Aviseringar
Rensa alla

iosibs och anarkandis blandskivebyte


Ämnesstartare

Råkade missa denna tråd. Men, här är min recension, igen!
Min recension!
Skivan/Omslag:
Triforce-symbolen var fin, även om den var överkrossad. Annars var det inte så mycket att vänta av den, ingen av oss la ner särskilt mycket energi i omslaget. Skivan var späckad med ditritade flammor, för att det är fränt när saker och ting brinner.
Say Hi – Northwestern Girls 8/10
Introt är väldigt härligt. Det är en mysig känsla, och en väldigt glad låt. Jag gillar den!
Knutna Nävar – Rorsmannen 6/10
Jag behöver lyssna mer på Knutna Nävar. Budskapet i ”Rorsmannen” skulle få vilken anarkist som helst att ryta till, och de flesta att brista ut i gapskratt. Annars kan man inte säga något mer än att Knutna Nävar verkligen lyckats lämna sitt musikaliska avtryck på världen. Kvalitén på just den här låten var dock inte den bästa; rekommenderar Rickard Dollarhjärta eller ”Lär av historien.”
Jim Noir – Ships and Clouds 6/10
Även denna var mysig, lite intetsägande i längden kanske.

Jens Lekman – Postcard to Nina 8/10
Hört den, nött den, gillat den. Iosib, din musiksmak är skrämmande lik min!
Say Hi – Your Brains vs. My Tractorbeam 10/10
Låtnamnet var väldigt mysigt. Min hjärna skulle vinna i alla lägen. Den här låten av Say Hi var mycket bättre än föregångaren, jag gillar den här musiken!
Svenska Akademien – Ctrl Alt Del 10/10
Att båda skulle skicka SA till varandra var en rolig slump, deras musik är verkligen härlig; och det här är min favoritlåt med dem. När man nött in en såhär lång låt utantill kan betyget inte bli annat än 10.
Rodrigue – Crucify your mind 3/10
Jag gillar ljuden men blir uttråkad av rösten.

LCD Soundsystem – Big Ideas 1/10
Åh, vad härligt namn på ett band. Tyvärr var introt lite smådrygt, och jag gillar inte låten, alls. 😛
Los Campasinos! – Death to Los Campasinos! 5/10
Mysig, glad, och livlig. 
Beirut – My family’s Role in the World Revolution 9/10
Jag älskar Beirut; och den här låten har jag otroligt många minnen till. Dunkla minnen. Men det är inte deras bästa. 😛 Men dem ska man se på Way Out West!
The Beatles – Come Together 3/10
Haha. Det enda jag anser mig gilla av Beatles är She loves you; men den här går väl [crazy]
Knutna Nävar – Warsawjanka
Nog blir man lite mer kommunist av att lyssna på dessa kampsånger. Till kamp och till seger! Till dessa låtar brukade man marschera när jag var en sån där äcklig ssuare.
Of Montreal – We Were Born the Mutants Again with Leaf...?? 9/10
Härlig. Jag måste ladda hem(Ja, är faktiskt en ond pirat!) mer av detta bandet, som jag faktiskt hört talas om tidigare men aldrig orkat kolla upp >.<

Joy Division – Dead Souls
Dessa har jag redan och lyssnar redan på [crazy]. Dock inte den här låten – men den är mysig,
The Legend of Zelda – Outworld. (<3)
HAHAHA. Tackar! den här gillar jag verkligen. Zelda kan man inte göra annat än nöta!

Belle And Sebastian – Dirty Dream Number Two 6/10
Visst. Men lite småtråkig. Dock repar den sig i refrängen, det är fint, bra och gillar’t.
Svenska Akademien – Snapphaneklanen. 7/10
Vik hädan för skånenationalister? Älskar skåningar, och speciellt SA.

iosib:

slutsats: ja, som jag så tydligt ha bevisat med denna recension så är inte grön ungdom så revolutionärt som det vill framstå då albumet bara får 2 av 5 molotovs.

[bigsmile]

Det var bara en politisk låtsamling, hade jag skickat en seriös samling hade det nog blivit 5/5 molotovs. 🙂

Chickfactor:

ofta en GU:are förstår the musiK;c

Ofta jag inte förstår? [rolleyes]

iosib:

varför promoe, varför?

Varför inte promoe, varför inte?

iosib:

va? jag förstår faktiskt inte denna låt. ? av 5 molotovs.

Vad är det du inte förstår? 😮


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Varför inte promoe, varför inte?

inte att du har promoe på skivan, men varför ska en så duktig musikskapare gå ifrån vad han är duktig på och göra fjortismusik med ett väl lättsmält politiskt budskap?

Anarkandi:

Vad är det du inte förstår? 😮

budskapet [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

budskapet [confused]

är inget riktigt budskap, förutom att de är vänster.

iosib:

men varför ska en så duktig musikskapare gå ifrån vad han är duktig på och göra fjortismusik med ett väl lättsmält politiskt budskap?

