Aviseringar
Rensa alla

IP nr


Ämnesstartare

vad är skillnaden mellan dynamiska och fasta IP nr? om man har mobilt bredabnd med sig får man nytt IP nr varje gång man kopplar upp sig på internet? och om man har olika datorer, har det med saken att göra?

hi hi ni skrattar nog åt mig nu x)


   
Citera
Ämnesstartare

NEMO:

hi hi ni skrattar nog åt mig nu x)

Ett dynamiskt IP ändrar sig då och då, det brukar du vanligen inte märka av och ja jag tror att mobila-bredband använder sig av just dynamiska ip:n. Nej det har inget med ditt lokala nätverk att göra, din internetleverantör angör om de vill köra med dynamiska ip:n.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

din internetleverantör angör om de vill köra med dynamiska ip:n.

jag fattar inte riktigt. men hur kan ni veta vilka som har dubbelacc ? ni jämför IP men tänk om d är 2 olika för att man har mobilt bredabd eller cyklar jag nu? (obs har inte fler konton än NEMO bara undrar) [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

jag fattar inte riktigt. men hur kan ni veta vilka som har dubbelacc ? ni jämför IP men tänk om d är 2 olika för att man har mobilt bredabd eller cyklar jag nu? (obs har inte fler konton än NEMO bara undrar) [cool]

Vi har våra knep.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Vi har våra knep.

det är inte svar på min fråga. jag har redan pratat med thunder osv. jag har inga andra konton. detta är en undran.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

det är inte svar på min fråga. jag har redan pratat med thunder osv. jag har inga andra konton.

Det har jag aldrig påstått, nu håller vi oss till ämnet.


   
SvaraCitera

Bara för att man har dynamiskt IP betyder inte det att det ändras hela tiden. Man har ju förstås samma IP-nummer under en viss period.

NEMO:

jag fattar inte riktigt. men hur kan ni veta vilka som har dubbelacc ?

Vet inte vad detta handlar om, men det går inte veta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Det har jag aldrig påstått, nu håller vi oss till ämnet.

ja precis, gör det [rolleyes] roligt att den moden som alltigd går OT också är den som mest av alla talar för folk att de är OT. sammanträffande [rolleyes]

sylar:

Vet inte vad detta handlar om, men det går inte veta.

men de kan ju såra ip nr?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

med tres mobila bredband så verkar det som om man växlar mellan några olika ip-nummer, inte att man får ett nytt varje gång. men det är väl ungefär så det funkar med adsl också, om jag inte minns fel. iallafall med de leverantörer jag använt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

med tres mobila bredband så verkar det som om man växlar mellan några olika ip-nummer, inte att man får ett nytt varje gång. men det är väl ungefär så det funkar med adsl också, om jag inte minns fel. iallafall med de leverantörer jag använt.

Okej jag lägger ner det här. Tänker inte försöka fatta. Orka teknik. Hemska teknik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

Okej jag lägger ner det här. Tänker inte försöka fatta. Orka teknik. Hemska teknik.

du kan bli amish eller något, föda upp får i norrland utan dator.

se bara till att inte ha någon dator, och i synnerhet inget internet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

du kan bli amish eller något, föda upp får i norrland utan dator.

nej jag vill egentligen fatta men jag har aldrig fattat jag har nog ngn störning som gör att jag inte fattar ngt som har med teknik att göra. fast jag försåt mig dock på kameror. men inte internet etc


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

nej jag vill egentligen fatta men jag har aldrig fattat jag har nog ngn störning som gör att jag inte fattar ngt som har med teknik att göra. fast jag försåt mig dock på kameror. men inte internet etc

om du doppar ditt modem/din router i vatten så går internet snabbare. lovar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

om du doppar ditt modem/din router i vatten så går internet snabbare. lovar.

går inte på det [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

går inte på det

drog en luring.

men seriöst nu, om du doppar det i saltvatten så får du ny ip. bra för fejkkonton, gör det varje dag innan jag loggar in. går snabbare också!


   
SvaraCitera