Aviseringar
Rensa alla

introvert/extrovert, blyg/oblyg


Ämnesstartare

satt som den podcastnörd jag är och lyssnade på alex och sigges pod
när dom till min stora glädje tog upp det här med introvert och
extrovert. Dom hade flertalet gånger fått frågan vilken personlighetstyp de var och kännt att man sitter på drag från både introvert och extrovert. Då hade dom kommit på denna smarta grej, nämligen dudududu att lägga till blyg/oblyg. Gör man på det viset öppnar man upp två nya fack där folk kan få plats, om man nu är en sådan som gillar att dela in sig på det viset.

Så, någon som inte kunnat riktigt ställa sig någonstans tidigare men som nu hittat hem?


   
Citera
Ämnesstartare

kennyman: blyg extrovert (Du röstade på detta alternativ)

Känns mest rimligt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är nog blyg introvert


   
SvaraCitera

kennyman: oblyg extrovert (Du röstade på detta alternativ)

:))))) gal1

blygheten kan bero på sammanhang iofs, men är oftast oblyg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blyg extrovert helt klart!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu: kennyman: oblyg extrovert (Du röstade på detta alternativ)

sicilianmind: Blyg extrovert helt klart!

Betyder det att ni känner att ni vill vara utåtagerande, men känner ett starkt hinder?


   
SvaraCitera
hmpf
 hmpf

kennyman: oblyg introvert

Här är för övrigt en asbra video om ämnet! Definierar båda begreppen (titeln till trots) väldigt tydligt men sakligt, ifall någon är osäker på definitionerna. Tar även upp blyghet och hur det passar in i det hela. 

Kolla kolla, jätteintressant!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stämmer inte in.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
stämmer inte in.

Finns en "annat" för dig <3 misstänkte att det inte skulle passa alla bara för att jag hittade min lilla plats  Söt

hmpf:

Här är för övrigt en asbra video om ämnet! Definierar båda begreppen (titeln till trots) väldigt tydligt men sakligt, ifall någon är osäker på definitionerna. Tar även upp blyghet och hur det passar in i det hela. 

Kolla kolla, jätteintressant!

Ska kolla!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vettesjutton. Kan lika gärna vara 'oblyg introvert' som 'blyg extrovert'. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu blev jag fucking osäker asså, jag måste vara en jävla blandning av allt.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hmpf: Kolla kolla, jätteintressant!

den var asbra


   
SvaraCitera

Håller med massor med videon.

hmpf:

Här är för övrigt en asbra video om ämnet! Definierar båda begreppen (titeln till trots) väldigt tydligt men sakligt, ifall någon är osäker på begreppen. Tar även upp blyghet och hur det passar in i det hela. 

Kolla kolla, jätteintressant!

Oh och röstade oblyg introvert!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kennyman: oblyg extrovert (Du röstade på detta alternativ)

är jag väl ja
har aldrig varit den där som sitter tyst i ett hörn men ogillar när samtalet är för fokuserat på mig i grupper då jag ibland känner att jag inte är "värd" det, men det är väl en annan grej.


   
SvaraCitera

hmpf: Kolla kolla, jätteintressant!

bra sammanfattning, det var spännande att läsa om det i personlighetspsykologin. tyckte det var intressant att man behöver stimulering utifrån som extrovert vs att ha mycket stimulering inifrån som introvert. det nämndes väldigt kort i filmen.

känner nog igen mig i båda, även om jag lutar mer mot ena.

Mirousroea: Jag vettesjutton. Kan lika gärna vara 'oblyg introvert' som 'blyg extrovert'. 

kolla videon, kanshi hjälper


   
SvaraCitera