Aviseringar
Rensa alla

Invandrare och deras kassa folkvett - är det så hos er?


Ämnesstartare

Den senaste tiden har jag uppmärksammat fler och fler fall här i mitt område på invandrare som har ett kasst folkvett, många gapar mycket när dom ska komversera, i synnerhet kvinnorna. ungdomarna beter sig som djur - pissar revir och ser om sin lilla flock hondjur som ingen knappt får tala med utan att dom ska börja smålacka, sedan för att inte tala om den lilla familjen somalier som bor ovanför mig som spelar Trance/Techno på morgnarna när man vill sova ut lite innan skolan börjar.

Men nu ska vi inte bunta ihop folk, det finns trevliga prickar, såväl som rövhål. saken är bara den att här jag bor så har alla trevliga prickar,som i synnerhet var bosniaker och vitnameser när jag växte upp bytts ut till en skara av otrevliga somalier, turkar och assyrier.

För dig som bor i miljonprogram och andra hyresområden - vad är era erfarenheter av invandrarna i närområdet där ni bor? dela med er av era erfarenheter!


   
Citera
Ämnesstartare

Sming:

saken är bara den att här jag bor så har alla trevliga prickar,som i synnerhet var bosniaker

[cool]

gillar inte din generalisering dock.[tard]


   
SvaraCitera

Haha ok.
Det enda irriterande med invandrarna här är att så många tror att min hund är en MÖRDARMASKIN.
Hon är jättegammal. Hon lunkar fram. Hon buffar med nosen på alla som vill klappa henne.
Fast sen när de kidsen blir äldre så verkar det som om flera blir wannabegangstas, herregud kan vi inte bara utrota den hiphop-kulturen eller vad det nu är [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

saken är bara den att här jag bor så har alla trevliga prickar,som i synnerhet var bosniaker

passaro:

[cool]

gillar inte din generalisering dock.[tard]

precis vad jag tänkte säga

Det finns många fler än dem som bor i ditt område [cute]
Sen har vi invandrare (dock inte jag av något skäl :P) för vana att prata högt, det är så vi konverserar oftast, vi menar inget illa med det.
Men sen att prata högt och se arg ut och hota etc är en annan sak


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonesh:

Fast sen när de kidsen blir äldre så verkar det som om flera blir wannabegangstas, herregud kan vi inte bara utrota den hiphop-kulturen eller vad det nu är

Skillnaden från hur det ser ut här skulle väl då vara att just assyrierna och turkarna blir smågangstas, den 'lokala' pizzamaffian på 7-8 pizzerior ägs av ett antal familjer som sedemera byter personal och ägare mellan sig för att kunna tvätta pengar enklare. vilka grupper består invandrarna av där du bor då?

Crypto:

Det finns många fler än dem som bor i ditt område

Klart! men inga som var så trevliga som bosniakerna, dom kunde man ju resonera med, var ju nära att bli rånad att ett gäng Kosovo-albaner på pantburkar på stan en gång när jag och min kompis samlade. turkar och assyrier är heller inga schyssta pelare i alla stunder, det skulle väl vara vietnameserna i sådana fall - dom bråkar inte och är schyssta, synd att dom håller sig så mycket till sig själva bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

ör dig som bor i miljonprogram och andra hyresområden - vad är era erfarenheter av invandrarna i närområdet där ni bor? dela med er av era erfarenheter!

Det allra flesta har vett i skallen. Precis som de flesta som inte är invandrare har det. Sen så är det ofta svårt att avgöra om någon är invandrare eller inte, i synnerhet yngre personer. Jag har hängt en del med turkar och dom har varit schyssta.

Den värsta grannarna jag har haft har varit en dansk och en skåning, för övrigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

kasst folkvett, många gapar mycket när dom ska komversera, i synnerhet kvinnorna.

Jag var på bio och såg en film med en snygg kille i huvudrollen. Framför mig satt 4 somaliska tjejer, och varje gång snyggingen kom i bild fnittrade och pratadede de högt som om de var ensamma i salongen. Respekt för andra?

Jonesh:

herregud kan vi inte bara utrota den hiphop-kulturen eller vad det nu är [tired]

Ja snälla, var skriver man på?!


   
SvaraCitera
Åtta

Jag kan inte påstå att jag märkt av dem speciellt mycket alls, trots att jag bor i Luleås mest invandrartäta stadsdel (okej, Luleå kanske inte är känt för sina ghetton, men ändå). De beter sig som vilka andra här som helst. Det mest störande jag stött på än så länge är när grannen ovanför mig flyttar möbler, vilket jag betvivlar beror på hans/hennes ursprung.


   
SvaraCitera

Jonesh:

Fast sen när de kidsen blir äldre så verkar det som om flera blir wannabegangstas, herregud kan vi inte bara utrota den hiphop-kulturen eller vad det nu är [tired]

[zzz][bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä. Det närmaste man kan komma jobbiga invandrare är en stirrande kuban och en eritreansk skitunge med ADHD. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag kan inte påstå att jag märkt av dem speciellt mycket alls, trots att jag bor i Luleås mest invandrartäta stadsdel

Vilka är grupperna ni bekantar er med där uppe i norr, är det inte mest ziggie's, finnländare där uppe?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

(okej, Luleå kanske inte är känt för sina ghetton, men ändå).

[bigsmile][love]

Nja så jävla jobbigt är det väl inte även om trancelirandet låter drygt. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

Framför mig satt 4 somaliska tjejer, och varje gång snyggingen kom i bild fnittrade och pratadede de högt som om de var ensamma i salongen. Respekt för andra?

Var på bio somras och hade flera svenska tjejer framför mig som gjorde samma sak. Innebär det att alla svenskor är likadana? Nej. Samma med invandrartjejer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är uppväxt i ett område med många syrianer, kurder, somalier och bosnier typ. Min erfarenhet är att det är skitsamma varifrån du kommer, det är kompisgänget som spelar roll.


   
SvaraCitera
Åtta

Sming:

Vilka är grupperna ni bekantar er med där uppe i norr, är det inte mest ziggie's, finnländare där uppe?

Ingen aning. Finnar antar jag att det finns en del, i och med att finland ligger typ 40 minuter bort. Men mer vet jag inte.


   
SvaraCitera