Aviseringar
Rensa alla

Invandringen hotar den svenska karaktären!


Ämnesstartare

Sming:

Är inte dessa några fundamentala begär som man borde kunna ställa till folk som kommer hit?..

du verkar oerhört oempatisk, men det är väl något alla med åsikter liknande dina har gemensamt. Som jag skrev, jag tycker inte det är fel med premier för att lära sig språket och komma in i samhället.

Postorderhoran:

Vad skulle pengarna använts till istället tycker du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

Muslimer är mer våldsamma än övriga religiösa grupper.

du tror att de är våldsamma för att de är just muslimer? blir man våldsammare om konverterar till islam? [shake]

Patrick:

Desto mer troende, desto mer våldsamma.

haha orka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

du verkar oerhört oempatisk, men det är väl något alla med åsikter liknande dina har gemensamt. Som jag skrev, jag tycker inte det är fel med premier för att lära sig språket och komma in i samhället.

Jag motbevisade ditt påstående. Sedan får du kalla mig precis vad du vill för att jag sätter mig emot att sätter mig emot att jag själv diskrimineras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Jag motbevisade ditt påstående.

jaha, det missade jag.

Sming:

ag själv diskrimineras

hur? du har redan ett ok liv, men är ej villig att ge hemlösa människor ett uthärdligt "tryggt" liv, trots att du knappt behöver göra någon uppoffring alls?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

hur? du har redan ett ok liv, men är ej villig att ge hemlösa människor ett uthärdligt "tryggt" liv, trots att du knappt behöver göra någon uppoffring alls?

Instegsjobb i vilket jag länkade information till, innebär att staten subventionerar 75% av en invandrares lön till ett företag om dom tar emot dom för att arbeta. Det är ren och skär diskriminering, då det innebär att om ett företag skulle anställa mig att dom skulle behöva betala ut full lön, 100% istället för 25%. Det kommer att innebära att företag kommer att anställa fler invandrare för att det är billigare arbetskraft, jag utefter mitt ursprung som svensk hamnar lägre ner på listan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Det kommer att innebära att företag kommer att anställa fler invandrare för att det är billigare arbetskraft, jag utefter mitt ursprung som svensk hamnar lägre ner på listan.

du läste uppenbarligen inte det jag skrev. Anledningen till detta är ju för att det är mindre attraktivt att ha anställda som det är svårt att komunicera med (språkmissar). Dom får inte subventionerad lön för att de är invandrare, utan för att alla ska vara ungefär lika attraktiva på arbetsmarknaden.

Du väljer att blankt strunta i att även svenskar får subventionerad lön om de anses mindre attraktiva på arbetsmarknaden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

du läste uppenbarligen inte det jag skrev. Anledningen till detta är...

Det spelar ingen roll vad deras anledning är. Du kan komma på anledningar till höger och till vänster för att rättfärdiga, i detta fallet en lag. Om en lag klubbades igenom i riksdagen om att göra invandrare dyrare på arbetsmarknaden för att man tyckte att alla jobb i sverige borde tillfalla svenskarna, för att annars skulle man förtrycka svenskheten - skulle det bli mer rasism än föregående fall då tycker du? Inget av det du kan tänkas säga tar väck det faktumet att svenskarna diskrimineras på arbetsmarknaden utefter sitt ursprung.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Inget av det du kan tänkas säga tar väck det faktumet att svenskarna diskrimineras på arbetsmarknaden utefter sitt ursprung.

Det gör de ju inte. Visa mig statistik på att färre invandrare procentuellt sett, är arbetslösa jämfört med svenskar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

du tror att de är våldsamma för att de är just muslimer? blir man våldsammare om konverterar till islam?

Kakaoxo:

haha orka

Du verkar behålla en väldigt fastnaglad världsbild som inte stämmer överrens med verkligheten. Du har åsikter men inga argument för det du säger.

Mina är grundade på vetenskapliga studier vilket är överlägset mycket mer tillförlitligt.

En studie gjort av kriminologen Christian Pfeiffer (översatt från Tyska till Engelska):

http://translate.google.com/translate?js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=1&eotf=...

Det visar tydligt att desto mer troende Muslimer är desto mer våldsamma. För den delen, är du ens förvånad? Det är religion vi talar om. Titta på muslimska länder.Utgör de i stort någon form av demokrati? Inte direkt. Har de samma värderingar som oss? Inte direkt.

Sveriges Unga Muslimer har för övrigt förespråkat dödsstraff mot homosexuella. Abdirisak Waberi, som jag antar att du vet vem det är utan att behöva googla med tanke på att du är så säker på din sak, förespråkar kvinnomisshandel och mäns rätt att vara otrogen med flera kvinnor.

