Aviseringar
Rensa alla

Invandringen respekterar inte svenskarna och deras land.


Ämnesstartare

om rubriken inte passar texten så får en admin/mod redigera den! 

--------------------

Var ute och fiskade idag, och såg ett gäng ryssar eller nåt som fångade abborre och ål.
Ålen är utrotningshotad och rödlistad i Sverige vilket betyder att om du fångar en ål på kroken så MÅSTE du släppa tillbaka den.

Men i denna händelse så vittnade jag att dom fångade en ål, och istället för att släppa tillbaka den lugnt och fint så tog dom en stor pinne, och helt respektlöst mot Sveriges liv och natur slängde dom ålen starkt upp på ett träd, och sedan ramlade den ned i vattnen med en stor plask. 

Jag ville ringa polisen och anmäla detta men visste inte exakt vad lagen säger om det hela, så jag vill veta vad ni har att säga om det här. Skulle jag ringt polisen så dom kunde bötfällas eller skulle jag låtit bli och få idioterna fortsätta fiska respektlöst? 


.
.
.
btw detta hände vid ekeröleden - slagsta, vatten:mälaren


   
Citera

Jo, du kanske kunde ha ringt 11414 och frågat om det är olagligt och om några påföljder kunde ske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:
Jo, du kanske kunde ha ringt 11414 och frågat om det är olagligt och om några påföljder kunde ske.

jag har ringt 11414 en gång tidigare faktiskt, men det tog typ 10-15 minuter att komma fram och berätta vad som hade hänt 


   
SvaraCitera

LimeTheFox:

jag har ringt 11414 en gång tidigare faktiskt, men det tog typ 10-15 minuter att komma fram och berätta vad som hade hänt 

Ja precis, när jag ringde 11414, gav jag upp, för att de frågade något om var exakt jag befann mig, trots att jag inte tror att det påverkar lagen
https://ungdomar.se/forum/thread/beror-svensk-lag-pa-ort/14098575


   
SvaraCitera

låt det vara, polisen är scam de kommer ändå inte göra nå


   
SvaraCitera

De skulle nog inte bry sig


   
SvaraCitera

Med all respekt för den heliga rivaliteten till Ryssland så skulle jag nog ändå vilja påstå att det finns assholes som dessa även inom vårat eget folk, har inget med invandring att göra


   
SvaraCitera

Ryssar?? Du borde ha ringt säpo!


   
SvaraCitera

champuss:
Ryssar?? Du borde ha ringt säpo!

hah


   
SvaraCitera

tror faktiskt inte att det har nånting med nationalitet att göra, flera av mina kompisar har dödat ankor med basebollträ så


   
SvaraCitera

widediaper:
tror faktiskt inte att det har nånting med nationalitet att göra, flera av mina kompisar har dödat ankor med basebollträ så

Har för mig att sånt mest pågår i förorten. Jag känner ingen som gör sånt, inte ens typ EPA-raggare. 


   
SvaraCitera

Deinosuchus:

Har för mig att sånt mest pågår i förorten. Jag känner ingen som gör sånt, inte ens typ EPA-raggare. 

Näää varken jag eller mina kompisar bor i förorten och ändå gör dom de. 


   
SvaraCitera
Cobrak

Deinosuchus:

Har för mig att sånt mest pågår i förorten. Jag känner ingen som gör sånt, inte ens typ EPA-raggare. 

skitsnack, här kastar vi bara sten på varandra 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

widediaper:
tror faktiskt inte att det har nånting med nationalitet att göra, flera av mina kompisar har dödat ankor med basebollträ så

dom är säkert inte ens svenskar lol


   
SvaraCitera

LimeTheFox:

dom är säkert inte ens svenskar lol

jo faktiskt


   
SvaraCitera