kan mycket väl sätta stopp för deras framgångar eller vad säger att deras liksom många andra ägare av den sorten tröttnar till slut? Har ingenting som säger att det är så men min känsla säger att City inte alls är något topplag i europa om 4-5 år.

Tottenham älskar jag och hoppas förståss att det kommer gå bra för dem men jag har väldigt svårt att se att de skulle bli ett europeiskt topplag. De har just nu ett riktigt starkt lag men det känns som allt det kan skita sig fullständigt om Redknapp skulle lämna.

England kommer naturligtvis inte tappa helt men det kan nog dröja innan de vinner någon cl-titel igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

hans sista chans var i barca och den förstörde filosofen. milan håller inte och zlatan blir tråkigt nog inte yngre

Mja, man skall nog inte underskatta Milan, speciellt inte i sådana sammanhang. Dessutom har Barca börjat svaja lite nu, märks i ligan.

En annan aspekt är att Berlusconi har nog fått mersmak för detta nu, när han såg hur Milan kan och bör spela. Tror nog att han kommer att satsa lite mer nu när han har detta att lägga fokus på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

regler kan mycket väl sätta stopp för deras framgångar eller vad säger att deras liksom många andra ägare av den sorten tröttnar till slut? Har ingenting som säger att det är så men min känsla säger att City inte alls är något topplag i europa om 4-5 år.

vad jag har hört så ska fifas regler inte vara så seriösa och rädda att ta sig igenom så city ändå kan pumpa in pengar. och sedan så har faktiskt city rätt många engelska spelare vilket man inte tänker på. jag tror city kan klara sig ett tag iaf. fast de blir ju aldrig ett äkta lag, likt chelsea som håller på att dö.

jo lämnar redknapp tottenham kan det bli tufft, så hoppas att han sitter kvar samtidigt som de typ tar sig till CL några år irad och kan få lite pengar och få ha kvar spelare som bale och modric och samtidigt bygga

haha ja jag tror nog real och barca lär tävla om CL rätt många år irad nu framöver, enligt mig är de totalt överlägsna resten. och sen kommer bayern som trea efter dem och kanske kan smyga sig med i racet

passaro:

Mja, man skall nog inte underskatta Milan, speciellt inte i sådana sammanhang. Dessutom har Barca börjat svaja lite nu, märks i ligan.

nej visst milan ska aldrig underskattas, finns rutin och kvalitet men i gruppen mot barca gick det inget bra, fattar än idag inte hur det blev 2-2 på camp nou. och förra året blev man mosade av real i gruppen och åkte ut mot tottenham

men visst. satsar milan fullt ut på CL och inte lian och tar tur och flyt med lottningen kan man allt ta sig långt. lottningen säger nog mycket i kvarten. milan kan få lyon och de kan få barca. får se då


   
SvaraCitera

patrick bateman:

vad jag har hört så ska fifas regler inte vara så seriösa och rädda att ta sig igenom så city ändå kan pumpa in pengar. och sedan så har faktiskt city rätt många engelska spelare vilket man inte tänker på

Jag råkade skriva fifa igår, menade förståss uefa. Och deras regler kommer när de börjar gälla fullt ut säsongen 15/16 vara seriösa. Sen är naturligtvis frågan hur långt de vågar gå. Börjar de förbjuda storklubbar att spela CL pga dålig ekonomi så kommer det förståss bildas ett missnöje och storklubbarna kanske går ur uefa och bildar en egen turnering. Så nej jag tror inte det kommer gå så långt att de portar någon från cl men jag är rätt säker på att det inte går att hålla på som City gör ostraffat.

Engelska spelare eller inte, det som är av betydelse är hur ekonomin sköts. Att gå flera miljarder back varje år, värva allt som man kommer över, ge dem sinnessjuka löner och komma undan med det är inte okej i mina och många andras ögon. Så tanken med de nya reglerna är god.

Men vi får väl se hur framtiden kommer att se ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

haha verkligen. skrattar man gott åt varje dag. de tror verkligen att de är fantastiska

Jo man vet inte om man ska skratta eller gråta, förövrigt så följer jag Europa League med nästan lika stort intresse nu pga det uppenbara. Tror på United.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Jag råkade skriva fifa igår, menade förståss uefa. Och deras regler kommer när de börjar gälla fullt ut säsongen 15/16 vara seriösa. Sen är naturligtvis frågan hur långt de vågar gå. Börjar de förbjuda storklubbar att spela CL pga dålig ekonomi så kommer det förståss bildas ett missnöje oc

haha märkte det inte ens, skrev själv fifa ju. [blush][blush] fast är rätt långt dit. city kan ju hinna etablera sig som storlag långt innan dess. men har väl kommit regler nu som typ ska stoppa ägare att ösa in pengar men jag läste att city gick runt det systemet lätt då det var oseriöst.

