Aviseringar
Rensa alla

Introduceringsproblem


Ämnesstartare

Heej! Har snackat med en kille på nätet ett tag som är ett år äldre än mig och själv är jag 16. Vi vill träffas men behöver en förklaring för föräldrarna VAR och HUR vi mötes första gången. Det är tänk att jag ska stanna över natten, tjej/kille från nätet låter inte så charmigt precis. Någon som har förslag på var och hur vi kan ha möts första gången ?? 🙂


tack i förväg!!


   
Citera

Säg som det är. Är han i samma ålder som du är det väl ingen big deal. Dock behöver ni ju inte sova över första gången ni ses. Se om ni klickar irl först så att det inte blir så stelt om någon av er inte vill fortsätta umgås när ni väl setts.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Tänker ungefär som vonKissekatt - säg som det är och att se efter om ni klickar irl först.

Det kanske är möjligt att dina föräldrar kan ha kontakt med hans föräldrar(om han fortfarande bor hemma)? Må låta pinsamt och något konstigt. Men om dina föräldrar bryr sig om dig så blir de troligen oroliga samtidigt som de litar på dig. Det skulle kunna vara en trygghet för dem att kunna ringa dem för att stämma av. Hur hade man själv agerat om det varit så att det varit ens eget barn?


   
SvaraCitera

Jag sa bara att det var en internet-vän... De verkade lite halvt chockade först men de verkade inte bry sig så mycket sen. Säg som det är, blir bättre då


   
SvaraCitera

Alltid bäst o säga som de är, ja gjorde av med 2000 kr på nätet men sa exakt va ja gjort o så togs betalningen från mina pengar så ja lär ju inte göra om de precis, men pappa tyckte de va bra att ja sa som de va, så sanningen är bäst helt klart, o som andra skrivit över så sov inte över direkt utan se hur de känns irl först


   
SvaraCitera

Säg ingenting.. Måste du tala om allt för dina föräldrar? Träffa honom ute bland folk först och avvakta lite, ta in känslorna etc. 


   
SvaraCitera
Cobrak

S3ON:
Säg ingenting.. Måste du tala om allt för dina föräldrar? Träffa honom ute bland folk först och avvakta lite, ta in känslorna etc. 

Då det handlar om en tonårings säkerhet är det en mycket rimlig lösning samt slutsats att blanda in föräldrarna, ja.


   
SvaraCitera

Cobrak:

Då det handlar om en tonårings säkerhet är det en mycket rimlig lösning samt slutsats att blanda in föräldrarna, ja.

Det tycker jag inte. 


   
SvaraCitera