Aviseringar
Rensa alla

Invandring


Ämnesstartare

Men de som jag tycker borde göras är att man som sagt satsar invandrar ungdomarna så att dom får en lyckad fram tid och dra sitt strå o i stacken. Sen att dela upp invandringen i EU så att det blir rättvisare vilket skulle underlätta för Sverige när det gäller att hjälpa sina invandrare till ett bra liv och jobb vilket i sin tur skulle ge mer pengar till svenska staten vilket gör att dom kan hjälpa flera vilket leder till mer pengar och mera hjälp osv


   
SvaraCitera

Kablash__:

Hippie.

Världsfred kommer aldrig hända.

Jag är inte någon Hippie!, förresten ångrar jag det där jag sa för världen enas ju hela tiden! Eu innefattar de flesta europeiska länderna och kommer fortsätta att utvidgas. Natos medlemsland Danmark är också med i Eu vilket gör världen ännu mer enad. Men vill man tänka negativt så är ju din inställning klart den bästa! [bigsmile]


   
SvaraCitera

KevinTheKevin:

Men de som jag tycker borde göras är att man som sagt satsar invandrar ungdomarna

Måste säga att din inställning har ändrats sen du skapade tråden 😛


   
SvaraCitera

SAmini:

Måste säga att din inställning har ändrats sen du skapade tråden 😛

Det måste nog jag också säga..[bigsmile]


   
SvaraCitera

KevinTheKevin:

Men de som jag tycker borde göras är att man som sagt satsar invandrar ungdomarna så att dom får en lyckad fram tid och dra sitt strå o i stacken.

låter lite som att du tror att det är bara/mest invandrarungdomar som har svårt och behöver hjälp med att "dra sitt strå till stacken".


   
SvaraCitera

Verkligen INTE!

"Var man bor påverkar om man blir brottsling eller inte" (utgår ifrån att invandrarna bor i de dåligt skötta förorterna). Skriver i olika inlägg, då det inte går att skriva allt tsm :S

Ja, det har en oftast en väldigt stor betydelse. För där man bor påverkar också vilka man umgås med och om ens kompisar begår brått är det enkelt att själv dras in i det. I förorter med många invandrare begås det ju flera brått än i delar som i Askim, där bla. den ekonomiska statusen är bättre. Jag tror att det i första hand beror på tre stora anledningar! Först och främst så är det svårare för vissa invandrarföräldrar (som ofta bor i förorter där brottsligheten är hög) att uppfostra sina barn i ett främmande land där man inte kan systemet och heller inte språket. Detta gör det att det blir svårare att sätta regler för ens barn och det blir svårare att se när ens barn håller på att dras in i den kriminella världen och därför är det svårare att stoppa dem. Den andra stora anledningen är den ekonomiska delen. I invandrarförorter finns det många som har föräldrar som har svårt att komma in i arbetsmarknaden och få jobb, vilket leder till ekonomiska bekymmer. Dels kan det hända att föräldern själv blir brottsling och sedan försöker genom detta tjäna pengar, eller att barnen kanske inte får den de prylarna man så gärna vill och man blir avundsjuk på dem som har det bättre än sig själva och börjar därför begå brått i hopp om att tjäna pengar genom detta.
Den tredje anledningen är utbildningen. 1 Föräldrar som kommer från ett annat land kan ha det svårare att hjälpa till sina barn med läxor och motivera sina barn att satsa på skolan 2föräldrar som själva haft ett misslyckat liv och varit tvungna att flytta till en lägenhet där hyran är låg, som den ofta är i förorterna, bryr sig ibland inte hur det går för ens barn i skolan. Dessa barn som hamnar i dessa situationer löper antagligen större risk med att hoppa av skolan och bege sig in i den kriminella världen i hopp om att tjäna pengar.
Oftast brukar det vara en mix av detta och det kan även finnas fler anledningar tex att ungdomar ofta blir raslösa. Därför tycker jag att man ska satsa mer pengar i förorterna genom att göra dem sysselsatta, tex. Bygga fotbollsplaner, fritidsgårdar osv. Men den gemensamma nämnaren är att de som har det sämst ställt brukar bo i förorter där brott begås, vilket i många fall (inte alltid) är invandrare som precis flyttat hit. Jag tror absolut inte det beror på att för att man är invandrare man blir kriminell, utan det är ofta invandrarna som har det svårare och i ett mer utsatt läge än de som har en bra familj som bor i ett fint hus vars ekonomi är stabil.
Det är därför vi hör invandrargäng som begår brott väldigt ofta, för att de kommer från mycket utsatte lägen.

