Aviseringar
Rensa alla

Invandrar politik


Ämnesstartare

Ja, som vi alla vet så ökar ju SDs popularitet bara mer o mer. Som en vänstersympatist tycker jag givetvis att det inte alls är bra. Men o andra sidan så börjar jag få en förståelse för dom som röstar. Folk är helt enkelt trötta på den duktigt dåliga invandrar politiken som är i Sverige.

Kriminalitet statistiken expanderar o det mesta på grund av invandrare, det är nått som man tyvär inte kan neka. Men varför är det så? Jo för att migrations verket tycker ju att det är så enkelt att skicka alla invandrare till förorter o låta dom trängas med varandra... o sen så kommer det släkt, familj, vänner. Det blir ännu fullare i lägenheterna. En högutbildad läkare från t.ex. Iran har jobb som städare fasst han skulle kunna hålla högre standard än många svenska. Endel vill inte ens arbeta, är naiva och tror att dom kan utnytja sin ställning för att få fördelar i samhället. Tyvär kan det vara dom som får mest plats och dom som kämpar komme inte fram.

Jo, dessutom migrationsverket att man ska låta ivandrare komma in i landet under utredning av asyl(eller va fan det är, rätta mig xD).Det går 4 år dom stadgar sig i samhället, barnen lär sig svenska börjar skolan får vänner. Ja då! Då skickar man tillbaka dom? [confused]
Är det då inte bättre att skicka tillbaka dom direkt då på flygplatsen, istället för att bygga mer problem för dem än när dom kom?


   
Citera

[y]


   
SvaraCitera

Det enda som stör mig är att de andra partierna omyndigförklarar oss när de jämt och ständigt pekar ut SD:s brister(inte så svårt hursomhelst) och berättar för oss vad vi inte ska rösta på.


   
SvaraCitera

isteche:

är naiva och tror att dom kan utnytja sin ställning för att få fördelar i samhället.

tror? det är ju precis det de gör.
invandrarna gör rätt som utnyttjar det svaga systemet som vi har i sverige.


   
SvaraCitera

Folk är trötta på att locket inte tas av.

Det hymlas och viskas i korridorerna. Sverigedemokrater får arga kommentarer efter sig i kommunfullmäktiger för att sedan få en klapp på axeln av socialdemokrater som inte vågar stå för sina åsikter officiellt.
Vänstersidan uppmanar till blocköverskridande samarbeten i endast ett syfte - att lämna SD utan inflytande.

Media kör gasen i botten. Sverigedemokraterna ökar och ledarskribenterna skriver sig svettiga i att få fram ett budskap om hur underbart multikulti är.

Se bara på den senaste händelsen. Ett kontrakt för invandrare att skriva på att de ska följa svenska lagar och värderingar. Ett ganska bra förslag som kommer från ett parti som iofs inte har någon tanke på att föllfölja den.
Men saken är, i media läser man bara om hur ondskefullt detta förslag är, i verkligheten kan jag sätta alla mina pengar på att majoriteten av svenska folket tycker det är bra.

Det är så otroligt vinklat idag tack vare 68-vänstern. Locket har dragits åt ytterliggare ett snäpp.

Dårarna kommer få en sådan jäkla kalldusch 2010. Räkna med att SD bara växer och växer. En procent på 7-10 är fullt möjligt, men det skulle inte förvåna mig om det blir ännu mer.

Nu nämnde jag bara hur den misslyckade politiken skildras. Det verkliga problemet är just politiken som drivs och invandrarna som inte kan sköta sig i detta land.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

omyndigförklarar oss

P17, du ÄR omyndig. Hahaha


   
SvaraCitera

isteche:

. En högutbildad läkare från t.ex. Iran

Det där är en oxymoron, en högutbildad getknullare[ops]
Dold text: OKI, siruis buzinezz


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonte6:

Det hymlas och viskas i korridorerna. Sverigedemokrater får arga kommentarer efter sig i kommunfullmäktiger för att sedan få en klapp på axeln av socialdemokrater som inte vågar stå för sina åsikter officiellt.

Eftersom man inte vet hur man ska ta debatten, så är det givet att man tystar ner " partiet " för att inte ge det legitimitet. kan ha negativa och possetiva effekter , kommer vara läskigt med valet 2010, är rädd för att , sverigedemokraterna kommer få sina procent och få sina poster...

sverigedemokraterna är ett parti som basera sina ideer på populistiska , rasitiska hållingar, de lever bara kvar i tron om att det faktiskt finns något som förenar oss svenskar förutom , då språket..och vår historia .....

Jonte6:

invandrarna som inte kan sköta sig i detta land.

man kanske ska fråga sig vad det beror på istället för att kallr konstatera detta faktum, kankse finns olika förklaringar ...... bara för att en liten skara hörs och syns betyder inte att alla går att sätta i fack.

tror likväll att det´finns en hel del svenskar som misskötter sig på liknade visa bara att det inte uppmärksammas..... visst finns statstik och gå på men vad baserar man den på . ? invandraren är den andre precis som, muslimen alltid speglats i den kristna världen..... detta är historiskt defintion om den andre som sverigedemokraterna utnyttjar ........ det har alltid funnits an avsky till det som är anorlunda och som vi inte anser passar in i våran ideal bild av världen. så tänk på det ...att det är väldigt lätt att skylla ifån sig på något som man ser som fiende ......


   
SvaraCitera

wakajwaka:

P17, du ÄR omyndig. Hahaha

Vet, tänkte mer på röstare i allmänhet. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Divinator:

Det där är en oxymoron, en högutbildad getknullare

Det är lugnt, jag fattar inte ironi [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera