Aviseringar
Rensa alla

Invandrare - Förstör de landet?


Ämnesstartare

NiklasW:

Eftersom det bevisar att 40% av Storbritanniens muslimer har antidemokratiska åsikter, 

Studenter*

Sen vet ja inte hur många 

Dessutom så läste ja nånstans att det är hårt vinklade siffror


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Undersökningen är representativ för alla muslimer i England. Det är så opinionsundersökningar fungerar.

DET VAR JU PRECIS DET JAG SKREVArgArgOch inte ens DET är rätt. Du skrev det som att den är representativ för alla muslimer i Sverige VILKET DEN INTE ÄR. Och inte någon annanstans heller för den delen. Dessutom gäller den inte ens alla muslimer, utan den gäller muslimska studenter - i Storbritannien. Återigen har du gjort en stor fet jävla miss.

Sägmig Mentality: Studenter*

.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: DET VAR JU PRECIS DET JAG SKREVDu skrev det som att den är representativ för alla muslimer i Sverige VILKET DEN INTE ÄR. 

Det skrev jag inte alls. Jag skrev att opinionsundersökningar är representativa för en hel befolkning och att siffran troligtvis även i Sverige ligger på 40%.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sägmig Mentality: Dessutom så läste ja nånstans

Jaha okej, men då så. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Jaha okej, men då så. 

83 % av Englands muslimer är stolta Engelska medborgare 

Vilket betyder att om vi skulle applicera det på muslimer i Sverige, som du gör med din undersökning, betyder det att dom flesta muslimer i Sverige är stolta Svenska medborgare

 
http://www.theguardian.com/commentisfree/belief/2012/jul/03/muslims-integrated-britain


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Det skrev jag inte alls. Jag skrev att opinionsundersökningar är representativa för en hel befolkning och att siffran troligtvis även i Sverige ligger på 40%.

Suck...

Patrick: - Hur förenliga tror ni svenska muslimers värderingar är med mänskliga rättigheter om man gjorde en undersökning?

NiklasW: Svaret har vi här:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1340599/WikiLeaks-1-3-British-Muslim-students-killing-Islam-40-want-Sharia-law.html

Ska jag ta ett screenshot och trycka upp det i ansiktet på dig??? Du svarade patrick, med en länk som gäller brittiska studenter - som du sedan antyder gäller muslimer i Sverige och som du sedan påstår gäller storbritanniens muslimer - när det i själva verket är muslimska studenter. Du kan verkligen inte erkänna när du gjort bort dig - ens när du får det svart på vitt.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sägmig Mentality:

83 % av Englands muslimer är stolta Engelska medborgare 

 
http://www.theguardian.com/commentisfree/belief/2012/jul/03/muslims-integrated-britain

Att 20% inte ser sig som Engelska medborgare, betyder inte att inte 40% av muslimerna vill ha sharialagar. Undersökningarna motbevisar inte varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Suck...

Sånt här trams är så oerhört tröttsamt. Jag vet inte om du skojar eller menar allvar, men jag får väl utgå från det. Först så skriver jag att opinionsundersökningar är representativa för en hel befolkning. Sedan skriver jag att resultat i England kan säga någonting om hur det ser ut i Sverige.

Jag skriver inte att opinionsundersökningar i England är representativa för Sverige. Det är två olika saker. Det första fetstilta är där jag beskriver att opinionsundersökningar i stort är representativa för en hel befolkning. Det andra fetstilta beskriver jag att resultat i England kan säga någonting om hur det ser ut i Sverige.  Olika saker alltså.

NiklasW: Jag har gått igenom det här allt för många gånger med dig. Du måste förstå att en undersökning är representativ för en hel befolkning. Annars hade aldrig opinionsundersökningar används. Storbritannien är ett västerländskt land som Sverige. Är siffran 40% där ligger den troligtvis i Sverige på något liknande. Finns ingenting som talar för att muslimer i Storbritannien är mer eller mindre radikala än i Sverige.

Snälla, gör dig inte dummare än vad du redan är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Snälla, gör dig inte dummare än vad du redan är.

um1.JPG
um2.JPG

Ser du där det står "muslim students"? Det står till och med i adressen till det du länkar. Grattis till ännu en dundertabbe, årets trollSover

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Det är fortfarande så att det är en majoritet som inte gör det. Och nu handlar det inte heller om en marginell skillnad, det är inte 51% vs 49% utan det är 60% vs 40%.

