Aviseringar
Rensa alla

Invandrarynglingar sparkade gravid i magen


Ämnesstartare

Sheriffen:

När ska denna rasism få ett stopp?

Så det är per automatik rasism när gärningsmännen har en annan etnicitet än brottsoffret?

iddqd:

Trettonåriga killar är i allmänhet riktiga små monster. Spelar ingen roll om de är svenska eller utländska.

What he said.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"uppgift till polisen" blivande mammans uppgifter då eller? [crazy]. Känns lite oserösst att bilda trådar på saker som inte går att varifiera fakta på. Hur som helst är det ju en anekdot, inget som sker statistiskt tex bland 13 åringar från mellanöstern. Som det påstås vara i detta fallet.

Det känns ju inte relevant heller. Svårt att veta exakt vilken "kultur" eller sociala normer de är vana vid. Men vad jag vet är det inte socialt acceptabelt att sparka på en kvinna som är gravid eller någon annan för den delen. I tex islams religion om de nu skulle råka vara troende, eller arabisk, kurdiskt, persiskt osv sociala normer är nog ganska överens med resten av världen huruvida detta är okej eller inte.

Anledningen att man inte rapporterar hurvida de är inrikesfödda eller inte är att det inte är relevant, då det är en anekdot. När ska du fatta det. Sedan varför man rapporterar en del så kallade invandrare när det begår misdåd är ju för att de som blir rapporterade förmodligen har ganska låg status från sammhällets sida. De inrikesfödda eller utrikesfödda som begår allvarliga eller grova brott är utanför samhället så att säga. Det är inte genetiskt, eller kulturellt grundat sånt här. Utan det är grundat på omgivning, det är min bild vilket fall när det gäller frågor som dessa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

Konstigt att det blir uppmärksammat att det är "INVANDRARE" som sparkar henne. För alla svenskar är ju såååååååååååååå underbara.

isola:

Har svårt att tro att de gjorde detta för att de var invandrare.

Samma tankar går runt i mitt huvud. Skrattar även åt att det skulle understrykas att killarna var av utländsk härkomst, och att offret i fråga SÅKLART VAR SVENSK. Understryknig av att kvinnan var svensk var självklart ett måste.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

i thought you where a fat chick
then i realized you where pregnant
i thought it would be funny if your baby died
so i kicked you in the stomach

i kicked you, your baby's dead
i kicked you, your baby's dead
i kicked you, your baby's dead
ha ha ha your baby's dead

there where no stairs to throw you down
there was no roof to through you off
there was no coat hangers around
so i kicked you in the stomach

i kicked you, your baby's dead
i kicked you, your baby's dead
i kicked you, your baby's dead
ha ha ha your baby's dead


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herr Luver:

i kicked you, your baby's dead

vem sjunger om sånt? [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

vem sjunger om sånt?

Emosar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

vem sjunger om sånt?

eller hur, undrar de jag med [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amsle:

Emosar

[bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

vem sjunger om sånt? [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Så det är per automatik rasism när gärningsmännen har en annan etnicitet än brottsoffret?

Hade fallet var det omvända så hade det stämplats som hatbrott, om en svensk skulle misshandla en invandrare så rubriceras det som hatbrott, men när en invandrare attackerar en svensk så räknas det bara som "vanlig" misshandel, eftersom invandrare, enligt rättsväsendet och PK:ister, inte kan vara rasister, särskilt inte mot svenskar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

eller hur, undrar de jag med [cry]

Amsle:

Emosar

iddqd:

video

usch, det måste vara araber som sjunger om sånt :S usch fy för invandrare [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra gjort, ju färre födslar desto bättre värld


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

När ska denna rasism få ett stopp?

Det finns en klistrad tråd för just detta min vän.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst


   
SvaraCitera