The_gunslinger:

Tycker hela debatten kring att ungdomar har för lite att göra och därför begår brott börjar gå över styr. Visst ska det finnas en meningsfull fritid för alla, men som om det inte finns tillräckligt av detta redan?

The_gunslinger:

Ta t ex ungdomarna i Tensta för inte så länge sedan som satte skräck i området så att tunnelbanan fick stängas av. Menar du att man skulle hjälpa dessa med ytterligare satsningar på fritidsgårdar? Du får ursäkta men det känns inte som en komplett lösning.


   
SvaraCitera

vettigt:

låter lite som att du tror att det är bara/mest invandrarungdomar som har svårt och behöver hjälp med att "dra sitt strå till stacken".

Jag vet inte hur gammal han är, fast detta är som du själv förstår enklast att förklara och ett stort problem är invandrarungdomar, om de misslyckas och blir en belastning för samhället. Samhället har därför ett ansvar att se till att detta ej sker.


   
SvaraCitera

hahah nej håller faktiskt med The_gunslinger i sista meningen där. och visst, det kan vara något av de ovanstående problemen som SAmini nämnde till att invandrarungdomar oftast blir brottsliga, men det allra största problemet tror jag ligger i föräldrarna. För om föräldrarna tänker på sina barns framtid borde de börja med nuet. Genom att bo i sådana områden och låta sina barn umgås med sådana kompisar är det nästan självklart att barnen kommer bli kriminella på något sätt, men oftast är föräldrarna från länder från tredje världen som stannat i utvecklingen, vilket gör det svårt för dem att integrera sig i svenska samhället. Utan utbildning och utan jobb hamnar de då i invandrarområden där deras barn börjar gå en "dålig" väg.


   
SvaraCitera

SAmini:

Jag vet inte hur gammal han är, fast detta är som du själv förstår enklast att förklara och ett stort problem är invandrarungdomar, om de misslyckas och blir en belastning för samhället. Samhället har därför ett ansvar att se till att detta ej sker.

är inte svenska ungdomar som misslyckas en lika stor belastning för samhället då?


   
SvaraCitera

vettigt:

men oftast är föräldrarna från länder från tredje världen som stannat i utvecklingen, vilket gör det svårt för dem att integrera sig i svenska samhället. Utan utbildning och utan jobb hamnar de då i invandrarområden där deras barn börjar gå en "dålig" väg.

Läs igenom det jag skrev en gång till. Det är inte enkelt för en invandrarfamilj att flytta ifrån förorten bara så! Även om många skulle vilja det för att "skydda" sina barn. Det är en ekonomisk fråga, som jag skrev.


   
SvaraCitera

Instämmer! Är så sjukt trött på alla fucking invandrare, känner mig våldtagen. [n]


   
SvaraCitera

SAmini:

Läs igenom det jag skrev en gång till. Det är inte enkelt för en invandrarfamilj att flytta ifrån förorten bara så! Även om många skulle vilja det för att "skydda" sina barn. Det är en ekonomisk fråga, som jag skrev.

det är nog inte bara det. den som vill han kan. saken är att oftast fattar inte de föräldrarna som bor i såna områden varför det är bra att jobba, varför det är bra att flytta därifrån. I sina länder kanske de var fattiga jordbrukare som tänkte på att få mat för dagen och då dom kommer till sverige och får bidrag av staten för att stanna hemma tycker de att det räcker. "varför ska jag behöva jobba när jag kan stanna hemma och få pengar för det" tänker dom...


   
SvaraCitera

Chamaeleo:

Instämmer! Är så sjukt trött på alla fucking invandrare, känner mig våldtagen.

Vet inte om du visste det, men dina åsikter (om det du nu skrev verkligen var dina åsikter) är rasistiska. Du kanske borde läsa det jag skrev i slutet på sida 1? 😀


   
SvaraCitera

SAmini:

Vet inte om du visste det, men dina åsikter (om det du nu skrev verkligen var dina åsikter) är rasistiska. Du kanske borde läsa det jag skrev i slutet på sida 1? 😀

Oj äre så newsflash kompis. Far och flyg, idiotjävel. [tired]

Image


   
SvaraCitera

vettigt:

den som vill han kan.

Verkligen inte i detta fallet. Har man inte pegnar så att det räcker- räcker det inte. Svårare än det är det inte. Då utgår jag ifrån att vuxna i den familjen arbetar.

vettigt:

"varför ska jag behöva jobba när jag kan stanna hemma och få pengar för det" tänker dom...

Som sagt, så är det det ett annat problem som du kommer till nu och det är att ta in invandrarna i samhället, i arbetsmarknaden.


   
SvaraCitera