Aviseringar
Rensa alla

Intresseanmälan


smörgåsbord:

Det tror jag faktiskt att det kan bli, då skolan bara tar in 50 elever.

Då skulle jag i ditt fall skriva minst ett halvt A4 och max ett A4.
Men hellre en välskriven, koncis intresseanmälan på ett halvt A4, än ett som bara är "längre".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Srbija:

De tar de 50 bästa eleverna, vet du att du kommer in så behöver du inte göra en intresseanmälan. Är det tvärtom, då stämmer det jag frågade dig.

Man ska inte ta något för givet. Och du ska inte vara så kvick med att dömma folk för att dom inte vill minska sin chans att komma in.

shajjn:

Då skulle jag i ditt fall skriva minst ett halvt A4 och max ett A4.
Men hellre en välskriven, koncis intresseanmälan på ett halvt A4, än ett som bara är "längre".

Det låter precis lagom tycker jag [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smörgåsbord:

Man ska inte ta något för givet. Och du ska inte vara så kvick med att dömma folk för att dom inte vill minska sin chans att komma in.

Ifall du vet att du har tillräckligt höga betyg, då skulle du inte skriva en intresseanmälan.
Jag orkar inte diskutera dina bortförklaringar med dig för jag skulle inte kunna bry mig mindre, så bry dig inte om att svara på detta inlägg, för du kan inte säga mer emot dig själv än vad du redan gjort, vilket gör det hela meningslöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Srbija:

Ifall du vet att du har tillräckligt höga betyg, då skulle du inte skriva en intresseanmälan.

Jo!? Man ska göra sitt bästa och det här ser jag som ett plus i kanten. Det är ju inte som att jag är ett IG-barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smörgåsbord:

Jo!? Man ska göra sitt bästa och det här ser jag som ett plus i kanten.

Vilken nytta skulle det göra?

smörgåsbord:

Det är ju inte som att jag är ett IG-barn.

Jag har aldrig antytt det, jag bara frågade om du hade låga betyg som inte skulle kunna få dig att komma in, du ser ju hur höga antagningspoäng det är till IB, bara för att man inte kommer in där så är man ju inget 'IG-barn'.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har aldrig hört talas om detta [smile] men skriv att du tycker att skolan verkar bra osv [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smörgåsbord:

Hejhopp!
Vad ska man skriva i intresseanmälan till gymnasium, och vad bör man inte skriva?

De blev gymnasium ändå.. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra med intresseanmälan tycker jag, finns det många med lika bra betyg väljer de garanterat de som skrivit en sådan.


   
SvaraCitera

smörgåsbord:

Nä, eftersom det gymnasiet bara finns på ett ställe i sverige så kan vi ju anta att det är rätt många som söker dit? Dessutom tar dom bara in 50 elever.

vilket gymnasium är det`?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera