Aviseringar
Rensa alla

Iphone 4 eller 4S


Ämnesstartare

Hej, jag tänker köpa en ny mobil, min android gallaxy mini suuuger fett. Jag har nu bestämt mig för att byta till Iphone.

Ska man ha 4 eller 4s, vilken är bäst? Har hört att 4S har ett sämre batteri, stämmer det?

[cool] /Jonne


   
Citera
Ämnesstartare

JonathanHobben:

Ska man ha 4 eller 4s, vilken är bäst? Har hört att 4S har ett sämre batteri, stämmer det?

Vet inte hur bra/dåligt batteri 4.an har men min 4S slukar batteri om spel spelas flitigt. Dock brukar det hålla 1,5 dagar oftast. Spelar jag inte eller använder appar alltför ofta (vilket man i princip inte kan låta bli att göra) så kan den hålla 2 dagar och säkert mer. Så jag tycker inte det är så farligt.

Jag rekommenderar 4S i alla fall, om du har råd med det, den är bättre än 4.an även om skillnaderna inte är direkt mer än att den är dubbelt så snabb och har en bättre kamera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan inflika att Iphone 4 har väldigt bra batteritid, i mitt tycke. Laddade den full för ca två dagar sedan, den är bara precis under hälften av använt batteri nu.

Du vet, många finesser till Iphone kan man få genom apparna. Det vill säga, om man vill ha en bättre kamera till Iphone 4, så laddar man nere sådana slags kamera-appar från app store. Camera + (har för mig att den heter så) har jag hört ska vara mycket bra komplement-app till den redan existerande kameran på Iphone 4.

Så om man väljer att köpa en 4S, så skulle jag vilja påstå att man bara betalar för andra, lite snabbare processorer. Sedan hur man man lägger värde på det, är upp till var och en.


   
SvaraCitera

JonathanHobben:

Ska man ha 4 eller 4s

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmm, långvarig användare...

Jag säger 5.


   
SvaraCitera