Det är en marginell skillnad i jämförelse med resten av befolkningen. Även om det inte var en marginell skillnad så är inte det en anledning till att ignorera problemet. Intolerans finns i högre grad hos invandrare, det är ett faktum, på samma sätt som människor ifrån Irak är mer benägna att begå våldtäkter än människor från exempelvis Tyskland. Det beror på kulturen de kommer ifrån.

Storchen84: Det är det också att folk under sin uppväxt blir amoraliska. Vad sägs om att vi då kartlägger hela sveriges befolkning och sedan förbjuder nazister, rasister och alla andra grupper som anses vara problematiska att skaffa barn?

Ja, Människors moral formas till stor del av omgivningen.

Ja, det är problematiskt att det finns grupper inom den svenska befolkningen som uppfostrar sina barn utifrån rasistiska eller nazistiska läror. Frågan är hur stort detta problem är. Jag tror inte att det är särskilt utbrett. Att förbjuda människor att skaffa barn låter för övrigt helt absurt.

Det vi ska göra är att använda preventiva medel för att förgöra intolerans. Invandrare som kommer ifrån en annan kultur för tyvärr oftast med sig intolerans till landet de flyttar till.

Det finns många muslimer i Sverige är kvinnofientliga, homofobiska, och antisemitiska, och det handlar inte enbart om enskilda individer utan till och med imamer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick: Att förbjuda människor att skaffa barn låter för övrigt helt absurt.

Det var ett exempel. Poängen är att oavsett kultur, bakgrund eller ursprung kommer extremister alltid att finnas.

Patrick: Invandrare som kommer ifrån en annan kultur för tyvärr oftast med sig intolerans till landet de flyttar till.

Och hur påverkas barn och unga av att i skolan mobbas för sitt ursprung, sin brytning eller sin hudfärg?

Patrick: Det finns många muslimer i Sverige är kvinnofientliga, homofobiska, och antisemitiska

Det finns många svenskar som är det också. Vad ska vi göra åt dessa?

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ju skillnad på invandrare och invandrare. Jag ser gärna att folk från ex England, USA, Tyskland, Norge, Danmark osv flyttar hit, men invandringen från Afrika, Mellanöstern samt Östeuropa bör stoppas tills vidare.

Patrick: - Hur kommer det att påverka oss svenskar om tex. 70 år?

I den takt som massinvandringen fortsätter kommer det inte finnas några svenskar om 70 år.

Storchen84: . Jag har träffat, känt och pratat med såväl yngre som äldre svenskar som ger intrycket av att vara bortskämda genom att hellre gå på bidrag än att ha jobb som på exempelvis mcdonalds, sitta i kassan på ica, köra taxi och så vidare.

Det måste vara extremt få med tanke på att det är ca 200+ sökande till varje sådan tjänst som läggs ut på Platsbanken.

Sägmig Mentality: Vilket betyder att om vi skulle applicera det på muslimer i Sverige, som du gör med din undersökning, betyder det att dom flesta muslimer i Sverige är stolta Svenska medborgare

Att de är svenska medborgare behöver ju inte innebära något positivt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Poängen är att oavsett kultur, bakgrund eller ursprung kommer extremister alltid att finnas.

Mer eller mindre.

All extremism grundar sig i vidskepligt. Svenskarnas Parti tror att det finns olika ''raser'' och att den svenska rasen är genetiskt annorlunda än raser ifrån andra länder. Det är vidskepligt därför att all kunskap som vi har idag pekar på att det inte är så. Religion GRUNDAS i vidskepligt. Därför är religion en bidragande orsak till konflikter och hat därför att det baseras inte på kunskap utan vad man tror.

Att låta människor som är religiösa till sverige flytta hit är detsamma som att öka antalet extremister.

Storchen84: Och hur påverkas barn och unga av att i skolan mobbas för sitt ursprung, sin brytning eller sin hudfärg?

Helt irrelevant ifrågan.

Storchen84: Det finns många svenskar som är det också. Vad ska vi göra åt dessa?

Två fel ger inte ett rätt.

Om du för övrigt skulle göra en empirisk undersökning på två grupper, svenskar och muslimer, angående deras moral, så skulle du se att det fanns en signifikant skillnad i synen på både homosexualitet, kvinnor, och mänskliga rättigheter.

Du låter som en SD:are som påstår att partiet är rumsrent ifrån rasism.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Agahnim

Att de är svenska medborgare behöver ju inte innebära något positivt.

83 % ser sig som stolta av att vara endel av landet, 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sägmig Mentality:

83 % ser sig som stolta av att vara endel av landet, 

Behöver fortfarande inte vara något positivt.


   
SvaraCitera