Aviseringar
Rensa alla

Ios, Kos eller Zakynthos ?


Ämnesstartare

Hej!
Det finns massa sådana här trådar, men alla är relativt gamla och det står olika i alla, så blev medlem här bara för att få lite klarhet, haha!

Jag och några kompisar ska till Grekland i augusti men har inte riktigt bestämt om det blir Kos, Ios eller Zakynthos. Någon som har lite koll och har varit där eller liknande ? Skiljer det sig mycket prismässigt, hur är folket, mycket svenskar osv?
Det är absolut en festresa, men fina stränder, snorkvänligt vatten och kultur är alltid mysigt.

Tack på förhand !


   
Citera

[party]


   
SvaraCitera

Varit i Zakynthos och det var bra drag där samt djävligt varmt, ~50grader [y] Bara ungdomar och skön lokalbefolkning. Vi bokade ett hotell med fin utsikt men fick ett rum med balkong på baksidan mot en hönsgård och en djävla massa ödlor [badgrin] Fanns en del svenskar där men mest wannabe-brats på vårat hotell så man undvek dem. Men när man ändå är utomlands så ska man ju skita i tråk svenskarna och umgås med folk från andra länder istället [smile]

Fint vatten och helt okej strand men jobbiga försäljare som gick runt och på festgatan var inkastarna dö irriterande på dagarna. Man får passa sig för alla pantade nordiska brudar som kör runt i hyrda fyrhjulingar och kör in i varandra.

Dricker du för mycket och ligger halvdöd på sidan om gatan finns det en risk för att polisen bara står och tittar på dig innan han far iväg <-- det var lite obehagligt att se [sad]

Fans många bra klubbar på festgatan men många djs var djävligt dåliga, snackade sönder varje låt. Mörkhyade män som sålde parfymer inne på killarnas toaletter [bigcheers] Det var väl typ som Sverige då det gällde priserna så som jag minns det. Blev några tusenlappar per kväll men jag är en riktig slösare [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[bigcheers]

Hahah hette hotellet möjligtvis Sevi Sun? Läste någonstans att man blev väckt av tuppar och att det krullade av svenskar. Precis, men alltid kul att träffa någon [smile]

Går det att snorkla i? Jag vill se fiskaaar [bigsmile]
Försäljare och inkastare känns det som att det finns överallt och tyvärr pantade nordiska brudar med hahah..

Oj, go polis.. Åker man ner ett gäng så är det änna stor risk att någon gör det i alla fall, men man får la hoppas att man har bra vänner helt enkelt!

Var det mycket strandpartyn eller var det bara klubbar och så? Hahah win där du, hoppas tjejerna har lika mycket tur!
Äsch, är det semester så är det, så länge det spenderas på rätt saker så [bigsmile]

Sedan har jag hört att det är sjukt mycket "arroganta britter" där, ligger det något i det? Har själv bara träffat trevliga, så vet inte riktigt vad alla menar med det..

Tack så mycket för svaren ![bigsmile]


   
SvaraCitera

los eller Zakynthos


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

andthentherewas:

Någon som har lite koll och har varit där eller liknande ? Skiljer det sig mycket prismässigt, hur är folket, mycket svenskar osv?
Det är absolut en festresa, men fina stränder, snorkvänligt vatten och kultur är alltid mysigt.

Jag har varit på Zakynthos. Det var jättevackert, vi badade, solade och snorklade och åt ute på restauranger. Inget festande så det där har jag ingen aning om. Men stränderna är helt otroliga iaf. Jag var på södra delen, längst ut om man följde stranden fanns det ett litet berg man fick gå upp på, och när man kom över på andra sidan var det som en liten (hemlig kändes det nästan som) lagun. Underbart 😛


   
SvaraCitera

En festresa i ett annat land, ja, då skulle jag vilja festa såsom lokalbefolkningen gör. Sök upp de klubbar de grekiska kidsen går till, umgås med dem [smile]

Svenskar träffar man alltid på svenska klubbar i alla fall...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

los eller Zakynthos

Varför? [smile]

djurrättaren:

Jag har varit på Zakynthos.

Exakt vart var du? Det blir Laganas om vi ska dit [smile] Låter ju heelt underbart !


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jason:

Sök upp de klubbar de grekiska kidsen går till, umgås med dem

Håller med, hört att det bara finns britter på Ios och bara svenskar och norrmän på Kos och det skulle änna vara lite trist..


   
SvaraCitera

andthentherewas:

Håller med, hört att det bara finns britter på Ios och bara svenskar och norrmän på Kos och det skulle änna vara lite trist..

Ta en avstickare till en grekisk universitetsstad [smile]. Aten och Thessaloniki sägs vara vilda.


   
SvaraCitera

andthentherewas:

Hahah hette hotellet möjligtvis Sevi Sun?

Det kommer jag faktiskt inte ihåg [blush] Det låg väldigt nära stranden dock [bigsmile]

andthentherewas:

Var det mycket strandpartyn eller var det bara klubbar och så?

Känns lite tråkigt att säga det men vi höll hos bara till festgatan [cute] Men har för mig att folk pratade om en strandfest.

andthentherewas:

Sedan har jag hört att det är sjukt mycket "arroganta britter" där

Kan säga att jag bara träffade en brittisk tjej som var schysst och resten var helt dumma i huvudet. Killarna ska leka cool och tjafsar med folk hela tiden, små slagsmål varje kväll mellan britter och andra nationer. En britt tog halstag på mig och skulle slå till mig då jag råkade nudda hans tjej då jag skulle gå förbi, men tur nog så tog hans kompis tag i hans arm innan han hann slå[y] De brittiska tjejerna var riktigt pantade och taskiga mot andra tjejer. Nått jag märkte med britterna var att ju fulare tjejen var ju hemskare var dem och tvärtom på killarna [bigsmile]

Skottarna och irländarna var helt underbara och super snälla så jag umgicks med dem mer än mina vänner.


   
SvaraCitera

andthentherewas:

Varför?

magkänsla[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

andthentherewas:

Exakt vart var du? Det blir Laganas om vi ska dit Låter ju heelt underbart !

Det kan det säkert ha varit, det var iaf någonstans i den där viken 🙂 Så jävla underbart det var där asså 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jason:

Ta en avstickare till en grekisk universitetsstad . Aten och Thessaloniki sägs vara vilda.

Bra ide, får ta och göra det !

Fasiken:

En britt tog halstag på mig och skulle slå till mig då jag råkade nudda hans tjej då jag skulle gå förbi, men tur nog så tog hans kompis tag i hans arm innan han hann slå De brittiska tjejerna var riktigt pantade och taskiga mot andra tjejer

Åh fy fan.. Men sådana finns väl överallt, sådant man får ta [cool] Fast dom borde verkligen vara taskiga mot dom snygga tjejerna och inte dom fula ? Ingen logik [sad]

djurrättaren:

Det kan det säkert ha varit, det var iaf någonstans i den där viken 🙂 Så jävla underbart det var där asså 😛

Låter verkligen underbart [bigsmile]


   
SvaraCitera

andthentherewas:

Fast dom borde verkligen vara taskiga mot dom snygga tjejerna och inte dom fula ? Ingen logik [sad]

Dem var dryga och elaka mot alla [cute]


   
SvaraCitera