Självklart så blir människor våldsammare av religion. Speciellt då man gör som de flesta Muslimer, anser att Islam är någon kompakt enhet och absolut sanning. Det är ingen enhet. Alla tolkar Koranen på sjukt många olika sätt, precis som då det gäller Bibeln.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

Du verkar behålla en väldigt fastnaglad världsbild som inte stämmer överrens med verkligheten. Du har åsikter men inga argument för det du säger.

Kakaoxo är tjej och hon är 14 år. Även om jag finner det tillfredsställande att du orkar posta(för åhörarnas skull) så ska du veta att du talar för döva öron. Kakaoxo är mest känd på det här forumet för att vara dryg och att bortförklara muslimers illdåd med det bästa av argument att det finns 1 miljard muslimer och att alla dessa till synes inte sprängt upp sig själva i luften eller stenat någon kvinna till döds. Fullkomligt menlöst, anmäl henne istället när du ser att hon spammar och skriver "facepalm". Hon har inte långt kvar till en permanent bann ändå och verkar inte lära sig av sina tidigare misstag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Kakaoxo är tjej och hon är 14 år. Även om jag finner det tillfredsställande att du orkar posta(för åhörarnas skull) så ska du veta att du talar för döva öron. Kakaoxo är mest känd på det här forumet för att vara dryg och att bortförklara muslimers illdåd med det bästa av argument att det finns 1 miljard muslimer och att alla dessa till synes inte sprängt upp sig själva i luften eller stenat någon kvinna till döds. Fullkomligt menlöst, anmäl henne istället när du ser att hon spammar och skriver "facepalm". Hon har inte långt kvar till en permanent bann ändå och verkar inte lära sig av sina tidigare misstag.

Jag förstår. Jag antar att det bästa är att ignorera och anmäla spam och liknande. Samtidigt är det svårt att låta bli att inte svara, ungefär som med troll, eftersom man blir frusterad över hur ologiskt del frambringar sina åsikter som ibland inte ens är uppbackade av argument, som i Kakaoxo's fall.

Jaja, tillbaka till trådens ämne i guess!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

hon är 14 år

nej [blush]

Sming:

Kakaoxo är mest känd på det här forumet för att vara dryg

awww lilla söta känsliga sming. drygar ju bara mot dig och i dina trådar.
fast jag tar det som en komplimang att du tycker så. hade nog blivit riktigt rädd om du tyckte motsatsen.

Sming:

Hon har inte långt kvar till en permanent bann ändå

inte för att göra dig besviken, men jag har faktiskt ganska långt kvar till en permanent bann.

Patrick:

Det visar tydligt att desto mer troende Muslimer är desto mer våldsamma. För den delen,

ojda jag är född i ett muslimskt land, halva min släkt är troende muslimer och har upplevt bara motsatsen.
att religiösa muslimer är väldigt rädda, lugna och försiktiga då ''allah ser allt du gör''

Patrick:

förespråkar kvinnomisshandel och mäns rätt att vara otrogen med flera kvinnor.

efter att ha läst deras hemsida så såg jag bara motsatsen. [smile]
http://www.ungamuslimer.se/index.php?option=com_content&view=article&id=162%3Akv...


   
SvaraCitera
time
 time

Sming:

Kakaoxo är mest känd på det här forumet för att vara dryg och att bortförklara muslimers illdåd med det bästa av argument att det finns 1 miljard muslimer och att alla dessa till synes inte sprängt upp sig själva i luften eller stenat någon kvinna till döds.

...och därmed är hon nästan att betrakta som ett mirakel. En människa på internet som inte idiotförklarar sig själv genom att generalisera! Amen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om det inte finns en svensk karaktär, hur gör ni då för att bedöma vilka av två personer troligast heter Ali Waaberi respektive Anders Johansson?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

ojda jag är född i ett muslimskt land, halva min släkt är troende muslimer och har upplevt bara motsatsen.
att religiösa muslimer är väldigt rädda, lugna och försiktiga då ''allah ser allt du gör''

Vad du har upplevt är baserat på dina egen erfarenhet. Det förespråkar inte resten av alla andra muslimer. Vetenskapliga studier säger annorlunda så du har fel.

Kakaoxo:

efter att ha läst deras hemsida så såg jag bara motsatsen.
http://www.ungamuslimer.se/index.php?option=com_content&view=article&id=162%3Akv...

​​

Sväljer du allt med hull och hår? Sveriges Unga Muslimer är hycklare och lögnare.

Omar säger att ''...vi märkte att källan till denna informationen kommer från rasistiska och islamofobiska bloggar.'' En annan Muslim säger i klippet nedan att ''Han har blivit misstolkad och felciterad.

Hur då felciterad? Hans budskap är klart.


   
SvaraCitera