Aviseringar
Rensa alla

Invandrare och deras kassa folkvett - är det så hos er?


Ämnesstartare

Åtta:

Ingen aning. Finnar antar jag att det finns en del, i och med att finland ligger typ 40 minuter bort. Men mer vet jag inte.

Då är det ju egentligen inge större problem som du själv påstod, finland och sverige har en lång historia ihopa och kulturen mellan dom och norra delarna av sverige kan jämställas en hel del.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

vad är era erfarenheter av invandrarna i närområdet där ni bor?

Voldo:

Bla bla

Jag svarade på Smings fråga, vilka värderingar du lägger i det får stå för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

Jag svarade på Smings fråga, vilka värderingar du lägger i det får stå för dig.

Det du citerade var "kasst folkvett, många gapar mycket när dom ska komversera, i synnerhet kvinnorna." Så det såg ut som att du ville säga att håller med angående att invandrare har kasst folkvett.


   
SvaraCitera
Åtta

Sming:

Då är det ju egentligen inge större problem som du själv påstod, finland och sverige har en lång historia ihopa och kulturen mellan dom och norra delarna av sverige kan jämställas en hel del.

Det är andra folkslag här också. Jag vet bara inte varifrån de kommer.


   
SvaraCitera

Sming:

Skillnaden från hur det ser ut här skulle väl då vara att just assyrierna och turkarna blir smågangstas, den 'lokala' pizzamaffian på 7-8 pizzerior ägs av ett antal familjer som sedemera byter personal och ägare mellan sig för att kunna tvätta pengar enklare. vilka grupper består invandrarna av där du bor då?

Jag tror nog att det är troligare att de hjälper varandra för att de står nära och småföretagande är inte det lättaste som finns precis, speciellt nu i en recession och sånt. För att inte tala om hur många olika restauranger det finns. Känns som det är det vanligaste affärskonceptet folk får, oavsett etnicitet [crazy]

Jag skulle tro att det är mest folk från olika delar av mellanöstern och slaver som bor här i Helsingborg. Är väl de vanligaste invandrarna utöver andra skandinaver och återvändande svenskar.

...Såklart, jag stör mig egentligen bara på folk i allmänhet. Finns så mycket drygt och tråkigt folk. Men mest stör jag mig på wannabe-gangstas av alla typer och slag. Dem och bondläppar som tror de måste bevisa nåt för att de bor i en skithåla.
/rant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonesh:

Jag tror nog att det är troligare att de hjälper varandra för att de står nära och småföretagande är inte det lättaste som finns precis, speciellt nu i en recession och sånt. För att inte tala om hur många olika restauranger det finns.

Det är pizzerior det gäller, och jag tror faktiskt att jag är i bättre ställning att avgöra det än vad du är, detta har pågått i över ett decennie nu, och dom har med tiden köpt upp alla pizzerior som kommit dit för att slippa konkurrensen, kartellverksamhet helt enkelt. detta kan enkelt upptäckas via deras standardisering, så fort dom 'bytt ägare' så smakar deras pizzor som på alla dom andra pizzeriorna [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

många gapar mycket när dom ska komversera

Igår när jag var påväg till en nationsfest står ett gäng pantade blondiner och konverserar som om de vore några apor. Otroligt högljudda, irriterande och uppblåsta. Börjar se detta mönster gång på gång man ska gå ut. vilka tror dom att dom är egentligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bourgeoisie:

Nej.

Dina erfarenheter av dom lokala invandrarna är: Nej?

Vattuman:

onödig och dryg text

Ditt inlägg är totalt ovesentlig till topic. om du vill häva ut dina erfarenheter av högljudda blondiner får du skapa en egen tråd om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Ditt inlägg är totalt ovesentlig till topic. om du vill häva ut dina erfarenheter av högljudda blondiner får du skapa en egen tråd om det.

Nej det är det inte. Du vill påpeka med din tråd hur jävla högljudda och jobbiga invandrare är. Jag vill poängtera för dig att detta beteendet finns bland alla människor så sluta katogorisera!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vattuman:

Nej det är det inte. Du vill påpeka med din tråd hur jävla högljudda och jobbiga invandrare är. Jag vill poängtera för dig att detta beteendet finns bland alla människor så sluta katogorisera!

Jag vill påpeka med min tråd om hur högljudda vissa invandrare i mitt närområde är - och veta hur det ser ut på andra områden, om det är likadant där som det är här jag bor. så, om du inte vill tillföra topic kan du gärna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Jag vill påpeka med min tråd om hur högljudda vissa invandrare i mitt närområde är - och veta hur det ser ut på andra områden, om det är likadant där som det är här jag bor. så, om du inte vill tillföra topic kan du gärna ta ditt feta arsle ur tråden.

Gå över till Flaskbacks I&I och gör din röst hörd där istället. Där kan du med 3000 andra människor sitta och gråta över hur vårt samhälle ser ut idag. Du gnäller och gnäller precis som många andra (vill du ha en näsduk förresten?), istället för att ta tag i problem och göra något åt det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vattuman:

ännu en snorunge som inte kan hantera språket. Gå över till Flaskbacks I&I och gör din röst hörd där istället. Där kan du med 3000 andra människor sitta och gråta över hur vårt samhälle ser ut idag. Du gnäller och gnäller precis som många andra

Och ännu ett patrask som är inne och stör helt i onödan. och vad flashback har att göra med detta är totalt ointressant, nu är vi på UM och jag vill höra om vad folks erfarenheter av invandrare är. som sagt, ta arslet ur tråden om du inte tänkt att tillföra något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Och ännu ett patrask som är inne och stör helt i onödan. och vad flashback har att göra med detta är totalt ointressant, nu är vi på UM och jag vill höra om vad folks erfarenheter av invandrare är. som sagt, ta arslet ur tråden om du inte tänkt att tillföra något.

Nej jag tror du vill få till hets mot blattar eftersom du inte gillar dom. Eller har jag fel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adekvat:

Nej jag tror du vill få till hets mot blattar eftersom du inte gillar dom. Eller har jag fel?

Du har såklart helt fel. men jag förstår er, bara för att man inte går runt och snackar om hur bra alla invandrare är och allt som invandringen ger oss är guld värt! sedan att dom rånar och våldtar i större utsträckning är skit samma, vi vita har ju gjort så mycket ont genom historien att vi inte kan skylla ifrån oss!

Topicen är inte menat som något hets, jag vill bara veta hur invandrarna är där andra bor, för det kan väl inte vara så hemskt överallt? vissa har klarat av att svara seriöst, men vissa personer har lite svårt att ta detta och det skulle inte förvåna mig om vattuman redan tagit mig för en hemsk nazist, eller ännu värre.. en sverigedemokrat!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Du har såklart helt fel.

Ah vilken tur att du inte ogillar blattar! Glad att ha fel. (:

Arvssynd är för övrigt för pussys. Skriv vad du tycker istället för med dåliga retoriska knep.

Det är faktiskt värre med sverigedemokrater än nazister eftersom SD faktiskt är ett reelt hot mot hårt arbetande fäder och mödrar i det här landet.


   
SvaraCitera