jo tanken är god. är så sjukt tråkigt med oseriösa lag. läste idag också att reading kan bli en ny sån klubb? är så sjukt tråkigt. att en klubb utan riktig historia osv kan bli ett topplag utan problem pga pengar. man ska ju spela sig till ära och rikedom

dazed:

Jo man vet inte om man ska skratta eller gråta, förövrigt så följer jag Europa League med nästan lika stort intresse nu pga det uppenbara. Tror på United.

nej verkligen. haha jo iår är europa league rätt kul. massa toplag ju. jag hejar stenhårt på schalke! men tror faktiskt att valencia eller atletico kan gå långt, city och united lär slå ut varandra


   
SvaraCitera

patrick bateman:

fast är rätt långt dit. city kan ju hinna etablera sig som storlag långt innan dess. men har väl kommit regler nu som typ ska stoppa ägare att ösa in pengar men jag läste att city gick runt det systemet lätt då det var oseriöst.

Jepp men tanken är att de successivt ska föra in reglerna fram till 2016. Med start redan nästa säsong har jag för mig så de som inte tänker bry sig om reglerna kan straffas redan till hösten. Men hur och om det kommer fungera är väldigt oklart.

patrick bateman:

är så sjukt tråkigt med oseriösa lag. läste idag också att reading kan bli en ny sån klubb? är så sjukt tråkigt. att en klubb utan riktig historia osv kan bli ett topplag utan problem pga pengar. man ska ju spela sig till ära och rikedom

Ja de är riktigt med Reading. Och visst men måste börja nånstans, alla storklubbar kan inte ha historia tillbaks till 20-talet men det som är tråkigt är när det sker på ett så extremt sätt som med City.

Man kan jämnföra med Tottenham som också är ett lag på uppgång. De har under en lång tid arbetat sig dit med relativt små medel. De har varit nere i skiten men slitit sig till toppen. Nu är de i ungefär i samma klass som City sportsligt men ändå skulle City kunna köpa sönder dem helt på en sommar om de fick för sig det. Och det skulle inte skada City ekonomiskt det minsta utan det rör sig om småpengar för deras ägare. Det är inte roligt alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Jepp men tanken är att de successivt ska föra in reglerna fram till 2016. Med start redan nästa säsong har jag för mig så de som inte tänker bry sig om reglerna kan straffas redan till hösten. Men hur och om det kommer fungera är väldigt oklart.

aha okej, okej. aja vi får la se hur det går framöver då. får hoppas på det bästa

El Guaje:

Ja de är riktigt med Reading. Och visst men måste börja nånstans, alla storklubbar kan inte ha historia tillbaks till 20-talet men det som är tråkigt är när det sker på ett så extremt sätt som med City.

nej klart inte alla klubbar har en historia att leva på likt real, bayern eller så men blir reading ett nytt city/chelsea så vore det skandal

ja precis. tottenham är ett lag som inte har reals historia och citys pengar men ändå nu på senare år verkligen har byggt upp ett riktigt bra lag, så det går ju. sedan har newcastle nåt spännande på gång de med tycker jag. ja inte alls kul, city kan liksom förstöra ett lag utan att det drabbar de alls


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

nej verkligen. haha jo iår är europa league rätt kul. massa toplag ju. jag hejar stenhårt på schalke! men tror faktiskt att valencia eller atletico kan gå långt, city och united lär slå ut varandra

Schalke är nog mitt favoritlag i Europa i allmänhet, Hunterlaar är the skit. [love]


   
SvaraCitera

patrick bateman:

men blir reading ett nytt city/chelsea så vore det skandal

Tror inte den risken är så stor. Det händer lite då och då att extremt rika människor tar över småklubbar men de brukar tröttna rätt fort när framgångarna uteblir. Så dem behöver vi nog inte oroa oss för!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Schalke är nog mitt favoritlag i Europa i allmänhet, Hunterlaar är the skit.

haha coolt. huntelaar är skön men schalkes guldsten är ändå senior raul. största gentlemannen i fotbollen

El Guaje:

Tror inte den risken är så stor. Det händer lite då och då att extremt rika människor tar över småklubbar men de brukar tröttna rätt fort när framgångarna uteblir. Så dem behöver vi nog inte oroa oss för!

haha nej tror jag inte heller, de må ha pengar men ingen stjärna går till ett divison 2 lag så det är lugnt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

haha coolt. huntelaar är skön men schalkes guldsten är ändå senior raul. största gentlemannen i fotbollen

Gillar klubbar med lite anor av arbetarblod och skön supporterkultur i sina ådror, Schalke, West Ham osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Gillar klubbar med lite anor av arbetarblod och skön supporterkultur i sina ådror, Schalke, West Ham osv.

haha ja det ligger nåt i det, sådana klubbar har en viss charm


   
SvaraCitera