Aviseringar
Rensa alla

Invandrarkontrakt, bra eller dåligt?


Ämnesstartare

Moderaterna gjorde igår ett populistiskt utspel om att ställa krav på nyanlända asylsökande med hjälp av ett kontrakt. Liknande kontrakt finns i mer invandringskritiska länder som Danmark. De mer vänsterextrema elementen i vårt land (Expressen, Aftonbladet, Socialdemokraterna etc) dömde genast ut förslaget som populistiskt, rasistiskt och som flörtande med främlingsfientliga väljare.
Givetvis är förslaget ett populistiskt utspel utan innehåll, eftersom Moderaterna förespråkar en liberal invandringspolitik - De älskar Sverige så mycket att de vill dela det med alla.

Men även om förslaget i sitt nuvarande skede är fullständigt innehållslöst, plus att det aldrig kommer att sättas i verk av moderaterna, så gillar jag idén om att asylsökande skriver under kontrakt. Jag tycker det är viktigt att Sverige som land skaffar sig ordentliga och framför allt tydliga underlag för när man kan utvisa folk som inte vill hjälpa till eller bry sig. Jag tycker själv inte att utvisning ska vara obligatoriskt bara vid grova brott, utan även om man som gäst utan medborgarskap missköter sig på andra sätt. Det kan handla om att man missköter sin svenskhetsundervisning, sin praktik, sitt jobb etc.
Vi måste visa att om man kommer hit med syfte att vara bidragsturist, så har man redan förbrukat vårt förtroende och kastas ut.

Därför tycker jag att man bör upprätta ett omfattande kontrakt för alla invandrare som avser bosätta sig här. De ska läsa kontraktet noga, förstå det och förbinda sig vid det, om de vill stanna här. Annars ska det vara ut som gäller, utan fördröjning. Första bästa lastflyg, helt enkelt.
Kontraktet bör vara något individuellt utformat, så det passar såväl flyktingar som importerade nyckelkompetenser.

Utvisning utan fördröjning bör sättas in om man:

- Missköter sina förpliktelser som arbetssökande. Det ska vara ett jobb i sig att söka jobb. Ett jobb på heltid.

- Missköter sitt jobb medvetet (Struntar i att passa tider, är otrevlig, vägrar klä sig enligt föreskrifter på grund av inskränkthet etc).

- Medvetet missköter sin utbildning.

- Begår brott.

Ha en trevlig dag [y]


   
Citera

Comhem:

Invandrarkontrakt, bra eller dåligt?

Bra. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comhem:

Det ska vara ett jobb i sig att söka jobb. Ett jobb på heltid.

Comhem:

(Struntar i att passa tider, är otrevlig, vägrar klä sig enligt föreskrifter på grund av inskränkthet etc).

Comhem:

Medvetet missköter sin utbildning.

Comhem:

Begår brott.

allt detta går ju in på svenskar oxå inte bara på invandrare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

allt detta går ju in på svenskar oxå inte bara på invandrare

Det tänkte jag också på[no-no] Jag är nu officiellt din stalker[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

Jag är nu officiellt din stalker[blush]

jag märker det [blush] du är allt en smygbög du [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

jag märker det [blush]

[blush]

DPope:

du är allt en smygbög du [wink]

"smygbög" ? [tard] xD


   
SvaraCitera

DPope:

allt detta går ju in på svenskar oxå inte bara på invandrare

Om en svensk bryter mot lagen så borde svensken sättas i ett svenskt fängelse, om en invandrare bryter mot lagen så borde denne korkade individ skickas hem eftersom han/hon inte kunde sköta sig.. håller du inte med?[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

"smygbög" ? [tard] xD

haha 😛 skitsamma mannen 😀

Compton GangztaH:

håller du inte med?[smile]

alla gör vi misstag o kan ändra på oss så håller inte helt med.. men om man gör ngt mkt dumt så visst, skicka tillbaka, men annars.. finkan här, sköter han/hon sig inte efter det, så hejdå


   
SvaraCitera

DPope:

alla gör vi misstag o kan ändra på oss så håller inte helt med.. men om man gör ngt mkt dumt så visst, skicka tillbaka, men annars.. finkan här, sköter han/hon sig inte efter det, så hejdå

[y]
jag trodde att du som kristen hatade muslimer mer än så [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

allt detta går ju in på svenskar oxå inte bara på invandrare

Ja?
Sköter man inte dessa saker som svensk medborgare, så ska alla bidrag ryka och man får flytta in på fattighus.

DPope:

alla gör vi misstag o kan ändra på oss så håller inte helt med

Instämmer. Alla kan göra misstag, och givetvis så ska man inte sparkas ut eller bli av med bidrag för att man skolkar en dag eller kör för fort. Man ska givetvis få en skarp varning om konsekvenser om man fortsätter att missköta sig, så att man får en chans att räta på sig och skärpa sig. Men de som fullständigt skiter i allt vill inte jag strö en massa pengar över. Låt de ta ansvar över sina egna liv utan att vi andra lindar in alla idioter i bomull.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Compton GangztaH:

jag trodde att du som kristen hatade muslimer mer än så [crazy]

hahahahhahahahah 😀 knappast 😛 jag älskar alla 🙂

Comhem:

fattighus

finns sånna fortfarande kvar? [bigsmile]


   
SvaraCitera

Låter som ett skitbra förslag!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

finns sånna fortfarande kvar?

Vet inte riktigt. Det har väl bytt namn till gruppboende eller något annat svammel, för att inte utmåla misslyckade som misslyckade. Men med tanke på hur många individer man stöter på som skiter i allt, typ gymnasieelever som är över 22 och missköter sig fortfarande på IV, så borde det finnas fattighus. Det är där de hör hemma och inte i en fin lägenhet som socialen betalar.


   
SvaraCitera

Comhem:

Ha en trevlig dag

Tack.

DPope:

allt detta går ju in på svenskar oxå inte bara på invandrare

Skillnaden mellan en svensk och en invandrare är ju bland annat svenskt medborgarskap, det kan väl alla hålla med om, hur lite nazi ni än är?

En invandrare utan svenskt medborgarskap ska ut ur landet om han/hon begår ett någorlunda grovt brott. Snatteri och fylleri och fortkärning är inte så jävla noga, men rån, mord, och våldtäkt däremot. Det borde ge omedelbar utvisning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comhem:

Men med tanke på hur många individer man stöter på som skiter i allt

hörde ruskigt skrämmande siffror på hur mycket folk som är utanför samhället kostar samhället :S 180 000 000 000kr/år :S

förstår verkligen inte hur man kan hamna utanför samhället på ngt sånt sätt? [confused]


   
SvaraCitera