Aviseringar
Rensa alla

Intresserad av kollega


supersaker: Jag trodde man skulle få hjälp här men man får massa tråkiga/lama kommentarer som man har hört 200 gånger.. pliz..

Det kan finns en svårighet i att vara intresserad av en  arbetskollega.  För de första vill man nog inte sabba arbetsrelationen så att man inte kan arbeta tillsammans.  Därför kan de vara svårt att göra närmanden som visar på att man är intresserad på en annan nivå än som kollegor.

De man kan göra är att försöka snyggt och subtilt att flörta lite lätt. Det bror givetvis på situationen som uppstår när det lämpar sig som bäst. Det kan vara i korridoren, i lunchrummet eller  när man befinner sig längst ner i företagets arkivrum. Fast Jag vet inte hur din arbetsplats ser ut så jag kan inte tipsa om  vart det vore lämpligast att gör ett närmande.

Fast fråga om man vill ta en öl eller dylikt efter jobbet är ju en accepterad fråga att ställa utan att man på så vis är ute på hal is.

Men om du verkligen vill göra ett närmande på arbetstid kan du börja med att prata om icke jobbrelaterade saker i lunchrummet, skratta och vara glad när hon är nära.

 


   
SvaraCitera