Aviseringar
Rensa alla

Invandrare - är de verkligen tacksamma?


Ämnesstartare

Är man verkligen en "flykting som behöver hjälp" om man klagar på att man bor för långt ifrån stan, på skolmaten och anklagar en för rasist för minsta lilla?

Dessa ser och hör jag överallt, vilket gör mig jäkligt konfundersam. Och ska ni dra "inte alla invandrare"-kortet kan ni dra.


   
Citera

Om de inte är nöjda så får de väl åka tillbaka. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Om de inte är nöjda så får de väl åka tillbaka. Glad

Ne, då är man ju rasist


   
SvaraCitera

Läste en dansk tidning på tåget mot helsingör häromveckan, däri var det en muslimsk invandrare som vägrade ta jobb där kvinnor arbetade, och när han blev ifrågasatt av sin kommun så kallade han den för rasistisk. Danmarks integrationsminister hade sagt att om han inte gillade dealen så kunde han flytta till ett annat land

HAR NI HÖRT SÅNA RASISTER DANSKARNA ÄR


   
SvaraCitera

ministern var dessutom kvinna
se vad patriarkatet får stackars tjejer att göra


   
SvaraCitera

att flytta hem, som ni så fint föreslår, är i många fall inte ett alternativ. det kan vara så att "hem" inte längre existerar. människor som flyr och överlever krig/andra traumatiska händelser är säkert tacksamma att överleva. men man får väl fortfarande ha förväntningar, krav, någon som helst känsla för standard etc? eller går ni runt vareviga sekund av era liv och är tacksamma för det liv ni fått, för att ni fått gå i skolan, använda kollektivtrafik, handla på ica osv? klart fan ni klagar när saker känns orättvisa och ovärdiga. måste man acceptera vad som helst bara för att man lever? jag hade fan gnällt desto högre om jag var tvungen att bo i någon norrländsk håla, mötas av fienlighet och äta vidrig svensk skolmat. hade fan övervägt bomba rikstan om jag möttes av potatisbullar och lapskojs efter att ha växt upp med en helt annan matkultur. en invandrare har inte mindre rätt att klaga än någon annan, det är asbra att göra sitt missnöje hört för det leder liksom till förbättring. 


   
SvaraCitera

gnäll är den svenska modellen, så sdare ska fan vara nöjda när invandrare klagar på kollektivtrafik och dåligt plogade gångbanor och dålig skolmat. det är ett tecken på att integrationen är på väg åt rätt håll. om det är det ni vill så kanske ni ska uppmuntra invandrare till större deltagande i samhället och behandla dem som fullvärdiga medborgare som även de har rätt att uttrycka missnöje om petitesser? att förvägra dem detta med argumentet "åk hem då" skapar ju bara mer segregation. och sd gillar väl integration, eller? 
 


   
SvaraCitera

hahah bra poäng p1


   
SvaraCitera
mynona

Pundarjävel: Och ska ni dra "inte alla invandrare"-kortet kan ni dra.

Förstår hur du känner - jag blir lika trött på antifeministers "inte alla män" när det pekas på strukturella problem snarare än individuellt ansvar. 

OnT: Det spelar ingen roll om det är invandrare eller andra människor som klagar över saker, varje klagande människa oavsett vem det är kan potentiellt höja samhällstandarden, och så fort man känner sig trygg för det man flytt från kan man börja fokusera på vardagen och dess problem oavsett om man så hade flytt från unit 731. 


   
SvaraCitera

tror faktiskt inte de som klagar på att de bor för långt ifrån stan osv var I kriget. Tror många har bott i andra länder före de komm til sverige bara för att söka lyx då vissa kommer hit med en dialekt som är från t.ex london. Men tror yterst få faktiskt kommer från att de var I kriget men att de flyr för att kriget kommer men om det är så jävla otacksamma att de klagar på att de kanske bor förlångt ifrån stan tror jag inte ett jävlaste skit att de flydde för sina liv.


   
SvaraCitera

Axelinaaas:
tror faktiskt inte de som klagar på att de bor för långt ifrån stan osv var I kriget. Tror många har bott i andra länder före de komm til sverige bara för att söka lyx då vissa kommer hit med en dialekt som är från t.ex london. Men tror yterst få faktiskt kommer från att de var I kriget men att de flyr för att kriget kommer men om det är så jävla otacksamma att de klagar på att de kanske bor förlångt ifrån stan tror jag inte ett jävlaste skit att de flydde för sina liv.

ja, vi har ju alla hört talas om lyxsökande londonbor som bara råkar hamna i någon håla utanför arvidsjaur och sedan bölar ut tidningen. 

seriöst. har man fått asyl i london och är ute efter storstadslivet antar jag att man stannar där.


   
SvaraCitera

Tycker i första hand man ska ställa högre krav på invandrare. Man behöver inte nödvändigtvis ta in färre invandrare, men jag tycker man ska ha tydligare regler och att det ska bli mycket lättare att utvisa de som inte sköter sig. Ingen poäng att ge stöd till personer som ändå inte kan uppskatta det.

Edit: Vanligt gnäll är dock inget större problem, utan det är snarare de fall där det leder till mer renodlad kriminalitet som det börjar bli problem.


   
SvaraCitera

VA, VAD SÄGERU? TYCKTE DU INTE OM SKOLMATEN??! TYCKER DU DET TAR LÅNG TID MED PENDELN IN TILL STAN?! 
ÅK TILLBAKA TILL NÅGOT KRIGS-/TERRORDRABBAR LAND OCH FÅ HALSEN UPPSKUREN


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu drar ni allt förhastade slutsatser Icke! 


   
SvaraCitera
time
 time

Exakt vad måste man ha åstadkommit i det nya landet för att ha rätten att vilja ha det på samma sätt som de mer priviligierade i samhället, tycker du?


   
SvaraCitera