Aviseringar
Rensa alla

IP adresser


Ämnesstartare

jag ha en blogg.. och alla får ju nån gång elaka påhopp, och ja skulle vilja se VILKA det är som skriver, alltså varifrån det kommer, typ personens adress, eller någonting däråt, någon som vet något sån sida där man få reda på så mycket info om personen/IP? [censur]


   
Citera

det går inte [n]

men jag vill läsa din blogg [bigsmile]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det enda du kan få fram från ett whois-uppslag av en ip-adress är ISP:n, land, stad om du har tur. Vill du få faktiska, fysiska adresser så måste du gå till ISP:n och det kan endast polisen om det föreligger ett brott, eller upphovsrättsmaffian lite när de känner för det.

Här kan du få ut lite information:
http://www.ip-adress.com/ip_tracer/


   
SvaraCitera

det kan du inte som enskild[y]


   
SvaraCitera

Angelize:

http://www.checkip.org/

funka inte, kom ´flera mil fel [no-no]


   
SvaraCitera

Roslagsvatten AB:

funka inte, kom ´flera mil fel [no-no]

Den visade ca. 30 mil fel för mig! [n]


   
SvaraCitera

Capture:

Den visade ca. 30 mil fel för mig!

var hamna du? mitt ute i skogen? [crazy]


   
SvaraCitera

Roslagsvatten AB:

var hamna du? mitt ute i skogen? [crazy]

Befinner mig tydligen i en park i Umeå.


   
SvaraCitera
kachin

jag e en fisk o simmar i göta älv


   
SvaraCitera

Capture:

Befinner mig tydligen i en park i Umeå.

jag bor på nått form av lagerhus brevid järnvägen i vallentuna [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha okej tack alla 🙂 !


   
SvaraCitera

Holger Meins:

Det enda du kan få fram från ett whois-uppslag av en ip-adress är ISP:n, land, stad om du har tur. Vill du få faktiska, fysiska adresser så måste du gå till ISP:n och det kan endast polisen om det föreligger ett brott, eller upphovsrättsmaffian lite när de känner för det.

Det här bör du kunna kombinera med en direktkontakt med olika personers datorer, genom att skicka filer och kolla netstat -n eller whatever. Håll en logg över vilka adresser du är kopplad till vid olika tider och jämför med vilka som är inloggade på msn. Vad tror ni folks, är detta möjligt, om man antar att hennes besökare är de som läser hennes blogg?


   
SvaraCitera

Nej, du kan inte utan att få informationen från avsändarens ISP.
Detta har tagit upp massor av gånger, vi har en full fungerande sökfunktion, använd gärna den.


   
SvaraCitera