Kanske för att massorna som lyssnar på honom inte fattar ett dugg om han inte sjunger på sätt som alla tröga människor ska kunna förstå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Ofta jag inte förstår?

nej;ss


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Kanske för att massorna som lyssnar på honom inte fattar ett dugg om han inte sjunger på sätt som alla tröga människor ska kunna förstå.

möjligen. men svennebanan är ändå på gränsen [cute]

Anarkandi:

är inget riktigt budskap, förutom att de är vänster.

aha [crazy]

just det, er slogan: "if i can't dance to it, it's not my revolution!" är nästan lika bra som suf malmös: "we're not a communist party, we're having one"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

möjligen. men svennebanan är ändå på gränsen [cute]

Det är den faktiskt. Gillar inte den, fast jag förstår kritiken i den.

iosib:

just det, er slogan: "if i can't dance to it, it's not my revolution!" är nästan lika bra som suf malmös: "we're not a communist party, we're having one"

HAHA. Ja, jag gillar båda. [crazy] En del gnäller dock över att det är fel att citera en "anarkist" i GU. ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

HAHA. Ja, jag gillar båda.

sann politiker [rolleyes][cute]

Anarkandi:

En del gnäller dock över att det är fel att citera en "anarkist" i GU. ^^

jag tycker att ni ska fortsätta citera emma goldman: "om folkomröstningar ändrade någonting, skulle de förbjuda dem" [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

jag tycker att ni ska fortsätta citera emma goldman: "om folkomröstningar ändrade någonting, skulle de förbjuda dem" [wink]

Fast det citatet är sorgligt och sant. Politiker älskar folkviljan, så länge den ligger i samma linje som deras egna. Annars mår alla bäst av att "debatten lägger sig."

iosib:

sann politiker [rolleyes][cute]

Haha oja. Leker med alla kapitalister på toppen [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Fast det citatet är sorgligt och sant. Politiker älskar folkviljan, så länge den ligger i samma linje som deras egna. Annars mår alla bäst av att "debatten lägger sig."

jag vet. jag hatar partipolitik av flera anledningar:
- hur enkelt det är för (liberal) media att styra debatten
- hur äckligt populistisk den är
- hur få alternativ det egentligen finns
- hur mycket som cirkulerar kring "icke-frågor"

Anarkandi:

Leker med alla kapitalister på toppen

staten alltså [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

- hur enkelt det är för (liberal) media att styra debatten

Minska mängden liberala tidningar och öka mängden vänstertidningar. Jag hatar dock nästan all media för att den fokuserar all tid kring

iosib:

"icke-frågor"

och debatten centraliseras kring dessa frågor. I slutändan röstar folk kring vem som kör bäst bil och klär sig snyggast. Undrar vilka det är som är dumma dock, media eller vanliga människor?

iosib:

- hur äckligt populistisk den är

Jepp, det suger. Problemet med partipolitik är att det inte går att göra något annat än försjunka i populism när man företräder den. I slutändan vill man vinna även om man måste komrpomissa och svika sina principer. Tills man inte har några principer kvar längre.

iosib:

- hur få alternativ det egentligen finns

Grått eller grått. Och kanske något enstaka guldkorn.

iosib:

staten alltså [no-no]

Nä, har inte så mycket med den att göra, Har dock träffat Catarina Husmark Persson som försatt massa människor utan a-kassa, maud olofsson som gått med på att bygga ny kärnkraft, mona sahlin som är en äkta högersosse, lars ohly, peter eriksson, maria wetterstrand och massa riksdagsledamoter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

jag vet. jag hatar partipolitik av flera anledningar:
- hur enkelt det är för (liberal) media att styra debatten
- hur äckligt populistisk den är
- hur få alternativ det egentligen finns
- hur mycket som cirkulerar kring "icke-frågor"

Du snackar om borgerlig demokrati inte parti:P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Minska mängden liberala tidningar och öka mängden vänstertidningar

enkelt i teorin, men ifall man ser på vilka som tjänar mest på att folket hålls i schack så kommer högertidningar ALLTID ha tillräckligt med pengar för att hålla sig steget före.

Anarkandi:

Undrar vilka det är som är dumma dock, media eller vanliga människor?

åh, media vet precis vad den gör...

Anarkandi:

I slutändan vill man vinna även om man måste komrpomissa och svika sina principer. Tills man inte har några principer kvar längre.

jo. och det största problemet jag vet med representativ partipolitik är att de som ska representera inte alltid är representativa. oavsett vilka som röstar på dem så är de inte i samma sits.

Anarkandi:

Nä, har inte så mycket med den att göra

men snart nog, så [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lille_Marx:

Du snackar om borgerlig demokrati inte parti:P

iosib:

representativ partipolitik

eftersom den äldre meningen av ordet "parti" sedan länge är bortblåst så har ordet i sig ändrat mening.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

men snart nog, så [no-no]

Men vill inte bli riksdagsledamot.. vill bli buddhist, lat och förändra detta äckliga system. [n]

iosib:

åh, media vet precis vad den gör...

iosib:

enkelt i teorin, men ifall man ser på vilka som tjänar mest på att folket hålls i schack så kommer högertidningar ALLTID ha tillräckligt med pengar för att hålla sig steget före.

Fast jag tror inte det bara är medias fel. Gillar inte att kritisera toppen för att botten tiger. Kanske finns en logik i det, men jag kritiserar båda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Men vill inte bli riksdagsledamot.. vill bli buddhist, lat och förändra detta äckliga system.

vill du vara med i mitt miljövänliga anarkistkollektiv?

Anarkandi:

Gillar inte att kritisera toppen för att botten tiger. Kanske finns en logik i det, men jag kritiserar båda

jag kritiserar systemet.


   
SvaraCitera