Aviseringar
Rensa alla

Introduktion i gym?


Ämnesstartare

Någon som fått introduktion på gymmet när ni började för första gången?
Hur gick det till? [blush]


   
Citera

soulmate:

Hur gick det till? [blush]

ja det var obligatoriskt för att få gym-kort på skolans gym.
I mitt fall var det idrottsläraren som gick igenom hur all utrustning fungerar och hur den ska användas på bästa sätt. Antar att det är liknande på vanliga gym?


   
SvaraCitera

Ja. En megabiff gjorde ett 4-splitt schema till mig och mina kompisar sen fick vi 4st lektioner där vi gick igenom varenda övning. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej ..[y] [bigsmile]


   
SvaraCitera

soulmate:

Hur gick det till?

Jag gjorde det på ett public gym och fick en tjej som instruktör det hon va på mig mest om då var att jag var under 15år och borde inte köra så tungt. men de lugnt inget att vara orolig för 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu är jag hemma från introduktionen på gymmet!

Fyfan vad kul !

Först fick jag värma upp på en crosstrainer i ca 10 min, sen teestade jag även löpbandet, men jag föredrar nog crosstrainer.

Sedan gick vi igenom alla maskiner och alla muskelgrupper, instruktören visade hur jag skulle göra och antecknade samtidigt vikt, antal reps osv.

I slutet när jag testat alla maskiner fick jag mitt färdiga schema som innehåller Axlar,bröst,ben,biceps,triceps och mage.

Alla musklergrupper kommer jag köra igenom varje gång tre gånger i veckan, ganska lätt 12x2 & 10x2 (på axlar) eftersom jag måste bygga upp musklerfibrerna i musklerna innan jag kan börja bygga på riktigt.

Nu får vi se hur jag klarar mig på egen hand på Fredag :o) Kommer säkert gå kanon!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köp vattenflaska, ta med en liten handduk, titta lite på andra och gör som dem 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, jag har en PT första 20 gångerna för att jag ville lära mig hur jag skulle använda alla maskiner. Detta för att inte göra illa mig eller att träna fel. Det blev dyrt men jag tror att det var värt det. Älskar att träna nu och känner mig väldigt bekväm med maskiner och fria vikter.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera