Aviseringar
Rensa alla

Intresserad av en kille på internet...


Ämnesstartare

Jag började nyligen snacka med en kille som är lika gammal som mig, på internet. Han kontaktade mig igår första gången, och jag föll för hans personlighet direkt.

Han är lika gammal som mig (han är 15, jag fyller snart 15) och han ser dessutom väldigt bra ut.

Igår skypade vi i en halv evighet, på kvällen/natten. Idag har vi bara haft lätt kontakt på facebook, och jag är verkligen verkligen VERKLIGEN intresserad av honom! Jag är väldigt pratglad och är rädd för att vara tjatig om jag skriver till honom mycket.

Har ni några tips på hur man kan beté sig, så att han fattar att man vill veta mer om honom och att man är intresserad på ett sånt sätt?

Gosh.


   
Citera

prata om vad du vill med honom, var öppen med vad du känner och så. jag tycker det fungerar bäst att visa sådant intresse direkt annars finns risken att det bara blir vänskap. vilket i och för sig inte är fel det heller..


   
SvaraCitera

du behöver inte tjata om samma saker hela tiden men fråga om det du vill veta och berätta om dig själv typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo, alltså, det är väl lite flirtande från både min och hans sida- men eftersom att jag inte vill vara tjatig vill jag gärna ha tips på HUR jag kan gå tillväga. :/


   
SvaraCitera

fortsätt var flirtig och berätta samtidigt om intressen eller ja intressanta saker i ditt liv.


   
SvaraCitera

om vi säger att du vill veta vad han lyssnar på för musik så kan du börja prata om vad du brukar lyssna på och rekommendera något, sedan kanske han berättar om sin musiksmak utan att du behöver fråga. annars är det bara att du frågar "vad tycker du om för musik?" och be honom skicka. eller mm, det är bara att prata om vad du vill helt enkelt.


   
SvaraCitera

Testa att fortsätta prata med honom.
Jag har hört att det är en bättre taktik än att inte prata med honom.


   
SvaraCitera

Allina:

Har ni några tips på hur man kan beté sig, så att han fattar att man vill veta mer om honom och att man är intresserad på ett sånt sätt?

Tänk på att ni bara har haft kontakt i en dag. Om du redan har tänkt berätta att du är intresserad av honom som mer än en vän, så får du ta med i beräkningen att han kan tycka att det blir obehagligt. Satsa istället på att snacka om allt möjligt mellan himmel och jord och först bli riktigt bra vänner. Det är mitt tips iallafall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack :3


   
SvaraCitera

Allina:

Har ni några tips på hur man kan beté sig, så att han fattar att man vill veta mer om honom och att man är intresserad på ett sånt sätt?

Hinta lite fösiktigt och skojsamt om att du vill ses och se hur han reagerar.


   
SvaraCitera

Softa bara. Vänta lite med att säga att du vill ses. Han kommer förmodligen att säga det först ändå [zzz]


   
SvaraCitera

Säg det till honom. Det tycker jag är det fina med kontakt över internet, man kan säga det man vill säga rakt ut. Diskreta signaler är så mycket svårare att tolka över nätet än ansikte mot ansikte, det är som gjort för missförstånd. Så säg det rakt ut, säg att du tycker om honom eller att du tycker om att prata med honom eller whatever [party]


   
SvaraCitera

var inte rädd lilla du för att verka besatt och störd. hade DU tyckt det var obehagligt om han sa till dig att han är intresserad av dig och kanske vill träffas? det kan jag inte tänka mig.


   
SvaraCitera

Allina:

Intresserad av en kille på internet...

Killar på internet är elaka [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Diskreta signaler är så mycket svårare att tolka över nätet än ansikte mot ansikte

Jo tack, det har jag märkt...

Fast jag är ganska rak på sak, så det ska nog inte bli några svårigheter. Kommer självklart vänta lite innan jag säger det på ett allvarligt sätt. Att jag vill träffas, menar jag. För jag har redan kört på "Åh, vad orättvist. Får jag komma och joina?" och såna där småhintar, och jag tror faktiskt att han förstår att jag är intresserad.

Idag frågade han om mitt nummer också, då kunde jag inte låta bli att bli lite extra glad. [blush]

Fingerprints:

Killar på internet är elaka

Nähä! Inte alla, uppenbarligen. [wink]


   
SvaraCitera